Results 1 to 8 of 8

Thread: cursus

Leeg Canvas

cursus

Hallo,

Aantal jaar geleden begon het idee te komen om piercer te worden.
    Rond gevraagd hier in de buurt en gelezen op internet maar geen of weinig respons.
    Ik ben uiteindelijk de zorg in gegaan en doe dit nu ook als werk. Maar piercen blijft bij mij knagen.
    Ik wil dit zo graag leren maar vind het lastig om ergens te starten.
    Ik lees wel eens wat over een cursus maar dit is van een dag? Dit lijkt me echt niet voldoende.
    Terwijl een cursus mij een mooie opstap lijkt.
    Weet iemand een goede opleider die een cursus aanbied waarin je ook echt alles te leren krijg en daar ook tijd voor genomen wordt?

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Re: cursus

Volgens mij heb je niet zoveel aan zo'n cursus, en moet je toch echt bij iemand in de leer gaan.
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Als je wil leren gaatjes prikken kan je voor te veel geld zo'n cursus volgen.
    Als je wil leren piercen dan zal je in de leer moeten gaan.

Ondertussen kan je wel je kansen vergroten door dingen te leren die kunnen helpen. Bijv anatomie, hygiëne, maar bijv ook fotografie of hoe je optimaal gebruik maakt van social media voor marketing.

Wat ook kan helpen is heel veel rondhangen in je favo shop. Koop je sieraden daar ipv op AOP. Beveel ze aan bij iedereen die wil luisteren. Leer de mensen kennen en zorg dat ze jou leren kennen.
    Nur der Regen weint am Grab.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Tribal Trading in Tilburg biedt volgens mij regelmatig zulke cursussen aan. Dan leer je dus piercen in de praktijk door een ervaren piercer. Maar daarna moet je het zelf doen, er zit geen baangarantie aan vast.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Nee, je leert gaatjes prikken (met een chagerijnige droplul die je laat aankloten en achteraf pas zegt wat je verkeerd deed terwijl je leerling in de stress is en de klant onder het bloed zit)

Piercen leer je niet in een paar zondagen.

Leeg Canvas

Bedankt voor de reacties.
    Cursus niet een goed idee dus?
    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb misschien een piercer gevonden. Wel pas over een jaar maar geduld is een schone zaak

The Librarian Trutle's Avatar

Ik geloof ook niet in een cursus. Je kan onmogelijk alles leren op zo een korte tijd. Een leerling is altijd een paar maanden in de leer bij een piercer, hoe kan een cursus dan even goed zijn? Maar inderdaad, een piercer aanspreken die je het wilt leren, dat is het beste dat je kan doen en blijkbaar heb je iemand gevonden
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Wat tof dat je wat meer zicht heb op een plek om te leren piercen. Je zou ondertussen (als je dat niet hebt) er bijvoorbeeld over kunnen nadenken om een cursus EHBO of hygiëne in de zorg te volgen.