Results 1 to 3 of 3

Thread: Conch hard gestoten, bang voor ontsteking

Exclamation Conch hard gestoten, bang voor ontsteking

Hey allemaal,

Ik heb een innerconch die super mooi genas/geneest van bijna 9 maanden oud. Hij speelt af en toe even op, maar dat hoort erbij. Nu gebeurde dat de laatste tijd wat vaker en is hij soms ook wat rood. Ik verzorg hem nog regelmatig met de Fix Piercing olie en met zeezouten.
    Op vakantie was het irriteren wat erger geworden (er zat ook wat meer vuil dan anders bij het sieraadje, dit heb ik schoongemaakt met een ontsmet wattenstaafje). Helaas is hij nadat ik zag dat hij ge´rriteerder was dan anders, tijdens het paardrijden aan de achterkant geraakt door een niet te ontwijken tak (groot paard, racen over een bospad). De pijn viel mee, dus ik maakte me niet zo druk.

Weer terug in het vakantiehuisje merkte ik dat het gevoelig was, maar het was niet echt pijnlijk meer. Ook geen bloed o.i.d gezien.
    Een of twee dagen later kwam er vuiligheid uit de piercing (groenig) en dit heb ik nog nooit gehad. Ik ben hem blijven verzorgen met Fix en heb niks groens meer gezien, maar rond het sieraadje blijft het flink vies (bruinig) worden, alsof er nog steeds iets dwarszit. Mijn oor is niet echt 'gezwollen' en is verder gewoon schoon aan de binnenkant. Ik heb een vrij kort sieraadje inmiddels, maar er is nog steeds speling, net als anders. Het is wel gevoeliger dan normaal.

Kan dit alsnog een ontsteking zijn of kan dit gewoon gebeuren als je je een keer gemeen stoot?

Iemand tips of geruststellingen? Of moet ik hier snel wat mee?

Bedankt!!

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Conch hard gestoten, bang voor ontsteking

Zo'n reactie van een nog niet genezen piercing is heel normaal na een flinke klap. Als het echt ontstoken is voel je dat wel, dat doet ontzettend zeer (kloppende pijn die je de hele dag door voelt). Ik zou hem gewoon schoon houden door te zeezouten (mespuntje zeezout op een mok (afgekoeld) kokend water en dan een minuut of 10 je piercing erin weken, hoewel dat met je oor nog best lastig is), en in de gaten houden of het niet gaat zwellen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Re: Conch hard gestoten, bang voor ontsteking

Bedankt Dullahan!
    Wat betreft de pijn dacht ik niet direct aan een ontsteking inderdaad, maar maakte me wel zorgen over de rommel die eruit kwam. Ik ben weer thuis van vakantie en verzorg 'm al met zeezout