Results 1 to 10 of 10

Thread: Tattoo Nazorg Folie

Tattoo Nazorg Folie

Hey! Ik heb een account aangemaakt omdat ik met een vraag zit. Ik heb namenlijk gister een tattoo van een bloem gezet. Dit heb ik in Porec, Kroatië, bij Tattoo Shop Marley laten doen. Ze hebben mij uitgelegt dat de beste nazorg een plakfolie is. (Ben de naam kwijt) Deze zou ik 10 dagen moeten laten zitten en na de 8e dag zou hij gaan jeuken en als hij niet meer jeukt mag ik heb eraf halen. Hij zei dat het nauwlijks voorkomt dat hij losgaat en ik mag er gewoon mee zwemmen. Nu ben ik in een waterpark. En laat mijn folie dus los. Ben 5 min in het water geweest maar ik durf niet met een open en blote tattoo het water in want dat mag dan dus weerniet. Een klein deel van mn tattoo is bloot. Wat moet ik doen? Hebben jullie ervaring met dit soort folie? En tips?

____________ updated ____________

Ohja! Ook heeft hij gezegt dat wat er ook in mijnhoofd omgaat ik de folie er niet af mag halen. Maarja nu laat hij vanzelf al los

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Re: Tattoo Nazorg Folie

Het lijkt mij niet heel verstandig om met een helende tattoo te zwemmen, of je nou folie er op hebt of niet. Neem het zekere voor het onzekere en wacht met zwemmen tot hij genezen is.
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2

Quote Originally Posted by derangedDrummer View Post
    Het lijkt mij niet heel verstandig om met een helende tattoo te zwemmen, of je nou folie er op hebt of niet. Neem het zekere voor het onzekere en wacht met zwemmen tot hij genezen is.

Jepp daar ben ik t mee eens eigenlijk. Ga nu ook echt niet meer het water in. Wil mn idd graag dat hij mooi heelt

Slightly Modified Aud's Avatar

Ik ken deze folie niet, wat ik altijd doe bij een verse tattoo is het folie van de shop er een uur of 4, 5 op laten zitten, dan eraf halen, schoonmaken en insmeren. Als ik de folie langer laat zitten wordt mijn huid week en geneest het minder goed. En idd, sowieso niet zwemmen met een helende tattoo.
    Nolite te bastardes carborundorum

Ik ben bekend met dermalize, wat ook meerdere dagen kan blijven zitten. Maar ook daarmee mag je absoluut niet zwemmen. Bij uitgebreid douchen kan het al loskomen. Op het moment dat het loskomt, moet je dermalize er ook gewoon afhalen (en nieuwe op doen of aan de lucht laten). Erg vreemd advies van je artist.
    Keep your head up, keep your heart strong
    Keep your mind set, keep your hair long

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Hoorde laatst op een ander forum over een soort magic band. Die persoon had de tattoo laten zetten in Turkije en kreeg als advies dit een week of zo te laten zitten. Google leverde niet veel hits op, maar wel een ander product waar over diverse tattoo blogs erg positief over zijn, maar waarvan ik niet weet of het ook in Nederland te verkrijgen is; Saniderm: https://info.painfulpleasures.com/bl...attoo-saniderm

Vond onderwijl ook deze interessante link: http://www.inkedmag.com/inked-answer...ng-new-tattoo/
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me

Leeg Canvas

Die folie is hoogstwaarschijnlijk saniderm (of een soortgelijke folie ). Als die folie in tact is kan je er inderdaad met zwemmen. Over het algemeen wordt er aangeraden dat de folie et na de tattoo wordt aangebracht, de dag na de tattoo de folie wordt ververst en daarna mag je de folie tot een week dragen. (Als je de folie wil verwijderen doe je dit best met warm water omdat het anders héél pijnlijk kan zijn)
    Als de folie niet meer in tact is, zal deze ook niet meer beschermen en moet je die vervangen door een nieuwe folie.

Saniderm werd origineel gebruikt om wondes van diabetes patiënten af te dekken maar enkele getatoeëerde personen hebben 'ontdekt' dat het heel goed is om tattoos te healen en sinds dien heeft saniderm zelf ook hun hele marketing veranderd.

Als je meer duidelijke informatie wilt kan je naar de site van saniderm gaan of even op youtube zoeken want er bestaan een tiental filmpjes van mensen die het een stuk beter gaan uitleggen dan ik

Met saniderm op je verse tattoo mag je dus echt niet gaan zwemmen!!!

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Ikzelf gebruik Second Skin. Zwemmen is not done maar douchen kan prima.

Marcella: haal jij je Saniderm eraf na één dag als hij veel heeft gelekt en vervang je het dan door nieuwe?

Mijn artiest gebruikt tattoo finish dat de poriën sluit daardoor de tattoo niet meer lekt dus ik laat het gewoon zitten maar was benieuwd naar jouw ervaringen. Voor zover ik begrijp is Easy Tattoo hetzelfde principe als Second Skin.
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me

Ja ik vervang het als het té erg heeft gelekt waardoor het soms niet meer blijft plakken. Maar zolang het blijft zitten, vervang ik het niet.