Results 1 to 4 of 4

Thread: Ingroeien tragus

Leeg Canvas

Ingroeien tragus

Ruim een maand geleden heb ik mijn tragus piercing laten zetten. Ik vond toen meteen al dat het staafje wel heel kort was. Eigenlijk geen ruimte voor zwelling oid, ik schat dat het staafje 6mm is. Ik ben nog naar een andere shop gegaan voor advies omdat ik bang was dat ie zou ingroeien maar volgens de piercer hoefde ik daar niet bang voor te zijn en zag het er goed uit.
    Nu zat ik dus vandaag toevallig even te voelen aan de achterkant van mijn tragus piercing en opeens viel me op dat ik alleen nog maar een bobbeltje voelde onder een stukje vel. Ik schrok me kapot, dacht meteen: euh dat is niet goed, ik voel het achterkantje niet meer, ***zooi. Raakte lichtelijk gestresst (stresskip als ik ben) en dacht: oké en nu?! Is niet echt een plek dat je ff rustig kunt kijken wat er precies aan de hand is of ruimte hebt om te voelen. Besloot maar ff op mijn tanden te bijten en de piercing er doorheen te duwen, in de hoop dat ie nog niet te ver was ingegroeid. Dat deed wel even pijn! Maar het lukte wel, dus denk dat hij deels was ingegroeid, anders was het niet gelukt denk ik.
    Het lijkt ook alsof hij verder naar achteren is gegroeid (soort van schuiner is gegroeid ofzo) maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Of kan dat?
    In ieder geval ga ik morgen langs een piercingshop voor een langer staafje want als ik wacht, weet ik 100% zeker dat ie weer ingroeit.
    Ik ben nu alleen bang dat ie uitgroeit ofzo. Omdat hij aan het ingroeien was, ben ik daar bang voor. Weet iemand of dat kan?

Ik hoop hiermee in ieder geval mensen te waarschuwen: als je je tragus laat piercen, zorg ervoor dat het staafje lang genoeg is want hij kan echt ingroeien. Ik ben dus in totaal bij 2 shops geweest (waar hij gezet is en 1 voor advies) en beiden dachten dat het kon maar neem liever het zekere voor het onzekere want als je er te laat bij bent, heb je best een groot probleem natuurlijk.

Piercing Newbie

Re: Ingroeien tragus

Dat klinkt niet goed. Ten eerste heb je ook een klein handspiegeltje? Dan ga je voor de spiegel staan en je doet met het spiegeltje achter je oor tot dat je het achterkantje ziet. Is het te kort dan kun je beter vandaag naar de piercer gaan. Hoe eerder een langer staafje hoe beter. En hoe maak je jou piercing schoon? Ik doe altijd de LITHA methode dat is niet aankomen alleen afspoelen met water en voorzichtig droog maken met een tissue. Ik hoop dat het gauw geneest hoor.

Gr joke

Leeg Canvas

Quote Originally Posted by oorlel1 View Post
    Dat klinkt niet goed. Ten eerste heb je ook een klein handspiegeltje? Dan ga je voor de spiegel staan en je doet met het spiegeltje achter je oor tot dat je het achterkantje ziet. Is het te kort dan kun je beter vandaag naar de piercer gaan. Hoe eerder een langer staafje hoe beter. En hoe maak je jou piercing schoon? Ik doe altijd de LITHA methode dat is niet aankomen alleen afspoelen met water en voorzichtig droog maken met een tissue. Ik hoop dat het gauw geneest hoor.

Gr joke
    Ik ben inderdaad de volgende dag naar een piercer gegaan en die zei ook - wat ik al vermoedde - dat mijn staafje veel te kort was. Het verwisselen deed daardoor ook heel erg veel pijn, want was gewoon geen ruimte om de piercing los te maken. Nu zit er een langer staafje in en heb ik genoeg ruimte om de piercing schoon te maken. Heb ook zeep meegekregen om de piercing schoon te maken (had eerst unicura maar dat was volgens de piercer waar ik nu was niet geschikt voor piercings) maar dat gebruik ik eigenlijk alleen onder de douche. Verder laat ik de piercing met rust. Hopelijk gaat het nu goed! Ben nu vooral bang dat ie uitgroeit ofzo omdat ie eerst ingroeide.

Piercing Newbie

Hallo

Fijn dat het toch goed is gekomen. Ik heb nog 1 tip 2 x per dag je piercing afspoelen met water en daarna voorzichtig afdrogen dit i.v.m. b.v. wondvocht dan spoel je dat weg. en ja verder LITHA. Tenminste bij mij is dat wel zo als ik niet spoel droogt het wondvocht op en is dan lastig te verwijderen zeg maar. Ik denk dat het nu wel goed komt. Je kunt als hij al wat moeilijk begint te doen een mok met kokend water en een kwart theelepeltje zeezout. Het water af laten koelen en met je oor in de mok. Dit zou ik dus alleen doen als de piercing moeilijk gaat doen. Nu vooreerst LITHA en 2 x per dag afspoelen.

gr joke