Results 1 to 10 of 10

Thread: Ear Reconstruction door Gladix

Ear Reconstruction door Gladix

Bij deze even een ervaring-verhaaltje, omdat dat wellicht interssant is voor sommigen van jullie.

Afgelopen januari was het zo ver. Stond al een tijdje op de ‘wachtlijst’, was al een keer uitgenodigd maar dat ging niet vanwege m’n werk.

Weet niet zo goed eigenlijk wat ik erover moet vertellen. Ik vond de reis naar Amsterdam zowat spannender als de ingreep zelf :’). Weet ook niet meer echt de details, dus ik zal gewoon vertellen wat ik nog herinner.

Toen ik aankwam bij Blue Blood Studio werd ik goed ontvangen. En ook Gladix was heel lief en rustig.
    Volgenmsij moest ik nog wel even wachten. Toen was ik aan de beurt en Gladix vroeg of ik mijn oren gewoon dicht wou hebben, of dat ze de lel wat kleiner maakte. Ik koos voor dat laatste. Dat had als gevolg dat ze als het ware het gat in mijn lel doorsneed naar de zijkant en toen alles aan elkaar hechte. Ze tekende het af, en ik kon het rustig allemaal nog eens in de spiegel bekijken voordat ik ermee instemde.

Het deed geen pijn. Ik voelde wel op een gegeven moment bloed over mijn achterhoofd stromen, omdat ik blijkbaar heel dun bloed heb en het best wel veel bloedde zei ze achteraf.

De linkerkant duurde best lang, en ik lag best wel in een oncomfortabele houding met mijn hoofd. Dat vond ik nog het ergste van de hele ingreep haha. De rechterkant eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen ging die voor mijn gevoel wel wat sneller. Er zat ook een pauze tussen, dus kon wel even bijkomen.

Nou toen na toch wel een flinke tijd was ik klaar en begon ik weer aan de terugreis.
    Toen staarde heel veel mensen me aan omdat het nogal stom uitzag met al dat verband. En ik kon geen muziek luisteren, maar desondanks viel het me allemaal wel mee.

Heb er achteraf eigenlijk ook geen pijn aan gehad. Had wel soms last van de hechtingen, in de zin van dat ze aan mijn sjaal bleven haken soms. Deed niet echt pijn, maar was wel onhandig soms.
    Moest het elke dag geloof ik 2x schoon maken met Betadine. Ik had hele duidelijke verzorging-instructies gekregen van Gladix al voor de ingreep. Kon haar via Facebook makkelijk bereiken met vragen, en ze gaf altijd heel snel antwoord en wees me ook nog eens op de instructies waar dus eigenlijk alles in stond.

Na een tijd (2 weken? ik heb geen idee meer), mochten de hechtingen eruit, gewoon bij de doktersassistente. Die zei dat ze nog nooit zo’n fijn gezette hechtingen had gezien en het kostte haar wel enige moeite. Vond ik juist wel fijn, want door de fijne hechtingen geneest het natuurlijk ook mooier . Een van de redenen dat ik voor Gladix had gekozen.

Nu, ongeveer een half jaar later, zitten er natuurlijk littekens, en de vorm van mijn lel loopt niet helemaal door met de rest van mijn oor, alsof er een soort kleine inkeping zit. Maar ik vind dit niet echt storen. Ben al regelmatig aangesproken door mensen die echt verbaasd zijn over hoe mooi het nu is en hoe weinig je er eigenlijk nog van kunt zien.
    Ben er zelf ook heel blij mee.

Nou mocht iemand vragen hebben hoor ik het wel, want ik weet echt niet wat ik er nog meer over kan vertellen.

De foto’s komen er zo aan! Dit lukt op mijn laptop niet for some reason, dus die ga ik nu even met mijn iPad toevoegen.

IMG_0349.jpg IMG_0350.jpg IMG_0351.jpg
    Before. Van 20mm dichtbgegroeid naar dit, ongeveer 5mm denk ik.

IMG_2544.jpg IMG_2545.jpg
    Vlak nadat ik thuis het verband eraf haalde, volgensmij de dag na de ingreep. Deed best pijn, en je zag overal pleister-resten haha. Ik krijg deze niet goed toegevoegd, sorry, dus je moet even je hoofd draaien.

De rest van de foto's plaats ik even in een reactie, want ik mag er blijkbaar maar 5 aan mijn post toevoegen.
    Last edited by smeerkaas; 10-08-2017 at 15:48.

Re: Ear Reconstruction door Gladix

IMG_2574.jpg IMG_2569.jpg
    Vlak voordat ik naar de dokter ging om de hechtingen eruit te halen.

IMG_2586.jpg IMG_2590.jpg
    Vlak na de dokter.

Leeg Canvas

Wauw, dat ziet er echt netjes uit!

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Dat ziet er zeker goed uit. Ben ook wel benieuwd hoe het er nu, na een half jaar, uitziet.
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?

Gatenkaasje HelenOfTroy's Avatar

Echt mooi zeg! Voel je nog littekenweefsel zitten nu? En misschien heb ik er overheen gelezen, maar vanaf welke maat kom je?
    One can get too familiar with vegetables, you know!

Vanaf 20mm kom ik. Zal morgen foto's posten van hoe het er nu uit ziet.

Gatenkaasje Bitter's Avatar

Wauw, netjes hoor. Mag ik vragen wat het gekost heeft?
    Fear is the path to the Dark Side.

IMG_0359.jpg IMG_0358.jpg
    Dit is hoe mijn oren er nu uitzien (van heel dichtbij, van een afstand zie je het bijna niet).

Het heet 500 euro gekost, waarvan ik de helft vooraf moest betalen om de afspraak te bevestigen en de andere helft na de ingreep.

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Van dichtbij ziet je linker(?) oor (foto 2) er ietsje minder strak uit dan je andere oor. Maar het ziet er wel heel netjes uit
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?

Klopt, bij mijn linker oor is het iets duidelijker en zit ook wat meer littekenweefsel.