Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Helix: hoe vaak gaat het wel goed?

Leeg Canvas

Helix: hoe vaak gaat het wel goed?

Hey iedereen!
    Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een helix piercing wil laten zetten of niet. Wat me tegenhoudt, zijn alle verhalen over ontstekingen en het eruit halen van de piercing omdat mensen er zoveel last van hebben. Het lijkt wel alsof het vaker fout dan goed gaat. Ik vraag me dus eigenlijk af hoe vaak het wel goed gaat. En kan het zijn dat er zoveel negatieve verhalen zijn omdat het op het gebied van verzorging niet goed gaat of komt het puur door de plek van de piercing? Alvast bedankt

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Helix: hoe vaak gaat het wel goed?

Je leest veel verhalen over ontstekingen omdat mensen niet snappen wat een ontsteking is. Een pas gezette helix doet pijn, maar is niet al na 2 dagen ontstoken, en de meeste mensen noemen die gevoeligheid van na het zetten al gelijk een ontsteking. Ook wordt toch nog vaak aangeraden om er sterilon op te doen en eraan te draaien (vaker door mensen die het als goedbedoeld advies bedoelen maar geen flauw idee hebben waar ze het over hebben), en ja, dan gaat het fout. En je hoort natuurlijk alleen de verhalen over piercings die fout gaan. Als iemand een helix heeft laten zetten waar hij/zij geen last van heeft gehad en die prima genas, dan hoor je diegene daar niet zo snel over.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

The Librarian Trutle's Avatar

Ik volg Dullahan hier volledig in. Zelf heb ik 2 helixen tegelijk laten zetten en ik heb er nooit problemen mee gehad. Vandaag heb ik er een derde bij laten zetten en ik verwacht geen problemen. Als je er af blijft met je vuile vingers, het gewoon afspoelt onder de douche en het verder met rust laat dan loopt het goed. Ik zou zeggen, niet teveel naar de negatieve verhalen luisteren of ze lezen en ga ervoor.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Irene's Avatar

En ik denk ook dat veel mensen zich niet realiseren dat een helix een lange genezingstijd heeft (ongeveer 9 maanden).

Piercing Newbie Werdery's Avatar

Bij mij ging het wel goed, bij Dullahan weer niet.
    Ik zeg niks erover want het gaat goed. Zo werkt het ook.
    Whatever floats your boat, as long as it doesn’t sink mine.

Oh ja. Als je een bultje krijgt, dat is een vochtbuitje, dat is ook doodnormaal bij een kraakbeenpiercing. Daar moet je je ook geen zorgen om maken. Het ziet er niet mooi uit, maar het gaat weg al moet je heel veel geduld hebben ermee.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Ik heb ook door veel van dat soort verhalen ontzettend lang getwijfeld voor ik mijn helix piercing ging laten zetten, was tevens mijn eerste piercing
    Uiteindelijk na veel wikken en wegen heb ik het 4 maanden terug toch laten doen en er geen spijt van gehad!
    Die van mij was 2 dagen rood, is niet echt gaan zwellen en deed wel pijn bij aanstoten enzo, maar ik heb er verder echt geen last van gehad! Zo kán het dus ook.

Ik denk zelf dat het gewoon echt heel belangrijk is er niet aan te zitten met vuile vingers, en het zo min mogelijk te bewegen. Ik heb het netjes iedere dag schoongemaakt zoals de piercer mij heeft verteld, ik kreeg een sopje mee van easypiercing wat ik onder de douche gebruik en goed afspoel met warm water, meer niet!

Nu weet ik natuurlijk dat hij nog niet is genezen bij mij, heb m nu 4 maanden dus er is nog wat tijd te gaan, maar toch! Ik vind het tot nu toe wel een succes verhaal haha

Leeg Canvas

Precies wat al wordt gezegd; goede verhalen hoor je niet zo snel. Maar bij mij gaat het tot nu toe ook goed. Ik was vorige week (een maand na het zetten) bij de piercer. Hij vroeg hoelang de helix er al in zat, dus ik zei een maand, hij was verbaasd want het zag eruit als een piercing die er al maanden in zit. Heb toen ook een korter staafje gekregen, omdat de piercing iets scheef dreigde te groeien. Natuurlijk weet ik ook wel dat ik nog een lange genezingsperiode te gaan heb. Maar zolang ik het gewoon goed verzorg is de kans heel klein dat het mis gaat.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Dat is niet helemaal waar. Het kan nog altijd verkeerd gaan, hij zit er nog maar een maand in en ik vind dat de piercing veel te snel gewisseld is. Veel kraakbeenpiercings doen het de eerste maand(en) goed, maar kunnen plots serieus beginnen opspelen en dat heeft weinig met verzorgen te maken. Tuurlijk als je er de hele tijd aan draait en met vuile vingers aan zit dan is de kans groot dat het verkeerd gaat. Maar er zijn genoeg mensen die het goed verzorgen en waarbij het ook mis gaat. Een maand is echt niets. Bij wijze van spreken moet het ergste nog komen. Versta me niet verkeerd, het kan ook gewoon goed blijven gaan hoor. Maar je kan pas weten of het goed ging als je 9 maanden ver bent.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Een helix kan een halfjaar na het zetten nog steeds gaan zwellen. Als dat gebeurd heb je een probleem met je kortere staafje... Veel mensen onderschatten de genezing van een kraakbeenpiercing. Dat hij rustig is na een maand wil niet zeggen dat hij genezen is, of dat hij niet alsnog kan gaan opspelen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.