Results 1 to 9 of 9

Thread: Sporten navelpiercing

Sporten navelpiercing

Wat was nu de precieze tijd dat je niet mag sporten na het zetten van een navelpiercing? 8 weken toch?
    Ik doe namelijk aan cardioboksen, behoorlijk intensief, veel buikspieroefeningen, zweten, springen en doen.
    Zijn er sporten die je alweer eerder mag oppakken dan 8 weken?
    En na hoeveel weken mag je dan weer zwemmen? (baantjes)

Groetjes knuffeltje

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Sporten navelpiercing

Sporten weet ik niet, maar zwemmen mag niet tijdens de gehele genezingsperiode, dus dat is een aantal maanden en geen weken.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Gatenkaasje Shimmypizza's Avatar

Ik heb altijd gewoon gesport met pas gezette piercings (of tattoos). Eventueel oefeningen aanpassen of andere kleding dragen als de piercing ergens aan zou blijven haken, denk ik. Zwemmen mag inderdaad niet gedurende de hele genezing
    Capri-Sun, they're like drinkable babies!

Don't soften yourself
    If they can't handle your weight
    Find someone who can

Oke, apart, ik heb tot nu toe bij een shop advies gevraagd, die op de Bazaar in Beverwijk en die vrouw zei dat ik niet mag boksen 2 maanden lang omdat ik, vooral omdat ik daarbij ook veel cardio en ook dus veel buikspieroefeningen doe de piercing er zo uit zou sporten.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Je piercing er uit sporten kan echt niet, of je piercing moet heel slecht geplaatst zijn. Het is namelijk ook niet zo dat na die 2 maanden je piercing vast zit en nooit meer weg kan ofzo.
    Nur der Regen weint am Grab.

Slightly Modified Aud's Avatar

Ik heb aikido gedaan met een verse lippiercing. Ging prima, dus ik sluit mij aan bij de rest. Volgens mij kan je gewoon sporten met een nieuwe piercing.
    Nolite te bastardes carborundorum

Piercing Newbie

Ik vraag mij wel af als die piercing beweegt tijdens die buikspieroefeningen bevorderlijk is voor de genezing?

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Nee, dat is niet bevorderlijk. Maar als je je navelpiercing wil laten genezen met de minst tegenwerkende situatie, zou je de hele dag naakt recht op moeten staan of moeten gaan liggen zonder deken ofzo.
    Als je kijkt hoe vaak je beweegt op een dag door dat je bijvoorbeeld zit op je werk of op school, dan kunnen die paar buikspieroefeningen er echt wel bij.
    Nur der Regen weint am Grab.

Afgelopen zaterdag laten zetten, dinsdag m wel afgeplakt maar zonder problemen alles kunnen doen met sporten.