Results 1 to 6 of 6

Thread: Tragus @L'extremiste Arnhem

Leeg Canvas

Tragus @L'extremiste Arnhem

Na het zetten van mijn forward helix, wilde ik eigenlijk meteen door voor mijn volgende piercing. Misschien niet heel verstandig maar aan de andere kant worden soms meerdere piercings tegelijk gezet en aangezien ik nu toch al niet mocht zwemmen en bezig was met het schoonmaken van een pas gezette piercing, besloot ik meteen maar door te gaan voor de volgende. Eerst nog wel gebeld met L'extremiste om te overleggen of dat verstandig was, volgens hen geen probleem dus daar ging ik weer!

Het was vrij druk in de shop. Voor mij waren 2 anderen die hun piercing lieten zetten. 1 ander meisje een navelpiercing en toen ze buiten kwam, werd ze niet lekker. Trok helemaal wit weg en moest even zitten. Ian, degene die op dat moment de piercings aan het zetten was, kwam met dextro en nam haar weer mee terug het kamertje in waarin gepierced werd. Niet heel opbeurend vond ik dit en anders dan bij mijn forward helix was ik bij deze piercing wel enorm gespannen. Misschien omdat dit minder impulsief was en omdat ik had gehoord dat dit 1 van de pijnlijkste piercings is om te laten zetten (alhoewel, pijn is relatief) en sommigen het door hun kraakbeen horen gaan. Bahh, zat ik niet op te wachten.

Toen ik aan de beurt was, stelde Ian me wel gerust door lekker grapjes te maken en persoonlijk houd ik hier wel van dus ik ging hier gewoon gezellig in mee. Eerst het oor schoonmaken, toen even aftekenen, was allemaal goed, en daarna het piercen. Ik vond deze piercing ook zeker pijnlijker dan mijn helixen, maar nog wel te verdragen. Sierraadje erin en klaar!

Anders dan in Nijmegen, gaf Ian wel uitgebreide nazorginstructies. Hoelang je niet mocht zwemmen, wat je moest doen als het ging irriteren, hoeveel zeezout op een mok kokend water, hoe je het beste kon schoonmaken, enzovoorts. En hij gaf de tip om baby neusspray te kopen om het mee schoon te maken en daarna af te drogen. Dit is gewoon een zoutoplossing. Ik had er nog nooit van gehoord of gelezen en heb ook geen idee of het wat is, maar ik vond het wel een aparte tip.
    Het enige wat ik bij deze shop een nadeel vond en wat ik later ook van iemand anders hoorde wat zij dus vrij vaak schijnen te doen: mijn staafje is vrij kort. Er is geen speling bij mijn tragus om te bewegen. Dus hij kan niet opzwellen, want dan heb ik een probleem. Tot nu toe gaat het goed (een week geleden gezet) maar ik hoop niet dat er iets misgaat want dan heb ik een probleem. Het staafje is denk ik 6mm wat vrij krap is voor een tragus. Zelfs als hij goed genezen is, zou ik er zelf 8mm of meer in doen, bij mijn helix heb ik ook altijd een beetje speling gehad en zelf vind ik dat wel fijn.

Ondanks de drukte vond ik het dus wel een fijne shop. Er gebeurt veel in de shop, veel muziek, tatoeages die worden gezet en de geluiden die dat met zich meebrengen en dus in mijn geval wachtende klanten, maar je wordt er wel goed geholpen. Ook wordt er steriel gewerkt en krijg je goede nazorginstructies mee (en unicura zeep), wat ikzelf wel belangrijk vind.

Daarnaast ben ik weggegaan met een mooie piercing waar ik heeeel blij mee ben en die het tot nu toe goed doet, dus ben ik tevreden!

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Re: Tragus @L'extremiste Arnhem

Ook gefeliciteerd met deze aanwinst
    Heb je ze allebei op dezelfde dag laten zetten of zat er wat tijd tussen?
    Hier kreeg je wel genoeg informatie mee over de nazorg, maar unicura zeep? Veel mensen op dit forum hebben er veel meer verstand van dan ik maar ik persoonlijk zou die piercing voorlopig nog niet met unicura zeep gaan reinigen. Alleen zeezouten lijkt me genoeg.
    Ook wel jammer van dat korte staafje, hopelijk blijft 'ie het goed doen en krijg je niet alsnog last van zwelling.

Enneh, heb je ook foto's?
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?

Leeg Canvas

Dankjewel!
    Is dezelfde foto als bij mijn andere topic want het is hetzelfde oor maar het gaat om het idee
    Momenteel doe ik niks aan mijn piercings, lekker LITHA'en. Alleen onder de douche goed schoonmaken en daarna droogmaken met keukenpapier en dat gaat prima. Hoop inderdaad ook dat het niet gaat zwellen want dan ben ik de sjaak.

Leeg Canvas

Oja en was niet dezelfde dag! @Spijker
    Zat 1,5 week tussen. Niet heel lang maargoed, had niet heel veel geduld en dacht: kan nu net zo goed meteen door!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Als ze het allebei goed doen zou ik er ook niet meer aan doen.

Na 1 week was, toen je deze liet zetten, je helix al wel wat tot rust gekomen neem ik aan?
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?

Leeg Canvas

Ja mijn helix was al redelijk tot rust gekomen (voor zover dat kan in 1,5 week). Deed niet gek oid en had ik verder ook geen last van gelukkig!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk