Results 1 to 6 of 6

Thread: Forward helix @Skin-a-Matic Nijmegen

Leeg Canvas

Forward helix @Skin-a-Matic Nijmegen

Pas liep ik met een vriendin in Nijmegen en zei ze dat haar piercingshop in de buurt zat van waar we liepen. Ik wilde al heel lang een forward helix erbij (ik had al helix en wilde eigenlijk uitbreiden naar triple forward helix) dus spontaan zei ik: 'echt? Ohhh ik wil een piercing erbij!'. Aangezien ik wel houd van spontane ideeŽn de shop maar opgezocht en naar binnen gelopen om te informeren naar de prijs. Jammer genoeg gingen ze net eten dus kon ik niet meteen terecht. Uurtje later kon ik weer terugkomen.

Ik werd geholpen door Kim. Eerst zette ze alles klaar. Wat ik wel gek vond, was dat ze ondertussen met haar telefoon bezig was op instagram enzo. Daar moest ik soms gewoon op wachten terwijl ik aan de balie stond met mijn ingevulde toestemmingsformuliertje. Persoonlijk vind ik dat niet heel klantvriendelijk, maar wie ben ik.
    Wel had ik het gevoel dat ze heel zorgvuldig was. Het piercen gebeurt in een ander kamertje, dus niet in de shop zelf. Dit vind ik persoonlijk wel fijn. Het geeft me het gevoel dat het wat sterieler is en je bent niet een soort showtje voor mensen in de shop die het leuk vinden om te zien hoe mensen zichzelf laten pijnigen.
    Nadat alles klaar was gezet kon ik ook naar het kamertje komen met de vriendin die ik mee had genomen. Echt zenuwachtig was ik niet, ik voelde me wel rustig.
    Eerst maakte ze staand mijn oor schoon, tekende ze af (drie stipjes, omdat ik uiteindelijk triple forward helix wil) en koos ik welke ik nu wilde laten zetten. Het werd de middelste, mooi in het midden en ik had ook qua formaat de middelste grootte genomen voor het sierraad.

Toen ik ging liggen was het eigenlijk zo gebeurd. 'Komt 'ie', naald erdoorheen en sierraad erdoorheen en voila, mijn forward helix piercing zat al! 'Even rustig omhoog komen', was wel blij dat ze me daarop wees want ik wilde niet in mijn enthousiasme onderuit gaan of iets krijgen wat daarop leek. Al denk ik dat dat wel mee zal vallen, maar ik vond het wel een fijne bezorgde touch van Kim.

Even in de spiegel kijken en natuurlijk een beetje balen dat je zo'n spiegel niet mee kunt nemen om er de hele dag naar te kijken want 'KIJK MENSEN HOE MOOI!'.

Ik kreeg nog een zeep mee (geen unicura, volgens mij een soort zeep gebaseerd op olijfgebeuren). Ik vroeg me af of dat echt goed is. Na een paar dagen begon mijn piercing ook al te irriteren en ben ik begonnen met zeezouten. Ik wilde geen ontsteking. Dat heeft geholpen tot nu toe en gebruik nu wel unicura, dat helpt wel beter.
    Qua nazorginstructies vond ik het wel wat minimaal. Vooral: niet zwemmen en niet op je oor liggen. Maar niet echt tips over hoe je het het beste kunt schoonmaken of wat je kunt doen als het gaat ontsteken. En bijv. ook niet: niet eraan draaien. Het was echt: piercing erin en klaar. Dat had wat bij betreft wel iets zorgvuldiger gemogen.

Al met al wel tevreden over deze shop als het gaat om steriel werken en klantvriendelijkheid. Klantvriendelijkheid zou nog beter kunnen denk ik, iets meer contact met de klant bijvoorbeeld, maar het is niet dat ik me weggekeken voelde of dat er een vervelende sfeer hing. Het was er juist heel rustig, wat ook wel heel fijn is. Het enige wat ik echt als verbeterpunt heb aan te merken is de info die wordt meegegeven over nazorg (heel belangrijk in mijn ogen). Die is echt wel heel minimaal.
    Maar vooralsnog heb ik geen problemen met mijn piercing en ben ik er heel blij mee en zou ik ook zeker teruggaan naar deze shop!

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Re: Forward helix @Skin-a-Matic Nijmegen

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
    De informatieverstrekking is inderdaad wel heel minimaal. Gingen ze er vanuit dat jij dat al wist omdat je al een helix hebt of is dat de normale gang van zaken bij hen?
    Dan lijkt het me vooral rot als je zo weinig info meekrijgt als het je eerste piercing zou zijn.
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?

Leeg Canvas

Thanks!
    Geen idee, ze vroeg er eigenlijk niet eens naar. Misschien ging ze er gewoon vanuit dat ik al wist hoe ik wist dat de nazorg in elkaar zat omdat ik al een piercing heb. Zou ik wel slecht vinden opzich want mijn helix heb ik echt jaren geleden laten zetten en dan nog: nazorginstructies zijn gewoon part of the deal lijkt me. Hierbij ook een fotootje! Tot nu toe zien zowel tragus als forward helix er gelukkig rustig uit en I'm still happy!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Wat past het allemaal goed bij elkaar!
    Idd wel gek dat ze niks van nazorguitleg geven. Bij mijn laatste piercing werd er gevraagd of ik nog instructies nodig had, dus ik had alleen een kleine vraag, dat was voldoende. Maar direct denken dat je alles wel weet is wel, op zijn zachtst gezegd, apart.
    Nur der Regen weint am Grab.

Leeg Canvas

Quote Originally Posted by Mevrouw Wolf View Post
    Wat past het allemaal goed bij elkaar!
    Idd wel gek dat ze niks van nazorguitleg geven. Bij mijn laatste piercing werd er gevraagd of ik nog instructies nodig had, dus ik had alleen een kleine vraag, dat was voldoende. Maar direct denken dat je alles wel weet is wel, op zijn zachtst gezegd, apart.
    Dankjewel Ja vond dat ook heel gek! Je kunt het inderdaad ook altijd even vragen voor de zekerheid maar sowieso als iemand alleen een helix heeft, vind ik dat niet echt reden om bijna geen instructies meer te geven. Misschien had ik hem wel laten schieten (wat niet zo is of course), dan had ik nooit goede instructies gekregen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Mooi oor, dat staat je goed
    Verder eens met wat je zelf al zegt, ik vind het toch wel een tekortkoming van de piercer.
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?