Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Oorpiercing + vakantie

Leeg Canvas

Oorpiercing + vakantie

Ik ben anderhalve week geleden jarig geweest en voor mijn verjaardsg gaan mijn beste vriendin en ik samen een piercing zetten.

Nu is de bedoeling voor mei maar ga ik 2 maanden later op vakantie naar Salou. Is het dan wel verstandig een piercing te zetten?

Chloor van het zwembad dood bacteriŽn (lijkt me) en de zee zit vol zout. Nu ben ik geen type die kopje onder ga maar dat zo iets nat word kan je ook niet voorkomen..

Kan ik met wat tips de piercing zetten of kan ik beter wachten tot na de vakantie?

Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Re: Oorpiercing + vakantie

Beter wachten tot na de zomer, of niet gaan zwemmen. Chloor is namelijk hartstikke slecht en te vies en de zee is te zout en te vies, ook als je niet kopje ondergaat want zoiets valt inderdaad niet te voorkomen.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pinguÔns.

Leeg Canvas

Quote Originally Posted by Brubs View Post
    Beter wachten tot na de zomer, of niet gaan zwemmen. Chloor is namelijk hartstikke slecht en te vies en de zee is te zout en te vies, ook als je niet kopje ondergaat want zoiets valt inderdaad niet te voorkomen.
    Het is irritant, want de meeste oorpiercings duren zo lang met genezen. Heb een rook dat een jaar duurde voordat dat was genezen.

Ja klopt. Maar als je hem nu laat zetten en over 2 maand gaat zwemmen dan weet je zeker dat je met een nog flink genezende piercing gaat zitten klooien. Laat je hem na de zomer zetten dan zit er dus al bijna een jaar tussen en zit je een stuk veiliger. Maar van 9 maanden genezing mag je zeker wel uitgaan.
    Ik wil naar Antarctica.

Leeg Canvas

Ja klopt. Maar als je hem nu laat zetten en over 2 maand gaat zwemmen dan weet je zeker dat je met een nog flink genezende piercing gaat zitten klooien. Laat je hem na de zomer zetten dan zit er dus al bijna een jaar tussen en zit je een stuk veiliger. Maar van 9 maanden genezing mag je zeker wel uitgaan.
    Ik douche elke dag 2 keer dus spoel hem dan 2 keer. Met unicura (of hoe dat ook heet) kom ik zeker ook niet ver?

Nee dat gaat daar echt niet tegen werken. En unicura gaat je zelfs alleen maar verder van huis helpen want daarmee kunnen er zeep resten achterblijven en kan het zorgen voor uitdroging van de huid.
    Het is gewoon niet aan te raden in de genezingsperiode te gaan zwemmen of wat dan ook. En dat gaat je piercer je ook zeggen als je hem laat zetten (als je een goede hebt tenminste).
    Ik wil naar Antarctica.

Leeg Canvas

Nee dat gaat daar echt niet tegen werken. En unicura gaat je zelfs alleen maar verder van huis helpen want daarmee kunnen er zeep resten achterblijven en kan het zorgen voor uitdroging van de huid.
    Het is gewoon niet aan te raden in de genezingsperiode te gaan zwemmen of wat dan ook. En dat gaat je piercer je ook zeggen als je hem laat zetten (als je een goede hebt tenminste).
    Ach ik zet zelfs piercings in het buitenland.. dus wat is eigelijk nou goed 😂 Ik wacht lekker tot de vakantie en laat me daarna lek prikken. Of zijn er nog andere piercings die wel binnen 2 maanden genezen zijn?

Gatenkaasje Shimmypizza's Avatar

Het lijkt alsof je om advies komt vragen, maar toch niet gaat luisteren Ik kan zo geen piercing bedenken die binnen twee maanden genezen is, en al zijn die er wel zouden er alsnog complicaties kunnen optreden waardoor de genezing langer duurt. Het kan namelijk altijd bewegen, per ongeluk omdat je eraan zit of wat dan ook, waardoor de genezing weer langer duurt.
    Ik ga mee met Brubs en zeg wacht tot na je vakantie, maar als je zo graag een piercing wil moet je gewoon lekker naar de shop gaan en hem laten zetten, en hopen op het beste.
    Capri-Sun, they're like drinkable babies!

Don't soften yourself
    If they can't handle your weight
    Find someone who can

Slightly Modified Mieps's Avatar

Je hoeft niet alles waar je op reageert te quoten hoor. Opzich.

Leeg Canvas

Quote Originally Posted by Shimmypizza View Post
    Het lijkt alsof je om advies komt vragen, maar toch niet gaat luisteren Ik kan zo geen piercing bedenken die binnen twee maanden genezen is, en al zijn die er wel zouden er alsnog complicaties kunnen optreden waardoor de genezing langer duurt. Het kan namelijk altijd bewegen, per ongeluk omdat je eraan zit of wat dan ook, waardoor de genezing weer langer duurt.
    Ik ga mee met Brubs en zeg wacht tot na je vakantie, maar als je zo graag een piercing wil moet je gewoon lekker naar de shop gaan en hem laten zetten, en hopen op het beste.
    Fijn dat je je oordeel al klaar hebt staan over mij. Ik doe alleen wat kennis op en jij maakt daar al op uit dat ik toch niet ga luisteren. Beetje raar.