Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: Iemand tips?

Leeg Canvas

Iemand tips?

Ik zit met mijn rechter oor op 3,5mm en links al zon 8 weken op 3mm. Links krijg ik er geen 3,5mm doorheen. Met geen mogelijkheid, dit omdat er aan de achterkant van de oorlel veel littekenweefsel zit van "gaatjes schieten gone wrong" van meer dan 10 jaar geleden. Iemand de gouden tip hoe ik deze lel toch naar 3,5mm krijg? Misschien bestaat er 3,2mm sieraad?

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Re: Iemand tips?

Voor zover ik weet bestaat er geen tussenmaat daar, maar je kan wel gaan tapen. Als je even zoekt vind je wel meerdere topics die daar over gaan, met uitleg en ervaringen en alles

Leeg Canvas

Heb ik ook al geprobeerd, met PTFE tape. Maar als ik de 3mm plug door mn oor schuif met een laagje tape schuift die tape er gewoon af. 🙁

The Librarian Trutle's Avatar

Anders eens naar AOP mailen. Glas is nooit 100% 3mm of 3,5mm misschien hebben ze een plugje liggen dat er een beetje tussen zweeft. Als je het vraagt dan kijken ze je dat wel even na voor je. Met een beetje geluk hebben ze er een van 3,2mm liggen.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Dat is een hele goeie! Bedankt!

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Over dat de tape eraf schuift; zit er dan niet gewoon teveel tape op, dat het niet in je oor past? Je begint met 1 laagje, dan 2, dan 3, etc. Niet meteen al 5 lagen eromheen wikkelen oid.

Je wilt dan eigenlijk amerikaanse sieraden hebben. Die werken namelijk met het gauge systeem in plaats van milimeters wat wij hier in nederland doen.
    Alloverpiercings heeft hier ook wat sieraden van. Bijvoorbeeld sieraden van industrial strength zijn in gauges en sommige stenen plugs volgens mij ook. Er staat dan altijd bij de beschrijving wat de afwijkende maat is.
    Een 8 gauge sieraad is namelijk 3,2 mm. Dus je kan het beste even kijken naar of afwijkende maat sieraden op alloverpiercings of even kijken op engelse en/of amerikaanse sites. Engele willen ook wel 3,2 mm sieraden hebben. (zoals bijvoorbeeld bodyjewelleryshop)
    "Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity of purposeand imaginative vision againt the play-it-savers, the creatures of the commonplace, the slaves of the ordinary."

Leeg Canvas

Ik heb van aop een 3,2 plug gekregen en nu zit er 3,5mm doorheen. Deze tussenstap was precies goed 👍 Nu laat ik de 3,5 er een paar weken inzitten voordat ik naar 4mm ga, lekker rustig aan.
    Dat met die tape: ik deed er echt maar 1 laagje omheen. Er zit gewoon erg veel litteken weefsel bij 1 oor dit zal bij iedere stap problemen gaan geven helaas.

Leeg Canvas

Hup meer dan een maand verder en heb weer hetzelfde probleem, van 3,5mmnaar 4mm lukt echt niet. Al met een expander geslapen een nachtje, maar het zat zo strak dat hij niet voor of achteruit wilde gaan. Hij zat echt muurvast, met iets pijn uit gekregen en nu weer terug 3,5mm erin. Linkeroor is een bitch

Ik zou het nog even tijd geven als ik jou was. Sowieso is 1 maand wachten tussen 1 mm stretches echt het minimum maar 3 maanden is aanbevolen. En als je oor lastig stretcht dan zou ik 0,5 mm per 3 maanden aan houden. Kijken of die dan wat beter gaat.
    Ik had eenzelfde probleem met mijn philtrum piercing (maar dat is ook gewoon een vervelende plek om te stretchen) en moest om van 5 naar 6 mm te gaan ook een goede 3-4 maanden wachten voordat het met wat problemen eindelijk lukte. Terwijl daarbij van 3 naar 4 mm en van 4 naar 5 mm wel ging na 6-8 weken. Het is soms niet anders.

Wat voor sieraden voor 3,5 mm heb je? Als je het kan vinden dan zijn stenen sieraden geweldig. Anders kan glas ook of bijvoorbeeld een titanium circular barbell met grote ballen erop. Alles wat maar extra gewicht kan geven. Met zware sieraden stretcht het zelf ook langzaam van nature.
    "Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity of purposeand imaginative vision againt the play-it-savers, the creatures of the commonplace, the slaves of the ordinary."