Results 1 to 9 of 9

Thread: Tepelpiercing stretchen *

Leeg Canvas

Tepelpiercing stretchen *

Nou, aangezien het topic "vraagje over m'n stretch" al 8 jaar dood is en er geen stretchtopic over tepels bestaat, open ik er maar een .

Mijn tepelpiercing is gezet op 1.2mm ivm kleine tepels. Omdat ik toch wel graag eens wat anders wilde dan een barbell en de mooie sieraden allemaal 1.6mm zijn, heb ik vanmiddag mijn tepel laten stretchen naar 1.6mm.

Ik dacht "ach dat is maar 0.4mm, dat doet vast geen pijn". Man, het voelde alsof ik een nieuwe tepelpiercing kreeg! Nu voelt hij aan alsof hij net vers gezet is 😃.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van tepels stretchen en hoelang het bij jullie heeft geduurd voordat je tepel weer helemaal happy was!

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Re: Tepelpiercing stretchen *

Ik weet niks van tepels stretchen, alleen van oren, en bij oren is pijn bij stretchen eeeeecht niet goed. Dan is er gescheurd ipv gestretcht. Ik hoop dat dat bij jou niet het geval is.
    Waarom heb je het eigenlijk laten doen ipv zelf gedaan?

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Volgens mij is het bij tepelpiercings wel normaal dat je het voelt. Je tepel is geen soepel weefsel zoals een oorlel. Maar ik spreek ook niet uit ervaring dus eigenlijk weet ik het ook niet.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

@Alathariel de piercer gad al aan dat het bij je tepel inderdaad behoorlijk gevoelig kan zijn. Hij gaf ook aan dat mijn tepel vast ging zwellen, maar afgezien van een ongemakkelijk gevoel nu is hij helemaal niet gezwollen gelukkig. Ik heb het laten doen omdat ik echt 0.0 verstand heb van stretchen, en achteraf gezien had ik het niet zelf kunnen doen door die pijn. Nu was het gewoon in 1 keer gebeurd, maar als ik het zelf had moeten doen was ik waarschijnlijk op de helft gestopt haha..

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Maar als je het zelf had gedaan kan je beter controleren hoeveel pijn het doet, terwijl nu iemand maar duwt en niet voelt wanneer te stoppen (maar hier ook geen ervaring met tepels stretchen)

Leeg Canvas

Quote Originally Posted by Sproetje View Post
    Maar als je het zelf had gedaan kan je beter controleren hoeveel pijn het doet, terwijl nu iemand maar duwt en niet voelt wanneer te stoppen (maar hier ook geen ervaring met tepels stretchen)

Ja daar heb je gelijk in! Maar ik had er geen ervaring mee, dus als ik het zelf had gedaan wist ik alsnog niet wat wel en niet goed hoort te voelen . De meeste stretchhandleidingen gaan namelijk over oorlellen, dus dat is niet echt te vergelijken met zo'n gevoelig lichaamsdeel als een tepel denk ik.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Het is normaal dat een tepel stretchen pijn doet hoor, kan totaal niet worden vergeleken met oorlel.
    Generic Signature.

Leeg Canvas

Voor mensen die in de toekomst met dezelfde vraag zitten zal ik even een update geven

Het is nu anderhalve week geleden, en het gaat wel goed. Enkel de randjes zijn nog redelijk gevoelig op een licht onprettige manier als ik ze aanraak, maar verder niet veel geks. Ik heb een 10mm staafje bij AOP besteld omdat deze lengte er ook inzat toen hij 1.2mm was, maar bij nader inzien zijn die balletjes (5mm) nu te dik voor een 10mm staatje. Dan zinken ze in mijn tepelhof en dat geeft teveel druk op de piercing denk ik. Dus ik hou het toch bij 12mm lengte, wel jammer dat je daar snel achter blijft haken..

Leeg Canvas

Een tepelpiercing stretchen voel je inderdaad, maar verder zijn de meeste 'tips' die je elders leest over stretching van toepassing : eerst goed laten genezen, hygiene, goede taper gebruiken, glijmiddel, enzovoort.
    Ik heb ooit de weg van een tepelpiercing van 1.6 mm naar 6 mm,afgelegd met allemaal individuele stretches, wat toch heel wat tijd vroeg. Dan 2 jaar geen tepelpiercing gehad, en om de hele weg niet opnieuW te doorlopen heb ik mijn nieuwe piercing direct met,een 3 mm dikke naald geregeld. Geneest even goed als een 'kleine' piercing en zo ben ik snelle waar ik heen wil.