Results 1 to 6 of 6

Thread: Naverzorging verticale labret

Leeg Canvas

Naverzorging verticale labret

Ik heb een klein vraagje. Ik heb sinds kort een verticale labret en ik maak em schoon met anti-bactriele zeep. Toch ben ik bang dat dit slecht is of kan dit toch wel? En zo niet wat raden jullie mij dan aan om te doen?

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Re: Naverzorging verticale labret

Dat is een heel slecht plan. AntibacteriŽle zeep is absoluut niet iets wat je in de buurt van een (verse) piercing wilt hebben, zeep resten kunnen gaan irriteren en je maakt ook goede bacteriŽn dood. Het beste is om helemaal niks te doen zolang je er geen abnormale last van hebt. Anders zou je kunnen zeezouten (mok gekookt water, mespuntje zout en dan een kompres maken met een steriel gaasje) maar je lichaam kan heel veel zelf regelen.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pinguÔns.

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Ik zou zelf helemaal niks doen. Mijn verticale labret was qua genezing een van m'n makkelijkste piercings, omdat je lip heel soepel en zacht weefsel is wat snel geneest. Als je persť iets wil doen kan je idd zeezouten, op de manier zoals Brubs beschrijft.

Leeg Canvas

Oke dank je wel. Want heb nu push op mijn piercing dus dat kan ik dan beter met zoutwater schoonmaken? Dan stop ik per direct met die zeep want ik vertrouwde het zelf ook niet helemaal vandaar dat ik het ook even vroeg.

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Push moet pus zijn denk ik? Dat is geen pus, dat is gewoon wondvocht. Pus heb je alleen bij een ontsteking, niet zomaar. Wondvocht kan ook wit of gelig zijn. Dat hoef je niet schoon te maken, tijdens het douchen spoelt dat wel gewoon weg Gewoon niet teveel aan zitten en niet teveel mee doen, is nergens voor nodig

Leeg Canvas

Oke bedankt voor je advies. Ik zit er zwz niet veel aan alleen beetje schoonmaken als voor ik naar me werk ga en bet voor ik ga slapen nog een keer. Maar ik zal zoutwater maken voor ik ga slapen.