Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 26

Thread: Helix

Leeg Canvas

Re: Helix

Net labret in gedaan, achterkantje drukt echt vervelend tegen de bult, voelt niet fijn. Toch maar ringetje in gedaan (eigenwijs haha) en net zeezout gekocht (ik had alleen zout met jodium thuis) hier meteen mee aan de slag gegaan, ben benieuwd of dit werkt en de bult weg gaat.

Ik las naast zeezouten ook iets over baking soda gebruiken, iemand bekend mee?
    Last edited by Poekai; 01-12-2016 at 18:46.

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Niet doen. Gewoon alleen zeezouten en niet teveel aan en mee klooien, ook niet zo vaak van sieraad wisselen, daar irriteer je het alleen maar extra mee. En ik zou toch echt wel voor een labret gaan ivm de beweging van een ringetje, maar als de achterkant er tegenaan drukt is degene die je hebt misschien te klein? Je zou eens kunnen kijken of een groter sieraad beter zit.

Administrator Administrator Danielle's Avatar

Wat Alathariel zegt idd, een langer labretje lijkt me ivm al die beweging (en extra kans op irritatie daarmee) echt beter. Niet teveel fratsen uithalen met verzorging idd, zoutoplossing is vaak genoeg en hoe meer je er af blijft, hoe beter.

En baking soda zou ik ook niet doen, lijkt me vrij weinig toevoegen. Succes iig, kraakbeenbultjes zijn niet tof maar komen heeel vaak voor. En het duurt vaak ook vrij lang voor ze weggaan
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl

Leeg Canvas

Helemaal geen last meer van de piercing zelf gelukkig. Ben fanatiek aan het zouten 💪 Ben wel nog steeds bang dat het zon keloid is (heb enge filmpjes gezien op youtube)

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Kleine kans, dat is heeeeeel zeldzaam, terwijl vochtbultjes vrijwel altijd voorkomen en doodnormaal zijn Op je foto is het ook wel overduidelijk een vochtbultje.

The Librarian Trutle's Avatar

Precies wat Alathariel zegt. Ook niet teveel zeezouten, dat is ook niet bevorderlijk voor de genezing. Een keer per dag is meer dan genoeg.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Fijn zo'n forum, jullie stellen me gerust 😊 Ik zeezout nu s'ochtends en savonds, maar dan probeer ik het nu alleen savonds. De piercing zelf is echt goed genezen denk ik, totaal geen pijn (ondanks het veel wisselen) en totaal geen viezigheid/vocht. Hopen dat die bult verdwijnt 💪

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Houd er wel rekening mee dat het echt maanden kan duren voordat die bult weg is.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Zeezouten lukt aardig, nog geen enkel verschil, maar is nog te kort. Als ik de bult goed voel is het wel degelijk een harde bult. Soort verlengstuk van het weefsel van mijn oor. Kan een voxhtbultje ook hard zijn?

Leeg Canvas

Even een update, bultje veranderd niks, het is een hard weefsel, lijkt niet te slinken, al zeezout ik wel nog steeds iedere dag...