Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 26

Thread: Helix

Leeg Canvas

Helix

Ik heb al enige tijd een bultje langs mn helix aan de achterkant. Helix heb ik nu zon 2 jaar en voelde pas na 1,5 jaar echt genezen. Heb er een ringetje in laten zetten toen want dat vond ik mooier. Maar eigenlijk meteen al na ongeveer 1 maand begon er zich een klein bultje te vormen aan de achterkant. Ik dacht misschien door de labret dat die daar tegenaan wrijft, dus ik dacht hmm rongetje zal beter zijn, dan is er op die plek geen wriving meer. Maar die bult is eigenlijk steeds groeter geworden.het is een rode bult, de bovenkant voelt zacht en in het midden meer hard, voor zover ik goed kan voelen. Nu besloot ik vannacht mn ringetje eruit te halen want ik was het beu. Vanochtend toch spijt en heb er weer een curved barbell in gedaan (weer met het idee dat er niks tegen het bultje aanwrijft, het staafje is namelijk te lang zegmaar) het gaatje was wel wat dichter gegaan, dus iets moeten duwen, geen pijnn maar het voelt nu wat geirriteerd (balen, waarom zit ik er dan ook aan te frotten)
    Hoe nu verder? Ik ben bang dat de bult nooit meer weg gaat mits ik de piercing eruit haal, maar dan is 2 jaar helen voor niks geweest en ik wil hem er eigenlijk niet uit halen. Wat moet ik doen? Ik heb de piercing trouwens altijd schoon gehouden met sebamed en nooit zeezout gedaan.

Leeg Canvas

Re: Helix

hoihoi! Ik had ook hetzelfde probleem met m'n helix. Ik heb mijn helix nu ook bijna 2 jaar en kreeg er ook een bult achter. Ik heb het eerst een tijdje laten zitten, maar het irriteerde erg en ik kon er ook niet op slapen, dus ik ben naar een piercer gegaan en die heeft me ermee geholpen. Er zat dus pus in die bult en dat heeft hij er dus uitgehaald, ook heeft hij gezegd dat ik ibuprofen kan slikken om de ontsteking te verminderen. Daarnaast zei hij dat het niet goed is om je oor te ontsmetten met sterilon, maar met zeezout. Ik heb gedaan wat hij zei en ik heb geen kast neer van m'n oor!

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!
    X

The Librarian Trutle's Avatar

Mod-opmerking: Kan je eerst eens naar de datum kijken van wanneer en bericht dateert voor je reageert? Dit is een bericht uit 2011. Ik denk niet dat Poekai nog iets heeft aan je advies na meer dan 5 jaar.

Daarenboven zijn vochtbultjes, want dat is het meer dan waarschijnlijk, hardnekkig en daar helpt maar 1 ding tegen: geduld, eventueel zeezouten of tea tree olie. Uitduwen, ibuprofen en andere zooi helpen helaas niet. De kans bestaat dat het terugkomt is groot. Ibu helpt trouwens niet omdat het geen ontsteking is. Ik vind dat maar raar advies van je piercers tbh.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Psst Trutle, het is n bericht van vandaag hoor!

Poekai: Sebamed zou ik mee stoppen moest je dzt nog doen, dat is absoluut niet geschikt voor n piercing. Ik zou nu proberen m te laten rusten en zeezouten om m weer te kalmeren (er bestaat n topic met info over de juiste verhouding zeezout/water)

Oh, verdorie. Ik slaap nog Poekai is lid sinds 2011. Excuses Diedexo!

Ik verdwijn terug...
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Sebamed werd mij door Jeffrey juist aangeraden om te gebruiken om m'n gezicht mee te wassen met m'n neuspiercing. Niet om de piercing mee schoon te maken though, maar omdat dat wat minder kwaad kan dan gewone zeep als er wel wat bij komt. Zo gebruiken om puur je piercing mee schoon te maken is geen strak plan inderdaad.

Voor de rest zal ik vooral juist wel even gaan zeezouten zoals Sproet ook al zegt. Dat kan sowieso geen kwaad.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

Leeg Canvas

Berichtje is van vandaag inderdaad hihi. Piercing laten zetten bij paradigm en daar was idd sebamed aangeraden, kreeg hierdoor wel een heel erg uitgedroogd oor van (maar ik kan niet goed tegen SLS, en dat zit ook in sebamed)
    Sinds mn helix genezen voelde heb ik overigens alleen water gebruikt onder de douche om alles schoon te houden.
    Oke ik ga dat zeezouten eens proberen dan, zal eerst ff moeten lezen hoe dat precies moet. Mijn grootste angst is dat het litteken weefsel is en nooit meer weggaat, het is best groot namelijk

Zeezouten dus, maar welk sieraad erin? Heb het gevoel dat een labret dus juist op die plek drukt en het erger maakt
    Last edited by Poekai; 01-12-2016 at 12:20.

Leeg Canvas

Mijn piercer had gezegd dat die bult kon ontstaan als je een piercing erin hebt die niet van echt zilver was, dus misschien heb je nu iets in van materiaal waar je oor niet goed tegen kan. Misschien is het handig als je je piercing indoet waarmee die ook was gezet.

Leeg Canvas

Met die piercing begon het bultje (achterkant labret die daar drukte als ik sliep, voor mijn gevoel) ik ben voor geen enkel sieraad materiaal allergisch

____________ updated ____________

Foto
    Attached Images Attached Images

Ik vind het nog meevallen van vochtbultje. Ik heb grotere gehad die nu weg zijn zonder littekens. Ik zou voor het labret kiezen en niet voor een ringetje. Een ringetje beweegt veel meer en dat bevordert het verdwijnen van dat vochtbultje niet. Maar het kan wel. Mijn 3 innerconches zijn gezet met een ringetje, hebben vochtbulten gehad en nu zien ze er prima uit.

Van dat zilver klopt helemaal niet. Piercings moeten met titanium gezet, maar in heel uitzonderlijke gevallen mag chirurgisch staal (als je bv allergisch bent aan titanium wat echt niet vaak voorkomt), i kzou die piercer echt niet vertrouwen als ik al dat 'advies' zo hoor. Het is gewoon eigen aan kraakbeenpiercings dat je bultjes maakt. Ringetje, labretje, titanium, chirugisch staal, bioplast. Het komt gewoon praktisch altijd voor tijdens de genezing en ze zijn hardnekkig.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-