Results 1 to 4 of 4

Thread: * Septum @ Passion for Piercing

Leeg Canvas Catho's Avatar

* Septum @ Passion for Piercing

Niet zo'n spannende ervaring, maar ik heb super veel gehad aan de verhaaltjes van anderen dus komtie!

Na werk de hele middag vrij. En wat doe je dan op een druilerige middag? Dan ga je een lekker stuk wandelen vanaf het station en sta je bij Passion voor de deur Ik wilde al heel lang een septum piercing, maar tijdens het hooikoorts seizoen leek me dat niet een geweldig idee. Nu eindelijk geen allergie of verkoudheid meer, dus waarom ook niet.

Binnen kon ik na invullen van het formulier meteen doorlopen. Bert vroeg of ik 1,2 of 1,6 mm wilde. Ik ben voor 1,6 gegaan omdat later kleiner gaan me makkelijker leek dan groter gaan, vind oren stretchen wel genoeg . Heb een circular barbell gekozen, dat wil ik er uiteindelijk ook in dragen (tot ik mij weer erger aan die rot balletjes en een clickring er in doe, zo is ook het lot van mijn lippiercing).

Neus ontsmetten (jeuk, er meteen aan willen zitten, oh nee niet doen...), beetje voelen en goede plek kiezen en die fijne klem er op. Tja, het piercen zelf...Bert is vrij rechttoe rechtaan, ik vind dat zelf prettig maar als je wil dat er wordt afgeteld moet je dat wellicht vragen anders zit je ineens met een naald in je neus. Ik vond het een erg gemene prik, maar de pijn was ook snel over. Mijn ogen daarentegen besloten tot 10 minuten na de prik te blijven tranen, heel charmant. Piercing heel even bewonderd en daarna opgeklapt.

Mijn grootste angst was dat hij scheef zou komen te zitten omdat mijn septum scheef is, maar voor het opklappen zat ie keurig dus ik denk dat het wel goed moet komen. Het hoort anders ook een beetje bij mijn gezicht denk ik dan maar. Ik laat hem nu mooi zo opgeklapt zitten en we zien wel weer na de genezingstijd. Natuurlijk show ik hem liever meteen overal maar ik ken mezelf en mijn reuze handige acties, opgeklapt leek me beter

Mijn neus is nu een beetje gevoelig en ik voel al wat korstjes trekken, maar het valt me allemaal heel erg mee. Je merkt wel dat je je neus toch eigenlijk best vaak beweegt zo op een dag...

Geen foto, valt niks te zien behalve een gezwollen tussenschotje Foto komt als het genezen is dan wel eens.
    Boldly going

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Re: * Septum @ Passion for Piercing

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
    Nur der Regen weint am Grab.

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Gefeliciteerd! Op een voorspoedige genezing!

Leeg Canvas Catho's Avatar

Thanks beiden

Hij houdt zich goed, nergens last van gehad. Ik doe er verder eigenlijk ook niks aan afgezien van spoelen onder de douche en in de eerste dagen wat weken in een kopje warm water omdat de korstjes een trekkerig gevoel gaven. Blij!
    Boldly going