Results 1 to 4 of 4

Thread: Tepelpiercing en (contact) sport

Leeg Canvas

Tepelpiercing en (contact) sport

Hallo

Ik beschik nu bijna twee jaar over een tepelpiercing (klein barbel staafje) die zo goed als genezen is.

Nu overweeg ik om met een contact sport (jiu-jutsu) te beginnen waarbij ik uit veiligheid de piercing best zou moeten uithalen om pijn/scheuren/letsel te voorkomen.

Zou ik een dergelijke piercing voor drie uur eruit durven halen zonder dat het gaatje gaat toe groeien?

Of zijn er andere oplossingen zodat ik geen keuze moet maken tussen een piercing of een sport?

Alvast dank om mee te denken.

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Re: Tepelpiercing en (contact) sport

Ik zou ze er uit halen, geen idee wat dat met je piercing doet (mijn rook en tragus trokken die 3u best goed, mijn VCH liet ik wel zitten). Ik denk ook dat je n man bent? Meermaals had ik bloot vel van n man mee met mijn nagels en mijn eigen borsten werden ook vaak meegetrokken/geplet en zagen blauw na n training. Ik zou n tepelpiercing daartussen echt niet zien zitten (heb zelf in totaal 12 jaar jiujitsu gedaan)

Leeg Canvas

Hey Sproetje

Ik ben inderdaad een man :-)

Ik was ook aan het denken, als ik die moet uithalen, naar een oplossing om die tunnel open te houden, bijvoorbeeld een soort draad doorsteken of een siliconen buisje... want ik denk dat het op drie uur kan toegegroeid zijn bij mij want na een half uur heb ik al de indruk dat de piercing er al moeilijk terug ingaat omdat alles begint toe te plakken en ik de opening niet meer zie.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Je zou een bioplast staafje erin kunnen doen, dat zal minder zeer doen als je er een klap op krijgt. Maar dan heb je nog steeds het gevaar van uitscheuren.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.