Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Vraagjes tongpiercing

Vraagjes tongpiercing

Ik heb dus het gekke idee opgevat een tongpiercing te willen...
    Toch nog wel wat vraagjes er over...

- Eerste weken zijn dus lastig met eten, maar gaat dit over? Of ben je altijd bewust dat er iets in je mond zit? Zijn er ook mensen die er echt niet mee kunnen worden? Hoe voorkom je tandplak/tandsteen op je piercing?

- Op foto's lijken die balletjes soms supergroot. Zijn ze evengroot als de balletjes op staafjes voor een helixpiercing bijvoorbeeld?

- Als de piercing genezen is, gaat het wisselen dan makkelijk?

- Welke ultieme tips kunnen jullie nog meer geven, waar moet ik op letten bij de naverzorging bijvoorbeeld?
    Ja, alcoholvrij mondwater, ja. Maar wat zijn echt do's en dont's?

Alvast bedankt! Gr Knuffeltjeeee

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Vraagjes tongpiercing

Mijn ultieme tip: niet doen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Geen persoonlijke ervaring met tongpiercings maar kan de meeste vragen wel beantwoorden.
    Ja, er zijn mensen die er niet aan kunnen wennen, vriend van me had na een halfjaar nog steeds last met eten (ondanks korter staafje etc.) en heeft hem er uiteindelijk uitgehaald. Tegen tandsteen kan je je sieraad af en toe in de steradent leggen.

Balletjes zijn sowieso groter dan die van een helix. Ervaring is dat een helix balletje vaak +/-3 mm is. Tongpiercing zal (afhankelijk van je tong en voorkeuren etc) toch zo'n 5-6 mm zijn. Dit komt omdat de piercing meestal gezet wordt met een 1,6mm staafje en niet met een 1,2mm staafje, een te klein balletje zal dan ook gewoon in je tong kunnen verdwijnen als het waren.

Voor de rest heb ik vooral dezelfde tip als Dull. Overweeg echt nog eens heel goed alle extra risico's die je ermee gaat lopen.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

Leeg Canvas

- Ik had alleen de eerste week er echt "last" van, daarna was vooral het nog lange staafje soms niet handig. Toen er een stuk kortere in zat (ik heb een paar keer gewisseld van 20 mm naar ... ik geloof dat hij nu 14 is, bij een 12 gaat het meestal wel alleen als ik een klein beetje niet lekker ben, zet mijn tong uit en voelt het onprettig, dus ik heb er 14 in zitten.)
    Tandplak kan ik niet tegengaan, ik poets het ding soms mee en vervangen hem gewoon twee keer per jaar. De kosten zijn het niet. Schoonmaken in schoonmaakazijn deed ik ook wel, maar dat is nog handiger.

- Ik heb ook een tijdje 4 mm balletjes erop gehad, maar dan voelde ik hem soms niet zitten en had ik "paniek" dat er wat los geraakt was. En het trok dan ook vrij makkelijk diep mijn tong in (waarschijnlijk door de combinatie met dat 12 mm staafje), dus ik heb er weer 5 mm op gedraaid.

- Wisselen is voor mij niet makkelijk omdat ik een vrij beperkend tongriempje heb waardoor mijn tong niet ver genoeg naar buiten kan om het handig te doen. Het kan wel, maar niet handig.

- Ik ben diabeet, ik geloof niet dat dat nadelig heeft gewerkt. Ja, gewoon je eigen gezondheid verder goed in de gaten houden. Ik rook niet, drink geen alcohol, dus dat werkt ook niet tegen. Ik ben denk ik wel te voorzichtig geweest met eten. Maar ik kan me voorstellen dat bij sommige ziektes (je zal maar epilepsie hebben ...) het echt niet handig is, of eigenlijk gewoon heel onverstandig/af te raden.

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Ik heb maar een paar dagen last gehad met eten, geen weken. Al heel snel had ik niet meer door dat er een piercing zit.

Tandplak/tandsteen kan ik niet voorkomen, dat krab ik er gewoon geregeld vanaf met m'n nagels. Krijg het sieraad niet uit, dus schoonmaken of vervangen lukt me niet.

Waarom de balletjes zo groot zijn is al uitgelegd.

Ik kan 'm niet vervangen, omdat de balletjes na het zetten zˇ strak zijn aangedraaid dat ik ze niet los krijg, ook niet met latex handschoenen, maar in principe kan wisselen gewoon.

Ik zou voor de nazorg het mondwater zelfs achterwege laten, is niet nodig. En verder gewoon normaal doen, niet teveel op focussen en vooral; er niet mee spelen. Daar maak je je gebit namelijk mee kapot.

O, en dan nog een prangende vraag... :p

Ik las dat sommige ook vanwege erotische redenen een tongpiercing nemen...
    Om het netjes te houden, een tongzoen, geeft het wat extra als een van de twee een partner heeft of niet? En de man op bepaalde plekken een nogal intense zoen geven?

Mijn vriend en ik hebben allebei een tongpiercing; met tongzoenen raken we elkaar daar niet mee, daarvoor zitten ze te ver naar achteren. Als ik hem pijp vind ik de mijne eerder een beetje in de weg zitten, en hij voelt er niks van. Dus vanuit mijn eigen ervaring; voor die reden hoef je het niet te doen.

Leeg Canvas

Eerste weken zijn dus lastig met eten, maar gaat dit over? Ik kon de eerste paar dagen niet echt eten tong was opgezwollen en ja gaat over.
    Of ben je altijd bewust dat er iets in je mond zit? Bij mij valt het best mee ik heb tongpiercing al ongeveer 4 jaar en 4 maanden dus ik ben er ook aan gewend. Ik het begin voor al na de eerste nacht (heb ik met alle piercings) dacht wat voel ik toch ja was ff vergeten dat ik er een piercing had zitten maar dat was ook even paar maanden wennen en daarna eigenlijk niet echt bewust van.
    Zijn er ook mensen die er echt niet mee kunnen worden? Ik heb geen idee zou idd kunnen.
    Hoe voorkom je tandplak/tandsteen op je piercing? Ik kan het niet voorkomen ik spoel wel regenmatig met mondwater (alcoholvrij ivm beugel).
    Op foto's lijken die balletjes soms supergroot. Zijn ze even groot als de balletjes op staafjes voor een helix piercing bijvoorbeeld? Nee, staafje is zoals al eerder werd gezegd is het ook 1,6 mm staafje dus is anders dan een helix.
    Als de piercing genezen is, gaat het wisselen dan makkelijk? Op zich wel maar ik laat het liever bij een shop doen aangezien ik al een paar keer een balletje heb doorgeslikt zonder er erg in te hebben.
    Welke ultieme tips kunnen jullie nog meer geven, waar moet ik op letten bij de naverzorging bijvoorbeeld? Goed bij houden en er niet te veel mee spelen.
    Ja, alcoholvrij mondwater, ja. Maar wat zijn echt do's en dont's? Mij raadde ze melkproducten zoals melk vla en noem maar op af maar ik heb toch vla gegeten aangezien ik niet echt wat kon eten in het begin, geen last van gehad. Verder als je rookt (weet niet of je rookt) ook spoelen met mondwater en verder niet te veel mee spelen. Verder heb ik er niks meer aan toe te voegen.

En alcohol de eerste paar dagen na het zetten?

Nope, da's een no-go.