Results 1 to 10 of 10

Thread: Epilepsie en een tongpiercing...

Epilepsie en een tongpiercing...

Nou ben ik dus onwijs rete eigenwijs en heb het gekke idee opgevat om een tongpiercing te nemen...
    Maar, ik heb ook epilepsie. En in een extreem geval, een extreem heftig insult kan ik nog weleens op mijn tong bijten.
    Echter is dit de zijkant van mijn tong, dus lijkt me niet dat zo'n piercing in de weg zit...
    Nu had ik eigenlijk de hoop dat ik niet de enige ben met en epilepsie en dus over een week een tongpiercing...

Moderator Dandelion's Avatar

Re: Epilepsie en een tongpiercing...

Om heel eerlijk te zijn, ik zou het niet doen. Ik snap dat het leuk is, maar het is in jouw geval denk ik wel net een extra risico bij je epilepsie. Dus ik zou een andere piercing nemen!
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Ik zou het ook niet doen. Er zijn nog genoeg andere piercings die je kunt nemen. Ik zou geen onnodig risico lopen in zo'n geval...
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Plus 1 op de reacties boven mij. Vergeet ook niet dat zo'n balletje van een piercing los kan raken, en dan loop je bij een aanval toch wel meer risico dat het verkeerd schiet. Zou persoonlijk dat risico absoluut niet willen lopen.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

The Librarian Trutle's Avatar

Ik zou dat risico ook niet nemen het het dus niet doen. Leuk, maar je gezondheid gaat toch voor.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Piercing Newbie

Hallo

Ik heb epilepsie. Ik ben nu aanvalsvrij maar had dezelfde soort aanvallen denk ik. Ik beet ook wel op mijn tong. Toch zou ik uitkijken met een tongpiercing. Ik denk zelf dat het riskant is net zoals ze hierboven al schrijven. Ik zou zelf bang zijn dat het goed fout gaat tijdens een aanval maar dat is ieder voor zich. Je zou nog kunnen proberen te kijken op het epilepsieforum. Misschien dat er toch iemand is met een tongpiercing en grote aanvallen al ben ik bang van niet. Ik ben zelf naar een piercer toe geweest om te vragen gewoon uit nieuwsgierigheid eigenlijk en zij zei me: Dat kan eigenlijk pas nadat je aanvalsvrij bent. Ze ging het bij mij dan ook niet doen. Als ik het echt wou natuurlijk.
    Mocht je op het epilepsieforum kijken dan hoop ik dat er iemand is met ervaring hoor. Je kan het altijd proberen.
    Last edited by oorlel1; 26-07-2016 at 16:53.

Ja, aanvalsvrij zal ik nooit worden, maar de kans dat het misgaat blijft vind ik toch vrij klein.
    Die enkele keer dat ik op m'n tong bijt... Evengoed bedankt voor alle advies!
    Het is ook geheel eigen risico als ik het toch laat doen. Ik zou dan wel voor een plastic/kunstof staafje en balletjes gaan. Die zijn er zag ik ook.

The Librarian Trutle's Avatar

Hou er wel rekening mee dat het gezet moet worden met titanium en dat de kunststof pas na de genezing erin kan.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Nou, scheelt dat ik net een paar weken terug een insult gehad heb en deze eens per halfjaar a een jaar voorkomen...
    (Waarbij ik dus eens per paar jaar een keer op mijn tong bijt en dan alleen zijkant).
    Straks kom ik een klote vrachtwagenchauffeur tegen die niet zit op te letten en dan heb ik mezelf iets leuks ontzegd terwijl ik er ook zo niet meer kan zijn...
    (Evengoed iedereen bedankt!)

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Je hebt een paar weken geleden een epileptische aanval gehad en je laat toch je tongpiercing zetten? Slim is anders, maar het is jouw keuze.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.