Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 41 to 50 of 50

Thread: Tattoo's & werk

Leeg Canvas dinges's Avatar

Re: Tattoo's & werk

Dat zou echt super toevallig zijn! Ik stuur je even een PB.

Heeft er hier iemand tips of ervaring met solliciteren als je tattoos heb in je nek en/of keel?

Het enige wat ik mij kan bedenken is een coltrui of een sjaal
    Het lijkt mij sowieso verstandig om te vragen of ze bewaar hebben tegen tattoo's op de werk vloer (tenzij je telkens in een coltrui of sjaal wil lopen )
    "Happiness can be found
    Even in the darkest of times,
    If one only remembers to turn on the light"
    -Albus Dumbledore

Slightly Modified Wayward's Avatar

Of je ze zichtbaar kan dragen is echt heel erg afhankelijk van de werkplek. Tenzij je gaat solliciteren bij bijv een tattooshop of ergens anders waarvan je 100% zeker weet dat het acceptabel is zou ik tattoo's persoonlijk altijd bedekken voor een sollicitatiegesprek.

The Librarian Trutle's Avatar

Wat Wayward inderdaad zegt, meer kan ik er niet aan toevoegen.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas Wakerke's Avatar

Normaal mogen wij geen tattoos of piercings zichtbaar dragen. Ik heb mijn piercing altijd in en mijn armband zie je ook als ik mijn polo aanheb. Ik kreeg eigenlijk nooit controle van mijn bazen maar de bazen van de firma's waar wij voor werken kunnen wel moeilijk doen. Het hangt een beetje van het bedrijf af waar je staat. Ik werkte in de bewaking. (ondertussen arbeidsongeschikt). Ik kan doen wat ik wil nu

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Kick! Is normaliter not done op fora, maar er zijn nog best veel topics die ik interessant vind en waarvan het in mijn ogen zonde zou zijn zouden deze in de vergetelheid raken.

Anywho. Ik heb altijd tattoos gehad die onder normale omstandigheden bedekt waren. Ze zitten op mijn benen en rug. Zelfs op de uni droeg ik zelden een korte broek.

Toen ik daarna bij een ingenieursbureau ging werken en in verband met klantbezoek een 'representatieve' functie had heb ik dus ook nooit korte broeken gedragen. Sowieso pastte dat niet in de bedrijfscultuur (korte broek).

Tijdens bedrijfsuitjes waarbij we ons moesten omkleden (survival of sport) zag men mijn tattoos uiteraard wel maar werd er geen punt van gemaakt. Ik was wel duidelijk n van de weinigen met tattoos en zeker de enige die er zveel had.

Nu werk ik bij een offshore bedrijf en daar werken ook een hoop zeebonken met dito tattoos op hun armen. Ik heb nu ook niet meer echt een representatieve functie. Ik zit daar zuiver voor mijn expertise. Toch twijfelde ik wel over een driekwart of full sleeve. Uiteindelijk voor het laatste gekozen omdat ik dat mooier vind en dat is het belangrijkste. Sowieso draag ik overhemden met lange mouwen, ook in de zomer en tenzij het tropisch warm is sla ik mijn mouwen amper om. Ik denk niet dat het een issue zal zijn. Denk eerder dat mensen het niet verwachten van me dan dat ze het veroordelen. Wat dat betreft zijn de mensen hier ruimdenkender dan bij mijn vorige werkgever. Daarbij heeft de HR-dame die mij heeft aangenomen zelf ook een aantal zichtbare tattoos (nek en pols) en de vrouw van onze operations manager ook.

We gaan het zien.

Wat tattoos in winkels betreft en horeca; raar als dat niet zou mogen terwijl 75% van de klanten het wl heeft.

Mijn vrouw staat voor de klas en alhoewel sommige wat conservatieve collega's soms afkeurend reageren heeft ze nooit het verzoek gehad haar chestpiece en onderarmen te bedekken.
    Last edited by Harm1985; 31-03-2018 at 15:12.
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Ik zit inmiddels op tattoo nummer 3, nummer 4 komt eind april. Ik wil voorlopig alleen beensleeves, vooral vanwege mijn studierichting. Ik wil namelijk heel graag de advocatuur in! Volgend jaar begin ik op de uni aan Rechtsgeleerdheid en op de meeloopdagen heb ik tot nu toe welgeteld 2 mensen met piercings gespot, laat staan tatoeages. Daarom zal ik waarschijnlijk nooit iets op een zichtbare plek laten zetten, ik ben bang dat er teveel stigma aan zit voor dat beroep.
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Drummer; nooit van Marisa Dimattia gehoord?

http://www.needlesandsins.com/marisa.html

Maar verstandig om te wachten.
    Last edited by Harm1985; 31-03-2018 at 18:16.
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Nee, inderdaad nog nooit van gehoord! Wat tof. Maar ik ga het er niet op wagen haha
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2