Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 50

Thread: Tattoo's & werk

Slightly Modified Wayward's Avatar

Re: Tattoo's & werk

@Merida, ja ik kan me wel voorstellen dat het op sommige plaatsen minder geaccepteerd wordt in winkels. Ik blijf het persoonlijk wel gemiep vinden Van de klanten die er over vallen dan. Als je verder vriendelijk bent en je werk goed/vlot doet zou het niet uit moeten maken. Het contact is zo vluchtig en oppervlakkig tussen winkelpersoneel en klant, ik snap daarom de heisa niet die sommige klanten maken. Toen ik nog in een winkel werkte wilde een klant niet geholpen worden door een collega met hoofddoek. Zo'n gezeik! Wat maakt het nou uit wie jouw spullen scant aan de kassa, zolang het gewoon correct wordt gedaan?!
    In de zorg ofzo vind ik bijv al anders, dan ben je lichamelijk zeer dichtbij met vaak erg kwetsbare mensen bezig. Dan snap ik beter dat de hulpverlener zo neutraal mogelijk moet zijn, en eventuele mods moet bedekken. Maar goed, zolang er nog mieperige klanten in winkels komen (tot het einde der tijden dus ) snap ik goed dat een filiaalmanager vraagt aan het personeel om zich te bedekken.

Metaalverslaafde Merida's Avatar

Mijn baas wordt gelukkig wel steeds soepeler met haarkleuren. Gifgroen of feloranje kan hij nog steeds niet waarderen, maar mijn donkerpaars met donkergroen en donkerblauw zegt hij niks van. Maar ik merk wel dat klanten mij niet altijd meteen serieus nemen. Ik werk op de klantenservice en dan vragen ze mij 'waar de mevrouw van de klantenservice is'. En laatst vroeg ik een man die overduidelijk aan het zoeken was of ik hem kon helpen, hij keek me verschrikt aan, antwoordde 'nee' en liep toen naar de stagaire om het te vragen. Dat de stagiaire hem naar mij verwees vond hij niet leuk. Ik wel.
    Ze is mooi, als de zon.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Enige baan waar ik ook tattoo's heb moeten bedekken was toen ik schoonmaakte bij woongroepen voor mensen met een zware verstandelijke beperking.
    Dat was vooral omdat 1 collega ooit bijna aangevallen was door een bewoner die het niet snapte dat die collega gezichten (hij had 2 portretten van zijn dochtertjes) op zijn arm had.
    Nur der Regen weint am Grab.

Quote Originally Posted by Mevrouw Wolf View Post
    Enige baan waar ik ook tattoo's heb moeten bedekken was toen ik schoonmaakte bij woongroepen voor mensen met een zware verstandelijke beperking.
    Dat was vooral omdat 1 collega ooit bijna aangevallen was door een bewoner die het niet snapte dat die collega gezichten (hij had 2 portretten van zijn dochtertjes) op zijn arm had.
    Dat kan ik mij zeker begrijpen
    Toen ik nog in de zorg werkte mocht dit ook zeker niet of in ieder geval niet zichtbaar zijn
    Daarbij mocht ik bij de ene zorg afdeling wel mijn piercings in en bij de ander niet
    Maar als je werkt met verstandelijk gehandicapten of ouderen met zware dementie raad ik dat enorm af voor je eigen veiligheid

Wel grappig dat het overal zo verschillend is met het wel of niet zichtbaar hebben van tattoo's op je werk
    Je merkt wel dat het steeds wat normaler word
    "Happiness can be found
    Even in the darkest of times,
    If one only remembers to turn on the light"
    -Albus Dumbledore

Leeg Canvas naomi.rabe's Avatar

Ik heb nog geen werk, ben ook nog bezig met mijn opleiding, maar ik wil graag pedagogisch medewerker worden. Daar zijn tattoos toegestaan, mits je ze kan bedekken. Als je er veel op je gezicht/nek hebt, heb je minder kans aangenomen te worden.
    I guess it's funnier from where you're standing.
    'Cause from over here i missed the joke.

The Librarian Trutle's Avatar

Ik werk in een openbare bibliotheek en moet mijn tattoos en brandings niet bedekken. Mijn bazin vind het net verfrissend dat er ook eens geen typisch beeld geschetst wordt van een bibliotheekmedewerker (brilletje, haar in een knotje en saai ). Ik mag dus mijn gang gaan. Ik heb het ooit eens gevraagd aan haar en haar kan het echt niet schelen zolang ik mijn werk maar doe. Ik heb er ook nog nooit negatieve reacties opgekregen. Als er al een reactie komt is dat positief. Of het bestuur het ok vind weet ik eigenlijk niet, maar ook daar is er nooit een reactie geweest, dus het zal wel zeker? Ik ga wel nooit zover gaan om mijn hals en gezicht te bedekken, want ik vermoed dat er daar wel reactie op zal komen omdat dat misschien niet echt representatief is en ook constant aanwezig is. Maar dat doe ik niet alleen voor mijn werk, maar ook voor mezelf. Op dit moment kan ik nog alles verbergen en dat vind ik eigenlijk wel prima zo. Ik tref het wel met mijn werk, dat besef ik heel goed.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Piercing Newbie

Ik werk in de gebouw automatisering, en kom daarvoor op locatie bij de klant. Soms is dat een opstart in de bouw fase, maar ook voor storingen en advies aan bestaande installaties.
    En zo nu en dan zit je te vergaderen met directie, adviseurs en (potentiŽle) klanten. Vaak draag ik een overhemd, maar wanneer het wat warmer is gewoon een t-shirt of een overhemd met korte mouwen.

Op mijn rechter bovenarm heb ik een sleeve die bij het dragen van een t-shirt een randje zichtbaar is.
    Eigenlijk nooit negatieve reacties gehad. Werkgever zegt er niets over dus die accepteert het.
    De tattoo bestaat uit aantal losse old-school plaatjes, waarbij de vrije ruimte er tussen is gevuld met zwarte ankertjes, stipjes, sterretjes en visgraatjes.
    Een klant zag die visgraten en vroeg of ik sportvisser was. Ik keek hem stom aan en vroeg hoe hij daarbij kwam. Toen wees hij naar mijn arm en snapte ik waarom hij het vroeg.

Op dit moment is een mooie sleeve op mijn linker arm in de maak. De lijnen staan, inkleuren volgt.

Tot nu toe nog nooit raar aangekeken door klanten. Wel eens iemand die tijdens een vergadering ineens afgeleid was door mijn arm en even moest vragen waar we waren. Blijkbaar een beetje geschrokken.
    Last edited by prik; 29-06-2016 at 06:45.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Heb je ook foto's? Ik ben wel benieuwd naar je sleeve
    Nur der Regen weint am Grab.

Leeg Canvas dinges's Avatar

Wat zouden jullie doen? Morgen begin ik met een nieuwe baan en eigenlijk wil ik graag een t-shirt aan, maar dan zal wel een tattoo te zien zijn. Tijdens de sollicitatie is deze half zichtbaar geweest, maar weet ik niet of het ze opgevallen is. Of eerst een paar weken lange mouwen?
    Edit: het is gaat om werk op een mbo.
    Last edited by dinges; 28-08-2016 at 19:57.

Gatenkaasje Peetie's Avatar

Op je eerste dag zou ik niet meteen een tshirt aantrekken, maar je kunt morgen wel voorzichtig peilen of het erg zou zijn of niet.
    - Life is a gift, never take it for granted -