Results 1 to 7 of 7

Thread: Double flared tunnels vallen uit? Help :(

Double flared tunnels vallen uit? Help :(

Goedenavond

Twee jaar geleden heb ik vanwege een ontsteking mijn rechter oorlel (4mm) gedownsized naar een 1.8mm oorbel. Ik ben sinds twee maanden dat oor weer opnieuw aan het stretchen en het gaat een beetje te makkelijk. Heb netjes een maand gewacht om van 2mm naar 2.5mm te gaan en wilde zo snel mogelijk een stalen double flared tunnel erin doen. Nou, die tunnel viel dus gelijk mn oor weer uit ondanks dat 'ie double flared was. Ik heb toen geprobeerd hoe 3mm zat en die taper kreeg ik er in 1 beweging doorheen. Daarna probeerde ik een double flared tunnel van 3mm erin te doen, en ja hoor, weer viel ie gelijk uit mn oor. In principe zit ik dus al op een grotere maat dan 3mm, maar als ik nu een taper van 4mm door m'n oorlel doe zou het betekenen dat ik in een week tijd van 2.5mm naar 4mm ben gegaan en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling (ondanks dat het zo makkelijk gaat).

Wat is nou het verstandigst om te doen? Op dit moment heb ik alleen een taper van 3mm die blijft zitten want al m'n andere sieraden vallen er gelijk weer uit.
    Last edited by Stormtrooper; 08-06-2016 at 20:53.

Gatenkaasje Shimmypizza's Avatar

Re: Double flared tunnels vallen uit? Help :(

Je zou kunnen slapen zonder sieraad of gewoon je sieraad een dag uit doen om te kijken of je oor nog krimpt!
    Capri-Sun, they're like drinkable babies!

Don't soften yourself
    If they can't handle your weight
    Find someone who can

Quote Originally Posted by Shimmypizza View Post
    Je zou kunnen slapen zonder sieraad of gewoon je sieraad een dag uit doen om te kijken of je oor nog krimpt!
    Ik wil niet dat het krimpt, ik wil minimaal nog tot 20mm. Vandaar de vraag of het verstandig is om zo snel al naar 4mm te gaan aangezien 3mm dus blijkbaar te klein is.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken hoor. Je oor is al eerder gestretched geweest, dan gaat het vaak wat makkelijker. Je zou ook nog 3,5 kunnen proberen als tussenstap.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Piercing Newbie Ace's Avatar

Sommige mensen hebben nu eenmaal ook heel flexibele oren. Mijn vriend zou dat ook kunnen. Die hoeft er niks voor te doen, stretcht naar 1 maatje en een week later zou hij al verder kunnen. Zijn oren zijn precies elastieken zolang de meeste mensen maar gewoon beseffen dat dat eerder de uitzondering is en niet de regel.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Ik denk dat veel mensen te veel hangen aan de 1-2mm per maand 'regel'. Vooral als je al eerder hebt gestretched is het gewoon een kwestie van 'voelt het goed?'
    Generic Signature.

The Librarian Trutle's Avatar

Ik zou er ook gewoon de 4mm insteken en zien hoe het loopt. De 1mm regel is wel een goede regel als je voor het eerst stretcht. Beter zo traag dan te snel en dat het scheurt, maar omdat je al eens gestretcht hebt zou ik me er niet zoveel zorgen in maken en gewoon de 4mm erin steken.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-