Yaaay! Gisteren toch eindelijk een septum laten zetten

Ik zou van woensdag tot vrijdag bij een vriend in Diemen jammen en gamen, dus ik kon onderweg mooi langs Amsterdam gaan. Ik kom uit Groningen dus het was even een lange zit in de trein.

Eenmaal bij de shop nog even rustig gerookt, ik was toch wel ineens nerveus. Nerveuzer dan bij mn tepelpiercings toen ik die liet zetten... (Was geen leuke ervaring)
Misschien was ik ook wel nerveus omdat het in mn gezicht was deze keer?

Ik werd geholpen door een jongen/man (weet zijn naam niet sorry) hij had zelf ook een hele coole septum!
En was super relaxed, niet zo ongemakkelijk als ik had verwacht ook, nice!

Netjes afgetekend, beetje rondvoelen enzovoort, toen de tang erop, beetje vervelend gevoel was dat.

Komt ineens die naald erdoorheen, even een shock zeg maar, dus ik vloekte ook even XD
Verder heeeeeel even vervelend met de retainer erin doen, maar heb verder totaal geen pijn gevoeld, nog steeds niet, whoohoooo!

Hij zei dat hij perfect recht zat, super! Alleen als ik zou lachen zou hij een beetje scheef gaan maar mijn neus is sowieso fucking scheef dus dat past er dan ook wel bij XD

Ik heb het met een retainer gedaan van 1,2mm en heb hem voor nu in laten klappen dus je ziet hem niet. Dit voor de zekerheid met oog op de intake voor mijn nieuwe opleiding en dat soort dingen, daarna kan ik enigszins erin doen wat ik wil. Wel handig dat je hem kan verbergen, maar dat was niet de reden dat ik de piercing nam ofzo hoor, ik wilde bewust sowieso een septum en niks anders :p

Nou ja, dat was mijn ervaring, geen idee of het nuttig is voor iemand, maar als ik er misschien wel iemand mee heb kunnen geruststellen voor zijn/haar septum dan heb ik alweer een goede daad verricht vandaag.

Ik heb geen foto van voordat de retainer is ingeklapt, dat vind ik wel jammer eigenlijk achteraf. Als ik nieuwe sieraden heb gekocht kan ik ze eventueel wel een keer showen tegen de tijd dat ik hem mag verwisselen

Btw sorry voor het lange bericht oeps