Results 1 to 7 of 7

Thread: Toestemming

Leeg Canvas

Toestemming

Heeft er iemand ervaring met moeilijke ouders? Ik ben nog onder de 18 dus mag zelf nog niet naar de piercer toe om er een te laten zetten.

Nu zou ik zelf graag een navelpiercing, neus piercing en septum piercing willen (septum piercing naar boven geklapt zodat je het niet al te erg ziet) maar mijn ouders zijn er zeer op tegen ....

iemand ideeŽn om ze om te praten? Ze vinden het namelijk verspilling van me lichaam en zonde van het geld.... en als ik dan een tegen argument wil geven dan willen ze het weer niet horen

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Toestemming

Gewoon wachten tot je 18 bent. Je hebt nog je hele leven om piercings te nemen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Beetje flauwe reactie Dull? Tips geven om ouders over te halen kan toch best?

Wat ik zou doen is aan je ouders uitleggen dat een septum volkomen onzichtbaar kan zijn mits opgeklapt, dus gebruik argumenten als dat het je niet zal beletten met een studie/baan/stage en dat-ie op nette gelegenheden ook gewoon onzichtbaar kan zijn. Van een navelpiercing kan je ook zeggen dat-ie alleen maar in bikini zichtbaar is en een neuspiercing, die is bijna zo gangbaar als oorbellen, dus dat vinden werkgevers meestal ook geen probleem meer.
    Kies een rustig moment uit om met ze te praten en luister ook naar hun tegenargumenten, laat zien dat je die respecteert, maar probeer ze rustig en met logica te weerleggen. Succes!
    Keep your head up, keep your heart strong
    Keep your mind set, keep your hair long

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar de genoemde piercings mag je vanaf je 16e zonder toestemming laten zetten.
    Niet dat dat je geen knallende ruzie met je ouders zou opleveren. Ik zou het nog steeds bespreken, maar mochten ze van gedachten veranderen hoeven ze niet mee naar de shop als ze dat niet willen.
    Nur der Regen weint am Grab.

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Ik zou ook gewoon n hele map informatie aanleggen en die voorleggen aan je ouders, zodat je kan laten zien dat je al veel hebt opgezocht en weet hoe de procedure en verzorging in zijn werk gaan.

The Librarian Trutle's Avatar

We hebben een heel topic over piercings en ouders: http://www.piercingforum.nl/showthre...ings-en-Ouders. Ik zou daar nog eens kijken naar tips, maar wat ik vooral belangrijk vind is: probeer je ouders te overtuigen met goede argumenten door veel info op te zoeken over de piercing, het zetten, de nazorg en de genezing. Toon ze dat je weet waarover je het hebt en ga vooral niet zeuren. Dat laatste werkt namelijk averechts. Stel dat je ze echt niet kan overtuigen dan zou ik tot mijn 18de wachten als dat een leeftijd is waarop zij het wel zouden aanvaarden. Ik ben namelijk wel van mening: hun huis hun regels, dus als ze het op je 18de nog niet willen en je woont nog thuis dan moet je dat ook respecteren je daaraan houden.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Bedankt voor alle reacties