Results 1 to 5 of 5

Thread: Erkende piercingscholen belastingdienst?

Leeg Canvas

Question Erkende piercingscholen belastingdienst?

Ik had er nog nooit van gehoord, maar toen las ik het volgende op de site van een lokale shop:

We waren de eerste in Nederland (en hebben indertijd van de belastingdienst als eerste ook het stempel piercing school gekregen)en ik durf wel te zeggen de beste. Er zijn meer bedrijven die opleidingen verzorgen maar nergens zo uitgebreid en goed als bij ons.
    Is dat echt een ding? En zo ja, bestaat daar ergens ook een lijst van? Vind de claim "beste en meest uitgebreide" zelf behoorlijk amusant, gezien het een 5-daagse cursus betreft

Moderator Dandelion's Avatar

Re: Erkende piercingscholen belastingdienst?

Euhm nee, de belastingdienst deelt zulke stempels bij mijn weten niet uit. Belastingdienst int belastingen, die gaat geen stempels plakken op bedrijven? Dan zou je bij de Kamer van Koophandel moeten zijn, maar daar kan je gewoon een piercingschool inschrijven als je dat wil, zij beslissen niet wat voor bedrijf je bent. Misschien iets van de GGD? Al lijkt me dat ook sterk want iedere piercer moet een vergunning van de GGD hebben... Iets van een erkende leerbedrijf -keurmerk misschien? Dat gaat via het UWV geloof ik.. Maar als je dat hebt zou je dát wel zeggen, en niet een of ander vaag belastingdienst-praatje

Dus.. Ik zeg bullshit.
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Leeg Canvas

Ik vond het ook nogal een hoog bullshit-factor hebben, maar ik weet ook niet alles. Zijn er überhaupt regels voor het geven van een cursus piercen? Je hebt natuurlijk de GGD-vergunning voor piercen, maar dat zou iedere shop moeten hebben. Kan dan ook iedere shop lukraak een "opleiding" aanbieden?

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Ja, dat kunnen ze. De beste manier om te leren piercen is om bij een ervaren piercer in de leer te gaan, en (helaas) kunnen slechte piercers dat dus ook aan bieden.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pinguïns.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Als de belastingdienst dat doet ga ik hier op het werk eens snel in de systemen zoeken hoe je aan dat keurmerk komt
    Nur der Regen weint am Grab.