Results 1 to 9 of 9

Thread: Van PA naar apadravya

Leeg Canvas

Van PA naar apadravya

Hoi,

De titel zegt het al, ik heb nu een PA van 7mm en ik denk aan een apadravya. Nu heb ik wat vragen.

1. De dikte
    "Doorprikken" op 7mm is niet echt een optie he Wat is de maximale dikte (maximaal verstandig) waarmee gepierct kan worden ?
    Ik zou het zonde vinden als mijn PA gaatje bv terug slinkt naar 2-3 mm. Ik heb mijn PA nu 10+ jaar en zit sinds 2-3 jaar op 7mm.

2. Genezing
    Ik lees genezingstijden tussen de 3 en 12 maanden, dat is nogal een verschil.
    Maar als het dus nu gaat om een gaatje naar boven toe, wat is er dan te zeggen over genezingstijd ?

3. Stretchen
    Ik zou graag weer dikker gaan na verloop van tijd. Nu heb ik mijn PA één keer laten stretchen met een taper. Vanaf naar welke dikte weet ik niet meer precies. Maar dit was pijnlijker dan het zetten en vervolgens heb ik steeds een dikkere ring geprobeerd als het voelde dat het kon. Dit ging steeds probleemloos. Ik gok dat een gaatje "in de bovenkant" minder snel vanzelf rekt dan een PA gaatje. Klopt dat ?

Stel dat ik een custom sieraad laat maken bij bv steelwerks (andere tips voor custom zijn welkom). Dan zou dat er bv zo uit kunnen zien:

Concept_2015.12.20_01.jpg

Dan zou dat dus eigenlijk een taper zijn die je constant draagt waardoor het oprekken geleidelijk gaat door beweging.

Ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Edit: spelfout gecorrigeerd
    Last edited by Zoidberg; 20-12-2015 at 20:51.

Slightly Modified tijger86's Avatar

Re: Van PA naar apadravya

Bij oorlellen weet ik dat er op een wat grotere maat gepiercet kan worden en dan gelijk een beetje door gerekt. Misschien eens bij een goede piercer voorleggen of dat met een intiem piercing ook kan
    p*V=n*R*T

Leeg Canvas

Tja een goede piercer, regio Rotterdam. Heeft iemand ervaring met Miranda uit Rotterdam ? Ben er een keer binnen gelopen en heb er een ring gekocht, vakkundig en goed geholpen en heb wel een redelijk goed gevoel bij. Iemand ervaringen ?

Verder Ringmaster in Ridderkerk, ik ken deze piercer nog van het piercing.pagina prikbord +/-2003 Ook wel een goed gevoel bij. Heeft iemand ervaringen met hem ?

Denk dat ik ze eens ga benaderen dan.

Maar mijn vragen staan nog en alle info is welkom.

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Ik heb in Dordrecht gewoond, en voor intiempiercings vertrouwde ik geen enkele shop in de regio goed genoeg. Ik ging voor andere piercings nog wel naar Queen of Rings in Rotterdam, maar voor intiem toch echt naar Classic Ink & Mods in Amsterdam.

Op je praktische vragen weet ik geen antwoorden.

Leeg Canvas

Queen of rings in Rotterdam ben ik echt op afgeknapt. Ik heb daar wel mijn PA (door San), tepel en oor laten zetten, 2003-2005. San was wel tof toen, leuke meid.
    Maar het is nu een commerciele business geworden, een piercing en tattoo fabriek, nee dank je, hier ga ik niet meer terug.
    Ze hebben daar ook het oor van mijn toenmalige vriendin scheef geprikt, dat was de druppel.

Ik zal ook eens kijken naar Classic Ink & Mods dan.

Thanks

Edit:

Ah, Classic Ink & Mods is dus een "sister shop" van Dear2Wear. Dat wekt al wat vertrouwen. Ben er een tijd geleden wel eens geweest en is een leuke kleine shop. Maar waarom naar Classic Ink & Mods en niet naar Sharon ?
    Last edited by Zoidberg; 21-12-2015 at 18:51.

Gatenkaasje Groenoogje's Avatar

Sharon is eigenaar van Dear en tevens Classic. Maar zij is nog maar sporadisch zelf werkzaam op beide locaties.
    Als je altijd jezelf blijft, kan een ander zich nooit in je vergissen

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Classic en Dare zijn allebei goed, een aantal piercers werkt afwisselend op beide locaties. Dus dat kan idd ook prima

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Als je een voorkeur hebt kan je natuurlijk van te voren even contact opnemen wie waar op welke dag is
    Nur der Regen weint am Grab.

Piercing Newbie

Zelf heb ik al jaren een PA, die ik uiteindelijk op 8 mm had, maar meestal 6mm in droeg.

Ik heb wel eens overwogen een apadravya te nemen, en ben toen bij Miranda wezen informeren.
    Toen het eenmaal zo ver was, was zij niet meer bereikbaar en de zaak verdwenen. Inmiddels is ook de site uit de lucht.

Ik ben toen naar Roxy in Antwerpen gegaan, vanaf Dordrecht beter te doen dan Amsterdam
    Prima geholpen, nette shop.

Queen of rings heb ik mij tepels laten piercen, maar vind het iets te open allemaal om een apadravya te laten prikken

Ik heb de apadravya naast de PA laten prikken, aan de andere kant van mijn frenum, ik draag nu een 2,4mm ring een 6mm is echt te dik, past niet samen.