Results 1 to 4 of 4

Thread: leren piercen

Leeg Canvas

leren piercen

Hoi lieve piercingfreaks en metaalliefhebbers,

Ik werk sinds kort als leerling tattoeerder bij Inkfish, en mijn leraar (en mij) leek het een goed idee om te leren piercen, zodat ik dat daar in de shop kan doen. Nu het probleem: hij kan zelf niet piercen, dus hij kan het mij niet leren, en nu weten we niet zo goed waar we moeten beginnen. Ik ben al een tijdje op zoek en aan het rondvragen maar niemand schijnt het te weten. Van die korte cursussen lijken me een beetje dodgy, dus dat wil ik liever niet doen. Weten jullie hoe te beginnen? Kennen jullie misschien een piercer die mij er iets over kan vertellen?

Alvast bedankt!

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Re: leren piercen

Ik denk dat dat heel lastig wordt. Want dan zal je namelijk net als bij het tattooeren als leerling moeten beginnen. En hoewel alle leerlingen ooit het nest zullen verlaten denk ik niet dat er veel piercers zitten te wachten op iemand die direct na het leren aan de slag gaat bij de concurrent.
    Nur der Regen weint am Grab.

Metaalverslaafde Stripes's Avatar

+1 op mevrouw Wolf. Als je nu geen concurrentie was dan zou iemand je het misschien willen leren maar Rotterdam is al redelijk druk.

Overigens, ik zou lekker bij m'n leest blijven voorlopig. Beide vakken zijn lastig genoeg om goed te doen en ze alle twee tegelijk leren lijkt mij niet verstandig. Als er wel piercing ruimte in de shop is kun je eventueel een ervaren piercer zoeken? Lijkt mij misschien zelfs makkelijker nog.
    In the beginning the Universe was created.
    This has made a lot of people very angry and been widely regarded
    as a bad move.

Mee eens. Ik denk dat je het beste kan kijken of er piercers zijn die het je willen leren, maar als je niet bij hun aan de slag gaat, is die kans klein. Over dat soort cursussen hoor ik trouwens alleen maar slechte verhalen.