Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: stretchen en werk.. ?

Leeg Canvas

stretchen en werk.. ?

Dag allemaal!

Ik ben er over na aan het denken om te gaan stretchen, niet tot heel groot, maar gewoon een bescheiden gaatje waar een tunnel in kan
    Nu heb ik een vraag. Ik werk 36 uur per week en op mijn werk moeten alle sieraden inclusief oorbellen uit vanwege de hygiene.
    Kan ik door met de kleinste taper te gaan stretchen buiten mijn werk om (laat ik zeggen van half 5 smiddags tot 7 uur sochtends) voldoende stretching en genezing krijgen om uiteindelijk een tunnel te passen?

Ik heb nu nog een gewoon oorbel gaatje, reken maar 0,8 dus. De kleinste taper is al 1,6
    Hoe kan ik mijn oorbel het beste eerst oprekken naar 1,2? Want dat andere lijkt me een flinke stap!

Groetjes Alie

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: stretchen en werk.. ?

Nee. Als je stretcht maar daarna geen sieraad draagt gaat je gaatje steeds weer krimpen. En door dat telkens opnieuw te doen krijg je echt geen vrolijke oorlellen. Sowieso lijkt stretchen me een beetje nutteloos als je toch niks in je oren kan dragen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

The Librarian Trutle's Avatar

Wat Dullahan zegt. Er niet aan beginnen als je niets op je werk kan dragen. Het duurt een maand voordat je oor gewoon is aan een nieuwe maat en zelfs dan is de kans groot dat je gaatje terug krimpt als je een tunnel/plug er een dag uitlaat.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Hmm nou das ruk.. Ik zou dan idd elke middag ze weer moeten oprekken om het sieraad er in te passen.. balen dat het zo snel weer krimpt

En nutteloos vind ik het zeker niet, ik heb naast mijn werk natuurlijk ook gewoon vrije tijd en weekenden waar ik het mooi vind om het wel te dragen! Net als gewone oorbellen nu.

Metaalverslaafde Merida's Avatar

Ik denk dat elke middag opnieuw stretchen niet goed is voor je oren. Zo geef je het nooit de kans om te helen.
    En daarbij, als je begint vanaf oorbel maat (0,8mm) dan zou de volgende maat 1,2 of misschien 1,6 zijn. En op die maat zal je nog geen tunnels vinden.
    Dus zelfs met elke dag opnieuw stretchen kan je nog geen tunnels in.
    Ze is mooi, als de zon.

The Librarian Trutle's Avatar

Met nutteloos bedoel ik dat het gewoon geen zin heeft er nu mee te starten omdat het toch niet gaat lukken. Je gaatjes moeten namelijk wennen aan de nieuwe grootte en zolang je je sieraden niet constant kan dragen kan het gaatje daar dus niet aan wennen. Het zal altijd terug krimpen als je je sieraden na een aantal uur er terug moet uithalen. Ook het weekend of een week verlof is niet voldoende. Zoals ik zal zei heeft een gaatje minstens een maand constant een sieraad nodig om een beetje op die maat te blijven. Het is mooi, maar in jouw geval is het gewoon niet haalbaar omdat je ze voor je werk niet in kan houden. Er zit maar een ding op, veranderen van werk waar het wel kan
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Ducs86
    Guest

.
    Last edited by Ducs86; 13-03-2016 at 07:44.

Ducs86. Da's toch een goede deal, afplakken... mooi blauw is niet lelijk.
    Werk je op de OK dat je geen oorbellen in mag?

Leeg Canvas

Post Re: stretchen en werk.. ?

Jeeeeeeeeeej!
    Ik heb even een beetje rondgevraagd en mijn collega's zeggen dat je geen ZICHTBARE sieraden mag dragen.
    Als ik dus mijn muts over mijn oren doe dan mag ik ze wel in

Ben gelijk even langs de piercing shop gegaan en heb even wat advies gevraagd. Al sinds ik 6 ben is mijn linkeroorbel gaatje te groot, vroeger zijn ze iets ingescheurd geweest (niet UITgescheurd). Hij heeft er even goed naar gekeken en zei me dat ik daar wel met een 3mm taper gelijk een 3mm tunnel in kon. Dus ik thuis proberen en het is nog gelukt ook. Heb het heel erg rustig een beetje doorgeduwd met bio oil, geen pijn alleen een warm tintelent gevoel. Nu heb ik hem een half uur in en voel er al niets meervan.

Hij dacht ook dat dat met rechts wel zou lukken, heb het eerste stukje geprobeerd maar daar is 3mm toch echt nog te groot voor, zal morgen even een kleinere maat ophalen. Dus ik ben blij dat het gelukt is!

Het enige waar ik nu nog mee in mijn gedachten zit is dit. Mijn oorbel is, omdat hij dus iets gescheurd is geweest, aan de lage kant in mijn oorlel. En ik weet niet of dat uiteindelijk wel mooi wordt. Misschien kan ik beter een gaatje er boven laten schieten om dan later die te gaan stretchen? En tot hoeveel mm denken jullie dat ik dit überhaupt kan stretchen? (zal ff een foto maken)

Groetjes!!

____________ updated ____________

image.jpg
    image.jpg

(ben nog een beetje aan het ruzien met hoe je foto's moet uploaden)
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Birdie; 15-10-2015 at 17:02.

Gatenkaasje Alathariel's Avatar

Oei, die zit wel heel erg laag idd. Ik weet niet tot welke maat je wil gaan, maar het zal niet lang duren voor de huid aan de onderkant zo dun wordt dat je niet meer groter kan.

Wat wel kan is kijken of het gaatje nog dicht wil groeien, en dan opnieuw laten piercen (niet schieten!), en dan wel mooi in het midden. Je kan ook het topic over lel kweken eens opzoeken en kijken of daar tips bij staan waar je iets mee kan.