Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: Septum Piercing, 5x @ SixFeetUnder, 1x SaundersTattoo

Septum Piercing, 5x @ SixFeetUnder, 1x SaundersTattoo

NIEUWE ERVARING ONDERAAN DE POST

Hallo Allemaal,

Gisterochtend werd ik wakker en toen wist ik het, ik ga na 6 jaar willen, mijn septum laten piercen. Gezien toen ik thuis woonde ik het niet mocht, want, ik was toch geen koe? Nou, nu ben ik wel een koe.

Half 4 in de middag ging ik met mijn schoonzusje naar de shop, inmiddels was mijn laatste echte piercing alweer 7 jaar geleden. Ik ging zitten, er werd gekeken, 'een van de heftigste piercings' werd er gezegd en ik werd bang gemaakt met het verhaal van een meisje die 3 keer gepierced moest worden voordat hij goed zat. En toen dacht ik fuuuuuuuuuuuk. Goed, klem erop, dat ding is vervelend zeg! Ogen begonnen al te wateren, naald erdoor, pijn viel redelijk mee. Ik werd wel misselijk en duizelig (wtf), hij keek, niet goed... opnieuw! Nog een keer dus, en daarna NOG een keer! Ik moest écht even naar buiten, frisse lucht. Ik kreeg heel lief ranja en er liep iemand met me mee om me naar een bankje te begleiden, heel bezorgd werd er steeds gevraagd of het wel ging. Na een tijdje gingen we dus voor poging nummer 4, ik schijn dus echt een hele vreemde neus te hebben, maar na de 4e keer zat hij nog niet goed. Na 5 keer piercen zit hij er dus eindelijk in, nog steeds een beetje scheef, maar met een ringetje erin zou je het niet gaan zien.

Ik vind het er wel supertof uitzien, 2 van die balletjes! Ik hoop alleen dat ik ook van die leuke septum clickers in kan over een tijdje, omdat hij vrij ver naar voren zit. Het bloedde overigens wel een beetje, en met tang, zonder tang, andere tang, en heeeeel langzaam er doorheen, moet ik toch wel zeggen dat ik het een vrij heftige piercing vond.

11350838_1060635987304629_6448383468162020632_n.jpg

-----------------------------------------------------

Nieuwe ervaring, ik heb dus in totaal 6x mijn septum laten piercen.

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn schoonvader en schoonzussen naar Beverwijk gegaan, op een gegeven moment zagen we Saunders Tattoo shop, leuk, iemand die je hebt gezien op tv. Mijn schoonzusje wilde een Industrial Piercing, ze hadden nu als openings actie alle piercings 30eu (behalve dermals). Dus hup, gaan we doen. Ik vroeg aan het piercing mevrouwtje (Kiki) wat ze van mijn septum vond, hij zat dus veel en veelste laag. Hierdoor kon ik dus ook geen ringetje in, die had ik nl de dag er voor laten plaatsen, en dat zag er echt heel erg apart uit. Blijkbaar mocht een septum dus ook niet op 1.6 gepierced worden, en een recht staafje was ook apart. Dus, ze zei, haal hem er maar vast uit en dan kom je straks terug en zet ik hem er goed voor je in.

Even foto's

1septum.jpg

Links was dus een recht staafje van 1.6, de vorige piercer zei dat hij daar gepierced moest worden. Kiki voelde en zei dat mijn sweetspot heel ergens anders zat, hij deed ook nog eens helemaal geen pijn. Ja, de tang, oooh die tang! Ik haat die tang Maar de naald? Ging zo soepel als een mes door boter. De eerste aantal keren hoorde en voelde ik dus echt een geknoeper met de naald. Het bloedde overigens wel redelijk flink, eventjes

2septum.jpg

Links was een ringetje van 1.2 met 8mm doorsnee (echt heel klein dus), ik was er ook niet echt blij mee. Ik kon zo namelijk nooit leuke piercings kopen met diamantjes. Hoe hij nu zit is 1 balletje iets groter, ik was te druk aan het praten en toen heeft ze waarschijnlijk een ietsie groter balletje gepakt nadat ze de eerste liet vallen Geen probleem, ik draai er over een tijdje wel andere op.

1 nadeel, genezen moet dus helemaal opnieuw. Maar, ik voel er nu al minder van als na de eerste keer! Wel ben ik nu snot en snot verkouden, dus dat is minder fijn als ik mijn neus snuit. Piercing draaien doet nl wel een beetje zeer :O Maar anders dan zit ie zo vreemd in mijn neus hahah
    Last edited by PrincessK; 12-10-2015 at 08:29.

Re: Septum Piercing, 5x!?

5x gepierced worden?! Wat een hel. Hoort ook echt niet zo te gaan hoor. Maar hopelijk geneest ie lief en heb je er nog lang plezier van! Staat je iig prachtig

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Hij staat je mooi! Bij mij is 'ie 4 keer gezet, in 4 verschillende sessies dat wel (bij 1 sessie wel 2x), en dat vond ik al kut. Hopelijk gaat 'ie goed genezen en heb je er niet te veel last van!
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Bedankt! Ik vond het ook wel wat veel van het goede hoor En was er ook helemaal klaar mee! Maar ik dacht, als ik niet door ga, dan kom ik denk ik niet meer terug :O Er zit overigens een recht staafje in, geen banaantje. Hij is nu wat gevoelig, en ik voel iets in mijn neus zitten waar ik niet bij kan nu XD

Ben er iig wel heeul blij mee! De piercer voelde zich ook echt zwaar klote, kreeg korting en extra parkeergeld (ben 2 uur binnen geweest) En hij zit nog een beetje scheef, maar ik ging dus écht niet voor nummer 6, al had ik hem dan wel gratis gekregen.. Op een gegeven moment stond er 4 man te kijken. Dus, mocht je ooit bang gemaakt worden met het verhaal van een meisje die 5x haar septum liet piercen met een tussenpauze van een half uur, dat was ik. Voel me ook best wel diehard 8)

Ik snap het wel hoor, mijn 2e neuspiercing is ook 3x gepierced voordat-ie goed zat, deed pijn als een mofo maar ik was te vastbesloten om een ander moment terug te komen. En mijn piercer voelde zich ook heel lullig ja
    Keep your head up, keep your heart strong
    Keep your mind set, keep your hair long

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Ik vind je ook heel diehard! Weet niet of ik het zelf 5 keer aan zou kunnen (Mijn septum ging trouwens ook heel moeilijk, piercer kreeg de naald er niet helemaal doorheen dus ik zag een kwartier met een naald tot halverwege mijn septum voor hij hem met heel veel kracht er helemaal doorheen kreeg. Nou ja, misschien duurde het maar 30 seconden ofzo maar het voelde als heel lang ) Maar snap ook wel dat je het in 1 keer laat doen, ik zou zelf denk ik echt nooooit meer terug komen voor een repierce. Hij staat je in ieder geval wel heel tof! En ik hoop dat de genezing een beetje mee gaat vallen voor je.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas NataschaCat's Avatar

Holy cow! Ik zou al iets hebben van onee niet een 2de keer met die naald erdoor! Staat je wel mooi!

Thanks!

Pijn valt tot nu toe mee, af en toe een steekje. Hij vind koude wind alleen niet zo fijn liet ie merken..
    Het enige wat ik ECHT irritant vind is dat er een dikke zwarte korst boven zit (niet zo gek, 5x aan dezelfde kant de naald erdoor) en ik kan er dus niet zo goed bij. Om hem schoon te houden doe ik 1x watersnuiven en 2x schoonmaken met zeezoutwater en wattenstaafjes. Ben heel benieuwd op hoeveel mm hij is gepierced, aan de balletjes te zien denk ik 1,2 maar het staafje lijkt 1,6.. Ik wil weten wat ik kan kopen hierna! (A) Alhoewel ik 2 balletjes eigenlijk ook wel heel leuk vind

Piercing Newbie Gaslight's Avatar

Sow bikkel! Geen wonder dat je even niet goed werd. Vind het alleen een beetje gek dat hij met een recht staafje is gepierced. Heb dat nog nooit eerder gehoord. Eigenlijk altijd een horseshoe.

En ieh @ watersnuiven haha. Dat gevoel alleen al
    Wat betreft die korst daar zou ik me niet druk over maken. Die valt er vanzelf een x vanaf. Steeds eraan zitten werkt toch niet bevorderlijk dus dat zou ik gewoon laten. Al snap ik wel dat het irritant is en vies voelt.

Kun je de piercer niet vragen op welke maat hij gepierced is? Of je moet wachten tot hij genezen is en je het staafje even kunt meten. Eerder kun je toch niet verwisselen. Al is het kopen van nieuwe sieraden alvast wel erg leuk en verleidelijk

Hij staat je trouwens wel echt tof!
    Maybe there's more than the treasures we secure that become heavy chains, to sink us in tidal waves.

Ja gek he? :O Ik had er ook nog nooit van gehoord, een recht staafje. Idd of een horseshoe, of een banaantje oid. Ze zeiden dat het beter zou genezen zo, omdat je er dan niet makkelijk achter blijft hangen enzo.

Watersnuiven is vies ja! XD Maar je moet wat als je je neus niet kan snuiten (en er geen vinger in kan stoppen )

Ik ga idd eens vragen op hoeveel ik geprikt ben, kan me niet voorstellen dat ie me inmiddels vergeten is hihi