Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 24 of 24

Thread: Opleidingsniveau Piercings

Leeg Canvas

Re: Opleidingsniveau Piercings

-Welk opleidingsniveau hebben jullie?
    HBO momenteel.
    -Zijn binnen het beroep dat je uitoefent piercings toegestaan of heb je hiervan problemen ondervonden?
    Geen problemen.
    -Heb je face-to-face of klantcontact binnen je functie of bereid je opleiding/studie je hierop voor?
    Min of meer, ik heb enkel oorpiercings en nooit commentaar gehad.
    -Maatschappelijke acceptatie, hoe reageert de sociale omgeving?
    Mensen zien het niet echt, omdat mijn piercings vlak onder elkaar geplaatst zijn. Het verschil tussen 2 of 4 staafjes zie je eigenlijk niet, althans dat zegt mijn omgeving.

Leeg Canvas

-Welk opleidingsniveau hebben jullie?
    Hoogst genoten opleiding HBO, hoogste diploma mbo niveau 4, laatste opleiding was beveiligingsdiploma.
    -Zijn binnen het beroep dat je uitoefent piercings toegestaan of heb je hiervan problemen ondervonden?
    "Wat niet weet wat niet deert "
    -Heb je face-to-face of klantcontact binnen je functie of bereid je opleiding/studie je hierop voor?
    Ik ben suppoost, continu in de weer met mensen. Mij piercings zijn beperkt tot 2x oorlel en links een tragus, ik zit niet vol met piercings dus
    Mijn vriend vond het tof, m'n vrienden ook, m'n familie hebben hem nog niet gezien, komen ze vanzelf wel een keer achter

Gatenkaasje Rockergirl's Avatar

-Welk opleidingsniveau hebben jullie? HAVO en MBO4.

Er staat in de protocollen iets over ontstoken piercings die afgeplakt moeten worden. Maar verder is er eigenlijk geen regelgeving in binnen de organisatie waar ik werk. Nu zijn er natuurlijk wel managers die er wat van vinden, maar dat is hun persoonlijke mening. Over het algemeen word er bij mij op het werk niet moeilijk gedaan over piercings/tattoos maar zijn het je collega's die het niets vinden en die dan denken dat de patiŽnten erover gaan klagen.

Face-to-face, lichamelijk contact tijdens het helpen met wassen. Maar daar word tijdens opleiding/studie geen aandacht aan besteed, zou niet weten waarom eigenlijk.

PatiŽnten zijn vaak nieuwsgierig, of ze zeggen dat ze het wel begrijpen als je zo jong bent. Vaak krijg ik vragen of het poppetje op mijn arm voor mijn dochter i en dan moet ik altijd wel lachen omdat ik geen kinderen heb. Maar dat was vroeger blijkbaar een ding, je krijgt een kindje en dan neem je een tattoo, tenminste dat zei een patiŽnt vorige keer.
    Mijn vrienden zullen het wel accepteren van me, ik ben immers altijd al bezig geweest de afgelopen jaren met piercings of tattoos. En anders is het jammer voor ze.
    Sterallures? Nou en?

Slightly Modified Neitoperhonen's Avatar

Welk opleidingsniveau hebben jullie?

Geen. Dat wil zeggen, mijn hoogste "opleiding" was HAVO voor volwassenen (VAVO), maar dat telt niet echt omdat ik alleen maar certificaten heb. Hou het maar op VMBO-T.

Zijn binnen het beroep dat je uitoefent piercings toegestaan of heb je hiervan problemen ondervonden?

Nee, je mag er gewoon bijlopen zoals je wilt. Ze hebben meer problemen met T-shirts zonder mouwen en open schoenen dan met piercings/tattoos.

Heb je face-to-face of klantcontact binnen je functie of bereid je opleiding/studie je hierop voor?

Gelukkig niet, ik vouw dozen (sociale werkplaats).

Maatschappelijke acceptatie, hoe reageert de sociale omgeving?

Ik krijg eigenlijk alleen maar positief commentaar op mijn mods (behalve natuurlijk weer door mijn schoonmoeder ), vooral op mijn tattoos, ook al zijn die bar slecht gezet. Maar toen ik moest "solliciteren" via het Werkplein voor een baan in een fabriek omdat mijn afdeling gesloten zou worden, werd me gelijk duidelijk gemaakt dat ik mijn neuspiercing uit moest doen en een andere jas aan moest trekken voor het "echte" gesprek. Ik was er ook gelijk klaar mee. Dat was niet de enige reden, maar dat het op die manier begon gaf me gelijk al een rotgevoel. 't Zal wel niet deugen, maar ik heb er echt extreem veel moeite mee om "mezelf" (dus mijn eigen stijl) op te offeren voor werk.
    Materiaal: Titanium BAL-4EVA! \m/
    "Dancing in fields of Kohlrabi..."