Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24

Thread: Opleidingsniveau Piercings

Slightly Modified Suiker's Avatar

Re: Opleidingsniveau Piercings

- Bachelor
    - Over het algemeen is het niet echt aanvaard maar het is niet verboden volgens mij. Ik heb één subtiele gezichtspiercing en heb er nooit commentaar op gekregen dus dat tolereren ze wel.
    - Het ligt eraan want we werken op projectbasis maar ik heb de meeste tijd wel bij een klant gezeten.
    - Ik heb er eigenlijk nooit echt commentaar op gehad.
    Forever is composed of nows.

Alyssa
    Guest

- Bachelor
    - piercings in het gezicht niet toegestaan, net zoals lange oorbellen, armbanden, horloges & ringen (ziekenhuis)
    - Constant patiënt contact, nog nooit commentaar gehad op de zichtbare piercings in mijn oren
    - Met mijn oren mag ik doen wat ik wil, verder zijn mijn ouders niet voor piercings of tattoo's

Bovenstaand is voor het diploma dat ik al heb. Momenteel studeer ik iets anders, waarbij ik voornamelijk in een labo terecht zal komen. Hiervan heb ik echter totaal geen idee wat de regels zijn ivm lichaamsversiering.

Gatenkaasje Corn's Avatar

Laboratoria zijn ook geen ringen, horloges, armbanden etc. Alhoewel de analisten met bureau functie wel gewoon horloges dragen, de rest doet ze af. Qua mening van collega's is een ander verhaal haha.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."

Alyssa
    Guest

Nou, ik heb net 4 weken stage gelopen en in het labo werden gewoon juwelen gedragen, ringen, horloges,... Ik vond dat zelf best apart eigenlijk.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Quote Originally Posted by aap123456 View Post
    Hee allemaal,

De laatste tijd lijkt er meer maatschappelijke acceptatie van piercings en tatoeages te zijn. Veel dagbladen en tijdschriften schrijven erover. Daarom vroeg ik me af welk opleidingsniveau de medeforummers hebben.

-Welk opleidingsniveau hebben jullie?
    -Zijn binnen het beroep dat je uitoefent piercings toegestaan of heb je hiervan problemen ondervonden?
    -Heb je face-to-face of klantcontact binnen je functie of bereid je opleiding/studie je hierop voor?
    -Maatschappelijke acceptatie, hoe reageert de sociale omgeving?
    En wat wil je hier precies mee bereiken behalve dat hier door mensen lijstjes worden gepost?
    Nur der Regen weint am Grab.

MBO niveau 4, ik wil binnen een paar jaar HBO gaan doen

-Zijn binnen het beroep dat je uitoefent piercings toegestaan of heb je hiervan problemen ondervonden?
    Nee absoluut niet. Al vanaf de opleiding kreeg ik mee "dat je dus echt niet met tattoos en piercings en rare haarkleuren en aparte kleding" rond mag lopen. Ik ken een boel werkgevers in de sector die mensen weigeren omdat ze een navelpiercing of helix met staafje hebben. Gelukkig had ik mazzel met mijn laatste werkgever, zolang ik maar een knopje en geen ringetje in mijn neuspiercing droeg.

-Heb je face-to-face of klantcontact binnen je functie of bereid je opleiding/studie je hierop voor?
    Ja, face-to-face contact. Tijdens de opleiding bestond het laatste jaar vrijwel alleen maar uit klassen hiervoor. Afgezien van wat mensen die zich afvroegen wat ik allemaal had en of t pijn deed, alleen maar positieve reacties gekregen. Ondanks de strenge eisen vinden de meeste klanten het helemaal geen probleem dat ik piercings etc heb.

De meeste zijn nieuwsgierig. Vaak positieve of neutrale reacties, bijna nooit negatieve gehoord. Helaas heb ik net als Trutle een vriend die er wat minder fan van is. Hij heeft pas toen we een jaar samen waren (en ik had in dat jaar niks bij laten zetten) vertelt dat hij piercings en tattoos spuuglelijk vind. Dat deed pijn, maar ondertussen hebben we beide acceptatie gevonden en zal ik dus ook goed moeten nadenken voor ik iets nieuws laat zetten.

Uch!

Gatenkaasje Corn's Avatar

Quote Originally Posted by Anura View Post
    Nou, ik heb net 4 weken stage gelopen en in het labo werden gewoon juwelen gedragen, ringen, horloges,... Ik vond dat zelf best apart eigenlijk.
    Elk lab is daar anders in, althans in Nederland wel. Bij de ene plek was nagellak, ringen etc acceptabel, het andere lab waren de nagels kort (dus geen wit randje), geen ringen, noem maar op. Even navragen van te voren. Qua tattoo's en piercings op je handen denk ik sowieso niet dat je (denk ik dan he) snel zult doen haha.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."

Slightly Modified tijger86's Avatar

- Bachelor
    - Op het werk worden piercings prima geaccepteerd, al heb ik ze zelf enkel in mij oren of waar niemand het ziet
    - Contact met overheden, adviesbureau's etc
    - Mensen vinden bepaalde dingen wel apart, zelden negatieve reacties
    p*V=n*R*T

Leeg Canvas Esmaralda's Avatar

- MBO niveau 3 met plannen voor als de jongste ook naar school is, niveau 4 te gaan doen.
    - Ik heb een diploma in de kinderopvang, en daar is het wel wenselijk dat je niet enorm veel piercings hebt. Maar mijn tunneltjes en wat kleinere tattoages zijn niet erg.
    - Ja je hebt wel veel klantcontact, omdat je dagelijks in contact komt met de ouders.
    - Die vinden het vaak alleen maar mooi/leuk. Soms vage reacties van huhh heb je nou een gat in je oor?!

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Quote Originally Posted by Mrs. Rock 'n Roll View Post
    MBO niveau 4, ik wil binnen een paar jaar HBO gaan doen

Nee absoluut niet. Al vanaf de opleiding kreeg ik mee "dat je dus echt niet met tattoos en piercings en rare haarkleuren en aparte kleding" rond mag lopen. Ik ken een boel werkgevers in de sector die mensen weigeren omdat ze een navelpiercing of helix met staafje hebben. Gelukkig had ik mazzel met mijn laatste werkgever, zolang ik maar een knopje en geen ringetje in mijn neuspiercing droeg.

Ja, face-to-face contact. Tijdens de opleiding bestond het laatste jaar vrijwel alleen maar uit klassen hiervoor. Afgezien van wat mensen die zich afvroegen wat ik allemaal had en of t pijn deed, alleen maar positieve reacties gekregen. Ondanks de strenge eisen vinden de meeste klanten het helemaal geen probleem dat ik piercings etc heb.

De meeste zijn nieuwsgierig. Vaak positieve of neutrale reacties, bijna nooit negatieve gehoord. Helaas heb ik net als Trutle een vriend die er wat minder fan van is. Hij heeft pas toen we een jaar samen waren (en ik had in dat jaar niks bij laten zetten) vertelt dat hij piercings en tattoos spuuglelijk vind. Dat deed pijn, maar ondertussen hebben we beide acceptatie gevonden en zal ik dus ook goed moeten nadenken voor ik iets nieuws laat zetten.

Uch!
    Ik weet niet in wat voor sector jij werkt dat mensen gaan vragen: til je shirt eens op, als je een navelpiercing hebt wordt je niet aangenomen
    Nur der Regen weint am Grab.