Page 1 of 8 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 73

Thread: Voorpret topic: strik en zwaluwen @ Dapper tattoo Delft

Gatenkaasje Peetie's Avatar

Voorpret topic: strik en zwaluwen @ Dapper tattoo Delft

Jaaaa... eindelijk! Na 6 (of langer) jaar gaat mijn tatoeage eindelijk gezet worden!

Een aantal jaar geleden is mijn liefde voor strikjes ontstaan. Toen vond ik dat al symbool staan voor het leven "je krijgt het cadeau, je moet er zelf wat van maken". Hier op het forum kwam Wajang eens langs met een plaatje waarop stond "life is a gift, never take it for granted" en dat is nooit uit mijn hoofd gegaan. Dat staat ook als tekst boven ons bed in de slaapkamer en het heeft inmiddels voor mij al veel betekenis.

Vandaag 3 maanden geleden hebben wij onze mooie dochter gekregen maar wij hebben ook ondervonden dat dit niet vanzelfsprekend is, hier is een miskraam aan vooraf gegaan. Tevens heeft mijn moeder al twee keer kanker overwonnen.
    Toen zij vorige week een nacht in het ziekenhuis is opgenomen na een epileptische aanval en deze week weer is opgenomen met een hersenembolie, wist ik het zeker. Die tatoeage moet er komen. Je moet genieten van het leven, doen wat je wilt!

De tatoeage heeft dus aan alle kanten meerdere gedachten.
    De strik staat voor het leven, "it's a gift". Ook staat de strik voor Bo, haar naam is afgeleid van de Engelse vertaling van strik, bow.
    De twee zwaluwen die er bij komen, staan voor zowel mijn ouders als voor Ro en mij als ouders van Bo. Ook heeft het te maken met de echte betekenis van zwaluw tatoeages, toen stoere zeelui ze hadden... vrijheid. Nu ik zelf een ouder ben geworden, voelt het voor mij alsof de navelstreng tussen mij en mijn ouders is gebroken. Ik heb mij nooit volledig als mezelf kunnen gedragen bij mijn ouders, ik leefde altijd volgens hun standaarden (bijvoorbeeld dat alles op en top schoon moet zijn). Wat ook een groot deel was, was dat ik geen tatoeage durfde te laten zetten omdat zij dat echt echt niet tof vinden. Nu heb ik gekozen voor mezelf, ik wil het en nu ga ik het doen ook, vrijheid.
    Ik ben nog steeds doodsbang om het tegen mijn ouders te zeggen hoor, maar ik hoop dat ze willen luisteren naar alles hierboven en dat ze het accepteren. Het is een weloverwogen keus, dat mag ook wel na zoveel jaar.

Oh en nog een leuk detail, de ene zwaluw zal in de kleuren van 1 van mijn parkieten worden. Dat wordt de mannetjes vogel, de vrouwtjes vogel laat ik even aan de artiest wat zij voorstelt. Ik wil namelijk de strik roze, als het vogeltje dat ook zou worden is dat misschien een beetje veel roze.

De keus voor Dapper is -heel slecht- omdat het dichtbij is, maar ook écht wel omdat ze prachtwerk leveren. Ik heb een oud lid van hier aangesproken op FB want ik wist dat zij in ieder geval 1 tattoo heeft van Dapper en zij was erg tevreden. De stijl van hun kleur tatoeages spreekt me erg aan, dus waarom zou je dan verder zoeken? Het was voor mij Dapper of Desperado Tattoo (Candy Cane). Wetende dat ze bij Desperado een onwijze wachtlijst hebben, koos ik voor Dapper.
    Dus ja, dan ga je langs vandaag: "Hallo, ik wil graag aan afspraak maken!" "Dat is goed, 23 mei?"

Oh en hij komt tussen mijn schouderbladen. Boven mijn BH bandje en onder mijn nek, ik wil niet dat je hem ziet als ik een gewoon shirtje aan heb.

Dus.... ik kan al meteen echt beginnen met aftellen, nog 14 nachtjes slapen!

Hierbij mijn onwijs supermooie schets (op z'n zij, krijg het niet goed) Maar voor het idee misschien wel goed genoeg. En een foto van mijn parkiet en zijn kleuren.

20150509_164438[1].jpg

FB_IMG_1431155959534[1].jpg
    - Life is a gift, never take it for granted -

Re: Voorpret topic: strik en zwaluwen @ Dapper tattoo Delft

Gaaf! Ben heel erg benieuwd ^^ Super spannend ook, je eerste!
    Keep your head up, keep your heart strong
    Keep your mind set, keep your hair long

Stiekem mijn tweede, maar dit is wel mijn eerste noemenswaardige tatoeage

Speldenkussen Nebel's Avatar

Yaaay Ik vind het keigoed van je, en ik ben ook megabenieuwd naar hoe het eruit gaat zien
    Le vent nous portera

Oh Wat was je eerste dan?
    Keep your head up, keep your heart strong
    Keep your mind set, keep your hair long

En tribal hartje op mijn venusheuvel... ook niet echt supergoed gezet en doordat de afspraak op de dag zelf verzet werd door de 'artiest', hoefde ik maar €25 te betalen.

Gatenkaasje Moets's Avatar

Ohh supertof! Ben heel benieuwd en zo snel al idd, ofja na 6 (of langer) jaar eigenlijk is het wel chill dat je dan nu zo snel terrecht kan
    Je bent zelf een onderschrift.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Ik ben heel benieuwd! Lyz maakt echt kunstwerkjes
    Nur der Regen weint am Grab.

Gatenkaasje Groenoogje's Avatar

Ik vind de gehele betekenis die bij je tattoo hoort prachtig. Absoluut niet iets wat je in een opwelling laat zetten. Alvast heel veel plezier.
    Als je altijd jezelf blijft, kan een ander zich nooit in je vergissen

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Ja, mooi verhaal achter het plaatje
    En strikjes zijn leuk
    Ben ook benieuwd naar het resultaat.
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?