Omdat ik al een tijdje bezig ben en nu daadwerkelijk afspraken heb, maak ik ook maar vast een topic aan.
December vorig jaar stuurde ik voor het eerst een mailtje naar Maaika, omdat ik graag een tattoo door haar wilde laten zetten (ik had helaas in augustus net de deadline gemist om in te schrijven voor een mogelijke afspraak). Helaas was ik met mailtje om 00.06 uur al te laat en waren alle plekken al vergeven. Er zat niets anders op dan te wachten tot 1 juli 2014 voor het wagen van een nieuwe poging.
Zo gezegd, zo gedaan, alleen waren nu de regels veranderd. Voorheen was het 'wie het eerst komt, het eerst maalt', maar nu stond de mail een hele week open en Maaika zou zelf de voor haar interessantste tattoos eruit kiezen. Hoewel ik vermoedde dan geen kans meer te hebben, want een orchidee is ook maar een orchidee, heb ik me toch ingeschreven en in september kreeg ik ineens een berichtje dat ik toch een afspraak heb kunnen bemachtigen! Of eigenlijk 3
De eerste afspraak zou bespreken zijn en de tweede en derde afspraak daadwerkelijk tatoeëren. 29 januari is de eerste afspraak en ik vind het maar spannend! De dagen voor de afspraken heb ik een hotel geregeld in de buurt, de eerste en laatste keer in Heerenveen zelf en de tweede keer in een stad in de buurt. (Blijkbaar is het schaatsten helemaal hip en happening tijdens mijn tweede afspraak en zitten al die schaats(liefhebb)ers in 'mijn' hotel). Nogmaals dank aan Dandelion voor het noemen van het hotel in Heerenveen, want nu had ik nog een voordeeltje met de kortingsactie van het Kruidvat
Oh ja! Het voorlopige plan! Ik heb Maaika gevraagd om een orchideeëntak op mijn bovenbeen, van mijn knie tot aan/op mijn heup ongeveer. Hij wordt in kleur, ik neig naar roze/paars, maar dat wil ik graag met Maaika overleggen. En een deel van de tak zou ik graag nog in een schets willen. Hoe dat precies uit gaat pakken, weet ik nog niet, maar ik heb er vertrouwen in dat Maaika er wat moois van kan maken.
Ik hou jullie op de hoogte als het eindelijk 29 januari is en ik Maaika voor het eerst spreek en concretere afbeeldingen heb![]()