Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: Halve sleeve tattoo

Halve sleeve tattoo

Helloooo,

Ik ben vandaag wat informatie gaan vragen in een tattooshop (Gino @Wettere, BelgiŽ) omdat ik van plan ben om een halve sleeve, van pols tot elleboog te laten zetten.

Nu, die kerel heeft daar 25 jaar ervaring, workshops gedaan in Nieuw-Zeeland, VS,.. qua kwaliteit ben ik er zeker van dat hij goed zit.
    Ik ben met een paar ideeŽn langs gegaan, de mevrouw die me bijstond was ook positief over de foto's die ik in men halve sleeve wou.

Maar dan vroeg ik hoeveel ene halve sleeve, van pols tot elleboog ongeveer zou kosten en zei ze dat het 5 sessies van 3uur zouden zijn, wat 15 uur betekend en dat het per uur 120 euro is. Zou dus neerkomen op 1800 euro. Ik dacht dat dit eerder rond de 1000 zou gaan liggen, ik verschoot hier best wel van, of is het juist heel normaal dat zoiets 1800 kost en 5 sessies nodig heeft?

Dit zou erin verwerkt worden en opgevuld worden met takken en schaduwen.

takken.jpguur.jpg6703b1949b8f825dd87c795350a7515f (1).jpg

(De takken, het uur/kompas & het bovenste gedeelde, dat gezicht met schaduw)

Aangezien ik niet ineens 1800 euro kan veroorloven vroeg ik me af of ik per keer zou laten kunnen tattoo'eren?
    Bv. Volgende maand tattoo'eer ik dat gezicht met schaduw aan de binnekant van men onderarm, na de zomervakantie laat ik het kompas/uur tattoo'eren en een paar maand later wat takken en paar maand later laat ik hem opvullen met schaduwen, zodat ik steeds men deel geld kan sparen.

Is dit mogelijk? Gaat de artist hier geen probleem mee hebben om steeds na aantal maand terug verder te werken aan deze sleeve (terwijl hij in die maanden al aan andere dingen is beziggeweest) of gaan de kleuren niet veranderen als er steeds maanden tussenzitten, das het ene ouder lijkt als het nieuwe erop komt?

Zou ik dan beter meteen het gehele ontwerp van de sleeve laten maken zodat hij elke keer opnieuw weet waar hij de objecten moet zetten om later de sleeve af te maken? Of gewoon stuk per stuk laten ontwerpen?

Best wat vragen.. Het is een uur rijden, vandaar dat ik niet zomaar steeds kan binnenspringen om dingen aan hun te gaan vragen.

Alvast bedankt!

Speldenkussen Nebel's Avatar

Re: Halve sleeve tattoo

Dat is een hele normale prijs. Zoals je zelf al zegt zijn er 5 sessies ingepland, best overleg je met de artiest wanneer je die doet. Ik ben nu bezig met mijn tweede beensleeve en heb om ongeveer de 6 weken een sessie van 3 a 3,5 uur. Mijn andere been is nog niet af, maar daarbij zit ik nu aan 6 sessies als ik het me goed herinner en in totaal 3000 euro. Ik zou echter wel voor een andere artiest kiezen, gebaseerd op zijn portfolio. Voor 120 euro per uur kun je echt veel beter krijgen Gebaseerd op de paar foto's die hier staan zou ik bijvoorbeeld San Coloured Skins aanbevelen, die zit in Brussel:
    https://www.facebook.com/pages/San-C...=photos_stream
    Le vent nous portera

Quote Originally Posted by Nebel View Post
    Dat is een hele normale prijs. Zoals je zelf al zegt zijn er 5 sessies ingepland, best overleg je met de artiest wanneer je die doet. Ik ben nu bezig met mijn tweede beensleeve en heb om ongeveer de 6 weken een sessie van 3 a 3,5 uur. Mijn andere been is nog niet af, maar daarbij zit ik nu aan 6 sessies als ik het me goed herinner en in totaal 3000 euro. Ik zou echter wel voor een andere artiest kiezen, gebaseerd op zijn portfolio. Voor 120 euro per uur kun je echt veel beter krijgen Gebaseerd op de paar foto's die hier staan zou ik bijvoorbeeld San Coloured Skins aanbevelen, die zit in Brussel:
    https://www.facebook.com/pages/San-C...=photos_stream
    Bedankt voor je advies.
    Als ik zo kijk naar zijn foto's vind ik inderdaad zijn stijl beter bij me passen denkik.

Wat ik nog even wou vragen,
    Heb je enig idee wat voor wachttijden er zijn bij hem?
    &
    Is het dan ook mogelijk om een tattoo te laten zetten, een jaar later mss nog 1 (bv binnekant onderarm en bovenkant onderarm) en om dan bv nog een jaar later hier een sleeve van te laten maken? Is dit goed mogelijk?

Alvast bedankt

Ik heb geen idee van wachtlijsten, best contacteer je de studio zelf Reken erop dat dat wel een paar maanden of een jaar kan zijn (kun je sparen!). Losse tattoos laten zetten om er later een sleeve van te maken raad ik niet aan, het is handiger om meteen te beginnen met het idee van een sleeve zodat je meteen de juiste compositie hebt en de juiste dingen op de voorgrond. Als het financieel voor jou beter uitkomt kun je de sessies ook gewoon om de 3 maanden doen waarschijnlijk, maar again overleg je dit best met de artiest zelf. San is vrouwelijk, overigens
    Le vent nous portera

The Librarian Trutle's Avatar

Ja dat is perfect mogelijk. Mijn rugstuk bijvoorbeeld, daar heb ik een aantal jaar over gedaan voor ik heb wat ik nu heb. Nu was het nooit de bedoeling geweest om een heel backpiece te hebben in eerste instantie, maar dat kan dus ook. Het enige wat mijn tatoeŽerster op het einde moest doen was de contouren van mijn allereerste stukje opnieuw trekken. Nu kan je niet zien dat het in verschillende keren gezet is. Maar in jouw geval zou ik wel zeggen dat je een half sleeve wilt. Dan kan de tatoeŽerder daar al rekening mee houden bij het ontwerpen. De stukken kunnen apart gezet worden, maar dan kan er wel een betere compositie gemaakt worden.

TatoeŽerders vinden het ook niet raar als je zegt dat je het wilt spreiden ivm de kosten. 1800 euro is een smak geld en het is logisch dat je dat moet spreiden. Dat het zoveel kost is ook niet abnormaal, maar ik zou net als Nebel wel naar een andere artiest gaan die die 1800 euro meer waard is.

Als je de wachtlijst wilt weten, stuur eens een berichtje via FB of zo? Hij gaat dat beter weten dan wij.

Nog een huishoudelijke mededeling: Graag de antwoordknop gebruiken ipv de quoteknop. Het is duidelijk waarop je regeert
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Groenoogje's Avatar

Ik ben bezig met een full arm sleeve. Zijn wel allemaal losse plaatjes maar doe t echt per tattoo. Kost ook zo een 250,- a 300,- per keer. Ik heb nu voor zo een 1500, op mn arm staan. Ik zelf betaal 100,- euro per uur. Er zitten wat kant en klare werkjes tussen maar ook een aantal die de artiest heeft getekend. Daar betaal je dan ook extra voor.

Bedankt voor de reacties.
    Iemand met deze artist in Lokeren ervaring?

http://www.luckyyoutattoo.com/index.html

Nee, maar persoonlijk, gebaseerd op het portfolio, vind ik San 9343 keer beter
    Le vent nous portera

Geef ik je wel gelijk in, ziet er beter uit :p Maar ze zei dat ze momenteel geen aanvragen aannam, daarmee. Weet jij soms of ze ook Nederlands praat? Ik stuurde haar op fb en ze stuurde dat ik beter via mail iets instuurde, maar ze stuurde dit in het Engels waardoor ik men mail ook in het Engels heb verstuurd maar ze vraagt of ik wat uitleg kan geven over de tattoo die ik wil, zou makkelijker zijn als ik het in het Nederlands zou kunnen typen :p

Haar site was Engels en Frans dacht ik.

Geen idee Maar als je hulp nodig hebt met de vertaling of met passende woorden vinden kunnen we je hier ook helpen hoor Maar ze nemen geen nieuwe aanvragen aan, maar ze willen wel weten wat je wil, correct?
    Realisme is niet direct mijn stijl dus ik ken niet heel veel goede artiesten, maar misschien Modern Angels in Ekeren nog?
    https://www.facebook.com/Modern.Ange...iercing/photos
    Maud Dardeau zet ook supernice dingen maar die zit in Parijs:
    https://www.facebook.com/MaudDardeau.../photos_stream
    Of NeedleEmpire in Leuven:
    https://www.facebook.com/pages/needl...=photos_stream
    Gillis van Gekko in Terneuzen:
    https://www.facebook.com/media/set/?...5159364&type=3
    Polak in Gent:
    https://www.facebook.com/FinestBeefShop/photos_stream

Dat waren mijn likes op Facebook in ieder geval
    Le vent nous portera