Page 1 of 6 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 56

Thread: Swandala kunstwerk op onderbuik @Paradigm Bodyart

Gatenkaasje HelenOfTroy's Avatar

Swandala kunstwerk op onderbuik @Paradigm Bodyart

Bon, ervaringsverhaaltje!

De voorgeschiedenis: op een gekke manier kennen Swan en ik elkaar al een jaar of 7, omdat zij een van de nichten is van mijn ex. Nadat het uit ging met hem zijn we elkaar een beetje uit het oog verloren, maar omdat ik bij haar zusje in huis woonde kreeg ik vanaf de zijlijn geregeld iets mee. Rond de zomer hoorde ik van mijn (toen inmiddels ex-)huisgenootje dat Swan was gaan tatoeŽren bij Paradigm: ontzettend tof! In september begon Swan er echt mee, en verschenen er op haar website www.swandala.com en de andere social media prachtige werkjes en ontwerpen. Alles was prachtig fijntjes, en Swans unieke dotwork was overal te herkennen. Met ťťn ontwerp in het bijzonder was het liefde op het eerste gezicht:

Na een aantal weken zwijmelen in het geheim en nachten achter elkaar dromen over dit ontwerp en getatoeŽerd worden door Swan, hakte ik de knoop door. Ik vind het best spannend om weer contact op te nemen met haar na al die tijd, maar ze ontving me met open armen en vond het hartstikke leuk dat ik contact met haar zocht. Na een eerste bezoekje om de plaatsing door te spreken en over wat andere details te overleggen werd de afspraak gepland op donderdag 14 november. In de tussentijd kreeg ik het definitieve ontwerp toegestuurd met een paar hele persoonlijke aanpassingen, dus ik was er helemaal klaar voor!

Donderdag stapte ik rond een uur of 1 op de trein met een buikje goed gevuld met avocado-ei toast (je moet een goed bodempje hebben voor je getatoeŽerd wordt, niet waar?), en na een aantal bijzondere wijzigingen in het spoorboekje kwam ik uiteindelijk iets na 3en aan op Arnhem Velperpoort. Het grote klaarleggen en stencillen kon beginnen! De eerste tekening was iets te groot om goed te passen, dus Swan heeft 2 kleinere kopieŽn gemaakt. Na wat passen en meten werd het de middelste qua grootte, die precies in mijn navel zou vallen en net boven mijn haarrand zou eindigen. Toen volgde het plakken, wat wonder boven wonder in 2x kaarsrecht erop zat. Nog een paar laatste lijntjes bijtekenen met de hand, en we waren klaar om te gaan!

Hoewel ik geen piepmuis ben qua pijn, had ik me wel een beetje zorgen gemaakt over deze plek. Onder mijn navel, bij mijn heupbotten, dat lekkere zachte stukje squishy buik, hoe zou dat bevallen? Het antwoord: easy-breezy-lemon-squeezie, tot mijn grote verbazing. Dat had denk ik deels te maken met Swans zachte hand, maar ook de techniek zelf: er wordt niet meer trauma aan de huid toegebracht dan nodig is, waardoor ook de genezing sneller verloopt. De eerste anderhalf uur vlogen om, en voor ik het wist zat de hele outline erop. Pauzetijd! Na een appeltje genuttigd te hebben konden we verder aan het inkleuren, met tussendoor nog 1 pauze om een extra kussen te halen (urenlang plat op je rug liggen gaat op je stuitje drukken) en vlak voor het einde nog een om de laatste puntjes (har har) met een frisse blik op de i te kunnen zetten. Rond half 9 zat het erop, na een uur of 4,5 prikken schat ik. Tegen het einde voelde mijn huid wel wat rauw aan, maar uiteindelijk is de pijn me alles meegevallen! Schoonmaken en afplakken, het laatste papierwerk regelen en hop, de trein in terug naar Leiden... Dacht ik. Uiteindlijk heb ik nog 1,5 uur vastgestaan op Arnhem, en was ik pas na twaalven thuis. Niet dat dat mij heel veel uitmaakte, lekker dutten met een post-tattoo roesje helpt om de tijd wat sneller te laten gaan

Foto's, want daar gaat het natuurlijk om! Dit zijn foto's die Swan met haar telefoon direct na het zetten genomen heeft terwijl ik lig, dus hij komt nog niet goed uit de verf. Als de folie eraf gaat zal ik betere maken, want oh wat is het een kunstwerkje Ondanks dat ik al weken naar het ontwerp heb zitten kijken ontdek ik nog steeds nieuwe dingen nu hij er uiteindelijk op zit, en de toevoeging van de tweede chakra vind ik ontzettend bijzonder en betekenisvol voor mij. Over Swan zelf niets dan lof: ze werkt geconcentreerd, hygiŽnisch en met heel veel liefde, maar is er ook echt voor haar klant. We hebben fijne gesprekken gevoerd over van alles en nog wat, het was ontzettend fijn om de draad na al die jaren weer op te pakken! Hup, allemaal naar Arnhem voor een Swandala jullie

Linkje naar een superlieve Instagram die Swan dezelfde avond nog online zette: http://instagram.com/p/gtbkr4iLq3/
    One can get too familiar with vegetables, you know!

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Re: Swandala kunstwerk op onderbuik @Paradigm Bodyart

WOW!
    Nur der Regen weint am Grab.

Gatenkaasje Aorte's Avatar

*bouwvakkersfluitje*

Gatenkaasje Frix's Avatar

Oh, wat is hij mooi ! Ik vind het zo ook heel anders dan op de tekening, veel bijzonderder
    ę it 's no use going back to Yesterday, because I was a Different Person then Ľ

Metaalverslaafde Hailfall's Avatar

gaaf

Slightly Modified nautje's Avatar

Prachtig Eline!
    Ik ben heel benieuwd naar betere foto's

The Librarian Trutle's Avatar

Oh wauw, echt wauw! Ik vind hem prachtig
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Peetie's Avatar

WoW... just, wow!
    - Life is a gift, never take it for granted -

Gatenkaasje Bitter's Avatar

Wooow! Het is echt awesome geworden. Heel erg mooi. Gefeliciteerd chick!
    Fear is the path to the Dark Side.

Slightly Modified kiwi's Avatar

Mooi hoor! Ben benieuwd naar meer foto's!
    Hopsa!