Results 1 to 9 of 9

Thread: helix piercing 3 stuks

Leeg Canvas

helix piercing 3 stuks

Hallo,

Ik wil zaterdag 3 maal de helix piercing laten zetten: zie afbeelding:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mc...pgb5o1_500.png

Graag wil ik weten of er hier iemand is die hier ervaring mee heeft. Vraag mij namelijk af wat voor een piercing er geplaatst wordt bij het zetten. Hoop niet dat ik de eerste weken met een lelijk achterkantje in mijn oor loop haha.

Is het verstandig om ze alle 3 tegelijk te laten zetten of beter 1 voor 1?

Ik hoor graag de ervaringen van jullie =)

Groetjes Linda

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Re: helix piercing 3 stuks

Er is er wel een van een double forward helix, die zou je even kunnen kijken.
    Wat voor een sieraadje je krijgt zal liggen aan de voorkeur van de piercer, en wat je zelf wilt
    Maar hou er rekening mee dat je die sieraadjes waarschijnlijk minimaal een jaar moet laten zitten, niet maar een paar weken! De genezingsperiode van een helix is ongeveer 9 maanden, aangezien jij er 3 tegelijk wilt laten zetten zal dat wat langer zijn, een jaar is dus echt geen uitzondering dan.

Of 1 voor 1 misschien handiger/beter is zou je denk ik het beste kunnen overleggen met je piercer, beide hebben namelijk voor- en nadelen.
    Weet je trouwens al bij welke shop je ze laat zetten?
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

Leeg Canvas

Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben nieuw op dit forum (speciaal voor deze vraag haha). En de zoekfunctie heeft mij niet naar dat topic geholpen!
    Bedankt! Ik ben van plan ze te laten zetten in Utrecht bij Magic piercing.

Het lijkt mij vreselijk als ik (maanden dus haha) zo moet rondlopen:

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m6...g5cro1_500.jpg

- - - Updated - - -

of zo: http://24.media.tumblr.com/tumblr_m471sgm6qt1qcmip6o1_500.jpg
    maar weet inmiddels bijna zeker dat dat wel het geval zal zijn haha

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Ow Welkom hier dan!
    Je zal de eerste maanden dus inderdaad met lange staafjes rondlopen, sommige steken wat meer uit dan andere Maar misschien dat je met je piercer wat kan overleggen welk sieraadje er gebruikt kan worden, en wat jij het minst lelijk vindt zeg maar
    Maar na dat eerstje jaar kan je alle sieraadjes in doen die je wilt, als het goed is voor een langere tijd, dus dat eerste jaartje moet je er dan maar even voor over hebben denk ik dan
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

Speldenkussen annzie's Avatar

Je weet ook dat de foto's die je laat zien 3x forward helix laat zien? Dat is wat anders dan een helix

En ik vind dat je het beste voor staafjes kunt kiezen, die bewegen een heel stuk minder dan ringetjes waardoor je helixen sneller zullen genezen. Helaas zullen die staafjes uiteindelijk wel te lang zijn, maar ik zou zeker niet wisselen! Kraakbeenpiercings kunnen soms na maanden van braaf zijn ineens vreselijk opspelen, en dan kan je die lengte toch ineens weer nodig hebben.

Verder: heel veel succes met laten zetten en geniet van je piercings! Ik had een dubbele helix die er helaas uit moest, maar ik hoop ze toch binnenkort te kunnen laten repiercen. Ik mis ze vreselijk.
    Als ik doodga wil ik in mijn re-enactment kleren begraven worden, alleen om de toekomstige archeologen in de war te brengen.

Speldenkussen Groenoogje's Avatar

Ik heb 1x een 3 hoekje laten zeten van 3 piercings. In mijn outerconches. Is zeg maar t platten bovenste gedeelte van je oor. Alle 3 gesneuveld want t helen ging niet. Daarna weer een poging gedaan. 3 boven elkaar, wederom als outerconches. Daar is er nu nog 1 van over. Elke keer gaan ze migreren, zeg maar van de geprikte plek af. Waardoor ze dus scheef ten opzichte van de rest staan en dat vind ik zelf niet mooi. Kraakbeen piercings zijn lastig met genezen. Op zich vond ik 3x prikken tegelijk wel te doen. Maar vraag mij wel af of dit een genezingsproces niet enigszins vertraagd. De laatste die nu nog in mijn oor zit gaat sinds t verwijderen van de andere 2 een stuk makkelijker.

Gatenkaasje nautje's Avatar

Ik heb een dubbele forward helix, met ringetjes gezet. Die genezing liep eigenlijk best wel heel voorspoedig, voor een kraakbeenpiercing dan. De simpele, standaard ringetjes zitten er nog steeds in (laten zetten in ehhhhh, begin 2004 denk ik, bij Inifinite Body in Philadelphia) en ik ben er nog altijd heel blij mee
    Ik zou zo weer kiezen voor allebei tegelijk. Bij mij zijn ze ook letterlijk tegelijk gezet, piercer freehand met 2 naalden in z'n hand.

Moderator Trutle's Avatar

Mijn piercer wou ze niet alle 3 in 1 keer zetten, maximaal 2 in een keer. Ondertussen heb ik deze al 1.5 jaar denk ik en die 3de is er nog steeds niet Misschien moet ik daar binnenkort nog eens werk van maken. Zij wou het niet doen omdat ze te dicht op elkaar zouden zitten en dat de genezing niet zou bevorderen. Maar 2 tegelijk ging wel prima.
    You want weapons?
    We're in an library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Speldenkussen Alathariel's Avatar

Je hebt ze dan inmiddels waarschijnlijk al, maar ik typ m'n ervaring toch maar even . Ik heb er ook 3 tegelijk laten zetten. In eerste instantie met ringetjes, omdat ik dat het mooist vind, later bleek dat te beweeglijk en heb ik ze laten vervangen voor staafjes. Dat scheelde een hoop, maar de genezing heeft alsnog bijna 1,5 jaar geduurd. Meerdere tegelijk is gewoon een grotere aanslag op je lichaam dan eentje. Daar komt bij, als er eentje gaat lopen kutten en wondvochten, steekt die volgens mij de rest aan/besmet die de rest ook, en zo blijf je lekker bezig. Maar ze zijn inmiddels al een maand of 8 rustig, 6 maanden geleden heb ik de staafjes vervangen voor segmentringetjes, en toen zag het er ein-de-lijk zo uit als ik van begin af aan wilde . En dat is nu nig steeds zo, ze gedragen zich nu echt voorbeeldig .