Page 1 of 7 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 70

Thread: Stretch-dagboek

Slightly Modified Tinkerbell88's Avatar

Stretch-dagboek

Door een goede vriendin van me ben ik op het idee gekomen om eens een stretch-dagboek bij te houden.
    Bij iedere maat dat ik verder stretch, post ik al trots nieuwe foto's in het topic over stretches. Dus lijkt het me een goed idee om er maar eens een persoonlijk dagboek op na te houden. Leuk voor mezelf, maar wellicht ook voor degene die willen gaan beginnen met stretchen en natuurlijk ook voor alle andere geinteresseerden .
    Maar in de eerste plaats voornamelijk voor mezelf.

Startsituatie bij het beginnen met stretchen:
    Ik heb al mijn hele leven oorbelgaatjes. Nou ja....mijn hele leven?!? In ieder geval al vanaf dat ik klein was .
    Ik heb veel oorbellen, maar draag ze bijna nooit. Eigenlijk draag ik alleen stekertjes, omdat ik lange oorbellen niet fijn vind (die kriebelen zo tegen je nek aan!).

In juni dit jaar kreeg ik een nieuwsbrief van AOP met nieuwe sieraden voor gestretchte lellen en zag deze:
    image.jpg

En die vond ik zo cute! Hierdoor besloot ik om informatie te verzamelen en uiteindelijk ging ik er gewoon voor! Eerst mijn eindmaat bepalen.. Ik ontdekte dat het sieraad begint bij 6mm, dus besloot ik dat dat mijn eindmaat zou worden.
    Ik probeerde een 1.2mm sieraad door mn oorbelgaatje heen te doen (ik heb geen idee meer wat dit was) om te kijken of mijn gaatje was gerekt en dus wat groter dan 0,8mm was. Maar ik kreeg het er niet doorheen, dus moest ik toch echt een pin hebben. Ik bestelde een 1,2mm streath barbell (wilde eigenlijk een curved barbell dragen, omdat ik die nog had van mn tragus-piercing en dan niets hoefde te kopen, maar ik begreep dat dit niet zo'n slim idee was) met twee parelballetjes, een 1,2 pin en een zakje truejelly bij AOP.

De volgende dag kreeg ik het al binnen en in mijn enthousiasme wilde ik het natuurlijk meteen proberen! Eerst een douche, zodat mijn lellen warm werden. Daarna alles klaar gelegd en het besmeren met truejelly, ook mijn lel. De pin zette ik op mn lel en duwde het er voorzichtig doorheen. Het ging goed! Ik duwde een stukje, nam even rust, duwde weer een stukje, nam weer rust en zo stretchte ik verder. De pin zat er bijna door heen, dus pakte ik de streath barbell en zette die in het kommetje van de pin en duwde die achter de pin er doorheen.....en daar zat ie! Mijn linkerlel zat op 1,2mm! Wat was ik trots .

Hieronder een lijstje van wat ik de afgelopen maanden heb gehad.
    linker getal = linker oor
    rechter getal = rechter oor.

juni: 1,2 - 0,8 (oorbelgaatje)
    juli: 1,6 - 1,2
    augustus: 2 - 1,6
    september: 2 - 1,6
    oktober: 2,5 - 2

Zoals je kunt zien heb ik 2 maanden op dezelfde maat gezeten. In september wilde ik rechts van 1,6 naar 2 mm stretchen, maar dit lukte niet. Later bleek dat het sieraad geen 2, maar 2,5mm was. Omdat het niet lukte, heb ik het rechtergaatje een maand rust gegeven. Intussen kocht ik bij AOP een stretchbullet van 2mm om zeker te weten dat ik de juiste maat had.
    In oktober kon ik dus weer verder stretchen.

Inmiddels is het november en is het vandaag zover dat ik weer een maatje verder kan .
    Links ging weer goed. Ik deed het puntje van de pin in het 2,5mm gaatje en duwde het er voorzichtig doorheen. Elke keer als ik weer een stukje verder was, stopte ik even, waarna ik weer verder ging. Zo doe ik het altijd. De pin zat er bijna doorheen, dus pakte ik mn 3mm tunnel en hield het achter de pin. Ik duwde de pin en de tunnel tegelijk en daar zat ie! Mn linkerlel zit op 3mm! Ik maakte een vreugde dansje, zo blij was ik, haha!

Daarna was mn rechterlel aan de beurt. Ik deed het op dezelfde manier als links, maar de 2,5mm tunnel ging er moeilijk doorheen. Ik stond er raar van te kijken , klopte de maat niet? Ik haalde de tunnel er voorzichtig uit > even checken: ja hoor, de maat was goed. Raar! Andersom dan maar proberen, dan kan ik zien wat er gebeurd. Pin er weer voorzichtig doorheen en de tunnel erachter aan, maar weer bleef de tunnel steken in mn lel. H, hoe kan dat nou?
    Goede maat...de pin gaat er gewoon doorheen.....
    Ik probeerde het nog n keer. Weer de pin er voorzichtig doorheen, zoals ik het de eerste keer deed. De pin zat er al bijna doorheen, dus weer het tunneltje gepakt. Toen zag ik dat de pin er iets te ver doorheen zat, waardoor het eindelijk in de lel verstopt zat. Ik duwde de pin dus heel voorzichtig terug, want zo kon ik de tunnel er niet in krijgen en daar wassie weer! Hierdoor dacht ik: hmmm...ben ik te voorzichtig en moet ik gewoon wat harder door duwen? (Belangrijk: ik weet dat ik niet moet forceren, dus daar paste ik heel erg voor op!)
    Dat probeerde ik.... en ja hoor, daar zat ie! Mn rechteroor zit op 2,5mm!

Nu zit links dus op 3 en rechts op 2,5mm.

Foto's komen zo snel mogelijk!
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Tinkerbell88; 26-11-2012 at 08:26.
    Eerst de navel..., toen de tragus, toen de helix, intussen linkeroortje en rechteroortje aan het stretchen en misschien binnenkort een tattoo.....

Piercing Newbie

Re: Stretch-dagboek

Wat leuk zeg, zon dagboek!
    Erg handig ook voor beginnelingen.

@ xVeer: inderdaad!
    Ik zal binnenkort wat meer foto's plaatsen enzo, zodat alles steeds duidelijker wordt .
    Eerst de navel..., toen de tragus, toen de helix, intussen linkeroortje en rechteroortje aan het stretchen en misschien binnenkort een tattoo.....

Piercing Newbie

Dat zou inderdaad ook leuk zijn een paar foto's erbij.
    Ik ben er ook over na te denken om te stretchen maar ben nog niet helemaal uit over me eindmaat

Uiteraard is die keuze persoonlijk, maar misschien kan ik je op een of andere manier daarin "adviseren" ofzo?
    Waar zit je aan te denken?

Slightly Modified Echelon's Avatar

In dit topic vind je een overzicht van heel veel maten: http://www.piercingforum.nl/showthre...-Resurrected-o
    Je kunt ook altijd een voorlopige eindmaat hebben, bij veel mensen wijzigt die toch nog En ach, je kunt altijd beginnen en kijken welke maat je zelf het mooist vindt toch?
    Hi little monkey boy!

Piercing Newbie

Nou dat is het hem juist, alle foto's zijn in dat topic verdwenen door het nieuwe forum
    Ik zat te denken aan 5-6 mm, zodat het nog wel redelijk subtiel is zeg maar.
    Maar elk oor is natuurlijk anders, bij de een lijkt een maat groter dan bij de ander.

Ps: het zijn wel superschattige plugs

Die roze plugs, waardoor ik wilde gaan stretchen, bedoel je?

- - - Updated - - -

Hoe kan ik die "bijgevoegde thumbnails" weghalen?
    Ik vind dat namelijk behoorlijk irritant, omdat er 3 afbeeldingen in staan die ik verwijderd heb....

Piercing Newbie

Ja, die plugs

Gatenkaasje Farah's Avatar

Quote Originally Posted by Tinkerbell88 View Post
    Hoe kan ik die "bijgevoegde thumbnails" weghalen?
    Door de bijlagen te beheren in de uitgebreide edit
    Nou, dan ga ik nu even 't paardje aaien. Dag hoor!