Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Verschillende soorten inkt?

Metaalverslaafde Annie's Avatar

Verschillende soorten inkt?

Omdat ik het niet zo snel kon vinden, open ik maar een nieuw topic.

Ik was gisteravond bij een vriend die sinds kort een tattoo heeft.
    Hij begon erover dat zijn tattoo met Amerikaanse inkt gezet zou zijn en daarom beter zou zijn.

Nou is mijn vraag.. Klopt het dat er verschillende soorten inkt zijn, als in Europese en Amerikaanse inkt?
    En zo ja, waarom zou dat verschil in kwaliteit van de tattoo opleveren?
    Interessant..

Zreefer
    Guest

Re: Verschillende soorten inkt?

(het enige wat ik met google kan vinden is dat het inkt is voor een printer... lijkt me niet het logische verhaal toch?)
    Maar nog nooit van gehoord, maar ik hoor wel vaker verhalen dat iets beter is... Zoals inkt die heel dik op de huid ligt, dat je huid ervan zwelt. Dan is hij er dieper ingezet en zou hij beter zijn.... Dat vertelde iemand mij eens. Like 'ik gooi mijzelf vol met littekenweefsel, de tat ligt erop alsof het braille is en dus is hij beter dan een tat die er plat in zit, want die is niet zo donker'...

Gatenkaasje Do_'s Avatar

Ik hoor zo ook af en toe wel eens geruchten over verschillen in inkt. Men vriend had overlaatst het advies gekregen om via ebay gewoon zo'n cheap beginners tattoo kit te kopen, maar ze zeiden ook wel van 'met die inkt probeer je best niet op iemand zijn huid, dat is rommel!'
    Het is Chinese inkt.

Dan heb ik ooit ook eens gehoord over een inkt 100% uit natuurlijke materialen. Iemand wou zich daar mee laten tattoŽeren (men biologie lerares, awesum).

In hoeverre het allemaal waar is weet ik niet, maar ik vermoed wel dat er verschillen zijn, ook in de producten en waardes die zijn toegelaten per 'streek'. Ik kan persoonlijk niet zeggen of iets dan beter of slechter is, maar dus, dit was mijn inbreng.

edit ivm zreefers reactie: strange, ik vind zo'n opliggende tattoo echt tť verschrikkelijk gewoon... Ik kan me niet voorstellen dat mijn voettattoo voelbaar zou zijn, dat zou echt vreselijk zijn!
    The Name Game:
    (x), (x), bo-b (y)
    Banana-fana fo-f (y)
    Fee-Fi-mo-m (y)
    (x)!
    Do, Do, bo-bo
    Banana-fana fo-fo
    Fee-Fi-mo-mo
    Do!

Ja, dat zei ik ook al. Dat het aan verschillende factoren lag hoe 'goed' de tattoo er uit zou komen te zien. (Maar de meneer was eigenwijs want het was natuurlijk zijn eerste tattoo DUS dan weet hij alles ervan. Ahum.)

Maar goed, voordat ik dingen ga zeggen die niet waar zijn dacht ik, laat ik het eens hier vragen.
    Interessant..

Speldenkussen Nebel's Avatar

Er zijn inderdaad verschillende soorten inkt met verschillende ingrediŽnten. Ik weet dat bepaalde types bijvoorbeeld dierlijke ingrediŽnten hebben of dat mensen harder reageren op bepaalde merken rood dan op andere merken. Volgens mij is er niet zoiets als 'Amerikaanse' en 'Europese' inkt, er zijn veel meer soorten. In Europa moet inkt wel het CEkeurmerk hebben, anders mag het niet gebruikt worden, in Amerika is dat niet. Elke artiest heeft zijn eigen voorkeur

Ik zie bij mezelf wel veel kwaliteitsverschil in het zwart, dat van Bunker is echt heel zwart (Cammy zei 'that's the blackest black I've ever seen!') en ik weet dat de vaste artiest van mijn Franse ex ook een heel zwart zwart had en daar trots op was Ik heb ook blauwzwart en groenzwart op mijn lijf
    Le vent nous portera

Slightly Modified

Er is inderdaad Amerikaanse inkt, dat hier niet mag gebruikt worden en dan spreken we over kleureninkt met lood in. Dit mag binnen Europa niet gebruikt worden. Door het lood erin krijgt je fellere kleuren en komen ze beter uit. Natuurlijk is dit niet echt gezond!

Hmm, dat zegt me wel wat. Het ging er inderdaad om dat de kleuren heel goed bleven enzo. Nou, als dat dezelfde inkt is.. Is ie lekker mee.

Trouwens, de man die de tattoos zet doet dit aan huis, heeft dus geen shop. Dus misschien dat er daarom met die inkt gewerkt kan worden. :/
    Interessant..

Piercing Newbie

Je kan via internet vast wel aan Amerikaanse inkt komen, maar ik denk dan, het is hier 'verboden' in gekwalificeerde shops... dus of het slim is :/

Gatenkaasje Do_'s Avatar

Thuishandeltjes tatoeŽren worden sowieso al niet geapprecieerd door de professionele wereld, dat is sowieso al geen goed idee.
    The Name Game:
    (x), (x), bo-b (y)
    Banana-fana fo-f (y)
    Fee-Fi-mo-m (y)
    (x)!
    Do, Do, bo-bo
    Banana-fana fo-fo
    Fee-Fi-mo-mo
    Do!

Piercing Newbie

Ik heb hier thuis ook zo'n amateur tattoo kitje staan en daar zit ook inkt bij waar ik grote twijfels over heb hahah :p

-- minder dan een minuut geleden --

Maargoed, voor varkenshuidjes is dat goed genoeg uiteraard