Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18

Thread: Lippiercing, laten piercen met ringetje of staafje?

Leeg Canvas

Lippiercing, laten piercen met ringetje of staafje?

Hee,
    nou ik heb al gezocht met de zoekfunctie in het forum, maar mijn vraag is nog niet helemaal beantwoord.
    Nou wil ik dus een piercing laten zetten met een ringetje, en volgens sommige site`s geneest dat veel minder goed dan een staafje. Hebben jullie daar ervaringen mee? Ik vind het een beetje vreemd omdat ik 4 vrienden heb en daarvan zijn er 3 gewoon met een ringetje gepiercd en niet met een staafje...
    Als het niet kan dan moet het maar met een staafje dat snap ik wel, maar als er een kans is dat het toch met een ringetje kan dan is het wel tof. De piercingshop waar ik hem ga laten zetten heeft er niets over gezegd, en bij queen of rings staat dat ze alleen met een staafje zetten maar bij een andere piercingshop bij mij in de buurt staat dat je mag kiezen voor een ringetje of staafje.
    wie heeft er advies o.o
    groetjes Charlotte
    ps: hoe groot is de kans, dat je door de zwelling van je piercing problemen krijgt met duidelijk praten, heel klein toch?

Gatenkaasje El Duce's Avatar

Re: Lippiercing, laten piercen met ringetje of staafje?

Klein ja.

Maar met een staafje is in mijn opinie toch beter. Een staafje is stabieler dan een ringetje, waardoor het minder beweegt en dus eerder geneest. Daarnaast mag je toch pas na 4-6 weken wisselen en loop je een behoorlijke tijd met een grote ring rond vanwege de zwelling. Een staafje steekt naar buiten uit en een ringetje flapt alle kanten uit als het te groot is.

En als die zwelling weg is kun je er toch altijd nog een ringetje inzetten?
    Only dead fish go with the flow.

Leeg Canvas

ja dat is waar, ik doe gewoon eigenwijs.. =P

Piercing Newbie

Je kan met ringetje of met staafje worden gepierced. Ik heb zelf voor staafjes gekozen bij mijn snakebites. En ik heb er geen enkele last mee gehad qua zwelling enzo of pijnlijk met praten/eten. Later wil ik er ringetjes indoen. En ik vind dat handiger i.p.v andersom eerst ringetjes, omdat dat natuurlijk veel beweegt xD. Plus ik vond die lange staafjes als vervelent.. ringetjes zijn volgens mij in het begin helemaal niet leuk =P

Ik heb mijn offcenter labret (speciaal voor Semi) laten piercen met een ringetje en heb daar eigenlijk helemaal geen last van gehad. Als je ook een offcenter wilt kun je hem gewoon in je mondhoek leggen met je tong, werkte prima voor mij. Maar als je een center labret wil hebben, is het in het begin waarschijnlijk mooier om een staafje te hebben, want een naar een kant liggend ringetje in het midden lijkt me geen gezicht.

Mijn navelpiercing heb ik trouwens ook met een ringetje laten zetten omdat ik het fijn vind dat je hem helemaal kan draaien en schoonmaken (+ goedkoper: ga geen 15 euro meer dokken voor een lelijk staafje met stomme steentjes erop).
    Out of my mind - back in 5 minutes

Gatenkaasje done's Avatar

Ik denk dat het opzich niet erg is op met een ringetje te piercen en denk dat het zelfs makkelijker is op sommige plekken.

Bij een ringetje moet je er wel aan denken dat dit meer wrijving en beweging met zich mee kan brengen bij een lippiercing waardoor er een kans is dat hij wat langzamer geneest en wat irritatie kan krijgen (hoeft niet,kan wel).

Je zult er wel een iets te groot ball closure ringetje in krijgen waarschijnlijk ivm zwelling (een mooi aansluitend ringetje kun je er dan in laten doen als hij genezen is).

Ik zou zelf eerst voor een staafje kiezen (dat is meestal zo'n gewoon balletje zonder steentje hoor,tenzij je dat aangeeft dat je er graag een steentje in wilt).
    Later zou ik dan een mooi segment ringetje erin laten zetten (ringetje zonder balletje).
    Vel het meest veelzijdige stukje vlees!

Gatenkaasje El Duce's Avatar

[size=7]Uhu.

In de goeie ouwe tijd heette zoiets nog een "schuine lip" . Vooral zonder piercing erachter. Dan had ik zo'n vriendinnetje "Jaaaa, en weet je? Ik ga een schuine lip laten zetten!" . Auw? 0.o

Zoiets heet gewoon offcentre labret. En niet "offcenter". Helemaal verkeerd. [/size]

Zoja. En wanneer ga je hem laten plaatsen en bij welke shop?
    Only dead fish go with the flow.

Quote Originally Posted by semi
    [size=7]en ik zeur vast hoor, maar waarom zegt iedereen altijd alleen 'offcenter'? Offcenter wat? Piemel?[/size]
    Breng me niet op ideeŽn Semi... (negeer de vraag over waar ik een piemel vandaan moet halen)
    Okť, ik zal hem wel editten. Goed nu?
    Out of my mind - back in 5 minutes

Leeg Canvas

jaaa llang! toen er gezegd werd dat het wel kon maar staafje handiger was, heb ik gekozen voor n staafje. Hij is nu 2 dagen geleden gezet! Met een staafje dus Hij is enorm lang, voor de zwelling dus, maar me lip is niet heel dik geworden, dus hij steekt heel erg uit! Met eten en praten, en lachen, blijft het achterkantej achter me ondertanden haken , en dat doet best pijn =') Maar dat gaat van zelf weg , zodra er een korter staafje in zit natuurlijk.
    Zodra ik wat meer tijd heb post ik foto`s en ervaringverhaaltje !
    groetjes

Metaalverslaafde Annesetsfire's Avatar

Mijn offcentre is met een ringetje gepierced, en het is goed genezen, beter dan bij een vriendin van me die een staafje had laten piercen. Maar het is toch bij iedereen anders.
    Het enige nadeel vond ik die enorm grote ring, ik had echt het idee dat mensen eerst die piercing zagen en daarna mijn hoofd.
    Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.