Page 2 of 8 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 71

Thread: Tattoo's verbergen voor je ouders?

The Librarian Trutle's Avatar

Re: tattoo plannen

Gewoon met korte mouwen naar huis gaan frix, laat ze er gewoon aan wennen. Het is er nu, het kan niet meer weg en daar moeten ze aan wennen, maar wegstoppen is ook geen oplossing vind ik. Eerlijkheid duurt het langst, heb ik al lang ondervonden (op elk gebied)
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Speldenkussen

ben ik het niet mee eens. Ik weet dat ik mijn moeder ermee zou kwetsen en shockeren. Ik ben met tattoos dezelfde Bjrn als zonder. Maar mijn moeder snapt dat gewoon niet. Ik woon in Amsterdam en heb mijn leven hier, mijn ouders wonen op 2,5 reizen hiervandaan. Waarom zou ik mijn moeder verdrietig maken als dat totaal niet nodig is. Voor die paar uurtjes eens in de zoveel maanden dat ik haar zie. Dan hou ik het liever leuk, ik heb in het verleden al genoeg problemen gehad met mijn ouders. Nu is er vrede en dat hou ik graag zo, mijn ouders worden ook een dagje ouder.
    HOERA! In blauw?
    VERBODEN!

Ik heb nooit problemen gehad met mijn ouders en ik zie ze heel veel, dus ik kan dat niet verbergen. Hoe je relatie met je ouders is en was speelt natuurlijk ook een rol, maar toch blijf ik erbij dat eerlijkheid het langst duurt. Je ouders kennen je toch en als je al tattoos hebt die ze kunnen zien dan zullen ze ook niet stom zijn en beseffen dat je er meer kan hebben. En als ze het al een keer gezien hebben, waarom dat dan later verstoppen?
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Gatenkaasje ArtisticSoul's Avatar

Wat ben ik blij dat mijn ma relaxed is
    Als het zover is dat ik mijn tattoeage laat zetten gaat ze mee.
    En ik weet zeker dat ze mee wil bij alle tattoeages die ik laat zetten.
    Evenals met piercings

Speldenkussen

Quote Originally Posted by turtle
    Ik heb nooit problemen gehad met mijn ouders en ik zie ze heel veel, dus ik kan dat niet verbergen. Hoe je relatie met je ouders is en was speelt natuurlijk ook een rol, maar toch blijf ik erbij dat eerlijkheid het langst duurt. Je ouders kennen je toch en als je al tattoos hebt die ze kunnen zien dan zullen ze ook niet stom zijn en beseffen dat je er meer kan hebben. En als ze het al een keer gezien hebben, waarom dat dan later verstoppen?
    bij mijn ma geldt: wat ik niet zie is er ook niet.
    Geloof me: ik maak mijn moeder er echt verdrietig mee en misschien wil ze mij niet eens meer zien. ik heb 17 jaar met haar en mijn pa in 1 huis gewoond dus ik weet hoe ze is. Ik ben gewoon een totaal ander persoon dan mijn ouders en dat accepteren ze niet echt. Dus het is cht beter als ze bepaalde dingen niet weten. Hetzij tattoos of andere dingen waar ze niet achter staan. Jij kent mijn ouders niet dus kun je ook niet zeggen dat het beter is om het wel te zeggen. En dat laatste bedoel ik niet hard of lullig. het is gewoon zoals het is. Waarom denk je dat mijn pa en mijn broer en mijn zusje het niet tegen mijn ma vertellen. Dat heeft ook een reden. Dusja Turtle, je kunt niet in lle gevallen jouw visie toepassen.
    HOERA! In blauw?
    VERBODEN!

Met name mijn stiefvader vindt dat mijn decoraties voorbehouden zijn aan tuig. Maar door mijn doorgezette beleid van "Respect komt van twee kanten." zijn zowel hij als mijn moeder er aan gewend geraakt(nu ja, ze tolereren het ). Om mijn dooie dood niet dat ik mijzelf als volwassen(!) vrouw ga verbergen voor mijn ouders. Ik ben ook niet anders door mijn toevoegingen, dus dat hebben ze dan maar te zien ook. Zeker als ze bij mij thuis zijn ben ik daar vrij in. Want ik heb nu een eigen huishouden en daar gelden ook regels. Het kost mij wel moeite, maar ik werk er aan om hen te leren dat zij nu ook te gast bij mj zijn en dat ze zich er naar horen te gedragen(dus ook niet zeiken als de koffie een minuut later komt dan je gehoopt had).
    OK, fine. Let's all act like humans:
    Look at me. Boy, do I love sweating. Let's convert beef and leaves into energy and excrete them later and go shopping.

Ik zeg ook niet dat je mijn mening moet volgen Bjrn. Jij weet natuurlijk het best hoe je ouders reageren, ik ken ze niet. Ik poneer gewoon mijn mening en soms ben ik eens zwart-wit in die dingen, dat geef ik toe. Ik reageerde wel in de eerste plaats op frix, daar hebben haar ouders het gezien, waarom dan nog wegsteken? Maar goed, ieder doet wat hij/zij wilt natuurlijk.

En Hydro, ik volg je volledig daarin.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Speldenkussen

ik vind het gewoon een kwestie van respect naar je ouders toe.
    HOERA! In blauw?
    VERBODEN!

Nu ja, ik vind dat het van twee kanten komt. Je kan jezelf zijn, ouder en kind, zonder dat je het er inwrijft. Dan zijn beide partijen volwassen.

Let wel, hoe vaak zwakken ouders hun levensstijl af als het de kinderen niet zint? Je bent geen slecht mens en tattoos en piercings zijn niet kwetsend, tenzij het specifieke afbeeldingen en teksten betreft, als een volwassen mens dat niet in kan zien, dan is het zijn of haar probleem, al is het twintig keer mijn moeder.

Ik merk ook dat het initile drama hier over bij mijn ouders bijna weg is nu, omdat ik er zo open over ben.
    OK, fine. Let's all act like humans:
    Look at me. Boy, do I love sweating. Let's convert beef and leaves into energy and excrete them later and go shopping.

Ik heb een zeer groot respect voor mijn ouders, het zijn echt supermensen (met hun fouten natuurlijk, ik adoreer hen nu ook weer niet ), maar dan verwacht ik gewoon dat zij mij ook respecteren in mijn keuzes. Het is zoals Hydro al zei: respect komt van beide kanten. Zij weten dat ik hen respecteer, dus respecteren zij mij ook.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-