Page 8 of 8 FirstFirst ... 678
Results 71 to 71 of 71

Thread: Tattoo's verbergen voor je ouders?

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Re: Tattoo's verbergen voor je ouders?

9 jaar later...

Zoals elders gezegd zijn mijn ouders niet bepaald liefhebbers van tattoos. Ze uitten dat op een dusdanige wijze dat ik me bij het laten zetten van mijn eerste tattoo zowat genoodzaakt voelde om het te verzwijgen. Mijn alibi voor de dag zelf was dan ook avond-college (studeerde in Delft, woonde in Best, shop zat in Eindhoven).

Helaas pindakaas voor mij had mijn moeder het via via te horen gekregen en blijkbaar piepte er ook een keer een stukje boven mijn T-shirt uit, maar heeft ze er nooit wat van gezegd; ook niet tegen mijn stiefvader.

Dat ze het wist had ik kunnen weten want na een fietstocht met mijn toenmalige vriendin waarbij ik een 'beetje' verbrand was, bleef ze maar zagen of ik ook niet verbrand was op mijn rug. En dat bloed in mijn shirt en dat bebloede gaasje na het zetten zal ook niet opgevallen zijn zeker

Tattoo nummer twee en drie waren wat uitdagender. Die zaten op mijn onderbenen en dus stond ik voor dag en dauw met mijn been in de wasbak mijn tattoo schoon te maken. Over deze tattoos had ik niemand verteld dus niemand die me kon verraden. Één keer werd ik bijna betrapt, toen was ik mijn been aan het insmeren en kwam ze ineens binnen. Snel trok ik het dekbed over me heen maar leg maar eens uit waarom je half naakt met een fles bodylotion in bed zit

Nadat ik uit huis was gegaan en ik mijn linker onderbeen inmiddels helemaal vol had staan durfde mijn moeder me er eindelijk mee te confronteren. Ze vond het niet leuk dat ik een tattoo had laten zetten (ze wist alleen van die op mijn rug) maar het ergste vond ze dat ik het gevoel had het te moeten verzwijgen. Toen heb ik maar open kaart gespeeld en de rest van mijn tattoos laten zien en mijn intentie verteld mijn andere onderbeen ook verder dicht te zetten. Leuk vond ze het niet maar ze kon zich erbij neerleggen, ik ben qua persoon dezelfde gebleven en ik deed goed mijn best op de uni. Daarna besloten om bij elke uitbreiding het te vertellen.

Fast forward een jaar of anderhalf. Mijn stiefvader wist nog steeds van niks (of alleen mijn eerste) en ik had inmiddels mijn backpiece laten zetten. Mijn moeder wist dat wel maar voelde niet de behoefte om het te zien. Trots als ik was op m'n tattoos en misbruik makend van het feit dat mijn ouders digibeet zijn, had ik foto's op mijn Hyves staan.

Ik had echter buiten de bemoeizuchtige, nieuwsgierige vriendin van mijn ouders gerekend. Toen mijn ouders daar op de koffie waren had ze hen dus mijn Hyves pagina laten zien. Of ze dat al wisten van die tattoos en of ik besefte dat ik misschien nooit aan een baan kon komen. Dus toen kreeg ik wel ff de wind van voren van mijn stiefvader; dat het zonde van mijn geld was vooral.

Maakte het wel makkelijk voor me. Geen geheimen meer dus deed voortaan in de zomer lekker een korte broek aan (daarvoor nooit). Sindsdien hanteren ze de struisvogel methode.

Inmiddels heb ik dus een sleeve, mijn ouders moeten hiervan weten want ik heb mijn voornemen in hun bijzijn uitgebreid besproken op de verjaardag van Tom. Beetje bezorgd was mijn moeder wel (hoe moet dat met je werk) maar verder zei ze er niet veel van.

Ze moeten mijn sleeve inmiddels ook gezien hebben, heb nog geen T-shirt aangehad maar wel gewoon mijn mouwen omgeslagen gehad maar geen reactie nog. Dus of ze hebben het echt nog niet gezien (mijn schoonouders viel het ook pas op toen ik een uur met opgestroopte mouwen zat met de kerst) of ze zijn echt goed in struisvogelen.

Aan andere kant hebben ze ook niks gezegd over de chestpiece van mijn vrouw en die is niet te missen.

We gaan het zien van de zomer. Kan ik ze gelijk vertellen dat die andere arm ook ooit aan de beurt is.

TLDR; eerste tattoos verzwegen, nu wel open er over, mijn ouders vinden het niks en doen net alsof ze het niet zien.
    Last edited by Harm1985; 31-03-2018 at 19:12.
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me