Page 3 of 44 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 21 to 30 of 437

Thread: Septum stretchen

Gatenkaasje Flora's Avatar

Re: Septum stretchen

Ik kan me niet herinneren dat ik iets speciaals heb gedaan met het rekken van mijn septum. Een pincher en wat olie did the trick. In vergelijking met mijn lellen was het een eitje Wat ik hierboven al ergens zeg, vond ik een plugje wel een stuk prettiger zitten dan een pincher zo net na het stretchen.

Guest

ik doe meestal gelijk sieraad erin

Metaalverslaafde

Ik wil ook een elastieken neus!

True jelly is geweldig, heel erg fijn spul. Het is nu op, dus gebruik ik een andere, maar het fijne van True Jelly is dat het per portie steriel verpakt zit, veel fijner dan een grote tube. En het allerbelangrijkste; het wast supermakkelijk weg met een beetje water.

Ik ga vanmiddag een betere poging wagen met mijn pincher, gister was het laat en ik moe. Rustig proberen lijkt me de beste aanpak.

Mijn ervaring is overigens dat olie minder goed werkt dan een echt glijmiddel, de weerstand is met een echt glijmiddel het minst.

Geen idee of die bullets fijn zijn, maar het sierraad er zo in doen (met glijmiddel) werkt over het algemeen bij mij niet - ja oke, van 1.2 naar 1.6, en met oortjes stretchen met glazen plugjes

I'll keep you up to date Daan, wie weet kom ik achter iets briljants!

Gatenkaasje Flora's Avatar

Quote Originally Posted by Saray
    Mijn ervaring is overigens dat olie minder goed werkt dan een echt glijmiddel, de weerstand is met een echt glijmiddel het minst.
    Daar ben ik ondertussen ook achter. True Jelly is superspul

Metaalverslaafde Ratcaver's Avatar

Heeft iemand hier eigenlijk ook ervaring met het stretchen van een septumpunch? Is er reden dat dit anders zou kunnen werken dan een normale septum? Soms heb ik de neiging om naar 5mm te gaan, for the sake of it, maar de crescent die ik hier heb wil echt niet veel verder dan de 4mm waar-ie al twee jaar op zit. Nu is er ook een iniemienie bitsy kraakbeen meegepuncht, veel sweetspot is er niet meer over... Maar zelfs m'n innerconch stretcht makkelijker.

[size=7](Hehe, eerst geen septum willen, dan een 4mm punch met de intentie nooit te stretchen... Al is het stretchen van m'n septum niet echt een noodzaak, ik wil het gewoon eens gedaan hebben.)[/size]
    Dus.

Administrator Administrator Danielle's Avatar

Saray: Hier werkt dat meestal ook niet, gelijk sieraad er in doen. Maar het is een beetje hetzelfde idee als met de glazen plugjes. Stapjes van 0,5 mm, en de bullet is naar zeggen van de fabrikant ontwikkeld om zonder taper er in te doen. Ik geloofde het niet, totdat ik opeens kraakbeen kon stretchen met die dingen Dus ik heb mijn hoop daarop gegooid, tot nu toe.
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl

Zreefer
    Guest

Mijn septum krijg ik ook voor geen meter gerekt. Gepunched op 3.2mm en 3.5mm is hij het al echt niet mee eens. Bij mij is niet gepunched door kraakbeen heen, maar hij zit er wel tegenaan voor zover ik voel. Hij rekt dan ook zo dat mijn neus onderaan wat naar beneden komt. Maar hij raakt nog altijd over de zeik, zelfs al hou ik hem 2 weken lang in (buuuuh)

Gatenkaasje Farah's Avatar

Van 1.6 naar 2mm was hier echt easy peasy. Nou had ik m'n septum ook al een hele tijd en waarschijnlijk was 'ie gewoon al wat uitgeflubberd. Daarna begon de ellende pas . Nou is dat waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar dan kan het misschien alleen maar meevallen?

@ Daan: heeft die bullet geen inkeping voor een O-ring? Die fout maakte ik met m'n stomme hoofd toen ik van 5.5 naar 6mm ging. Dat gevoel is niet lekker :/
    Nou, dan ga ik nu even 't paardje aaien. Dag hoor!

Administrator Administrator Danielle's Avatar

Die zit er inderdaad wel in, maar met het kraakbeen oprekken had ik daar wonder boven wonder geen last van Hij is ook niet zo heel diep... Maar ik ga eerst nog eens goed checken de volgende keer als ik weer in Alkmaar ben
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl

Gatenkaasje

Meh. Ik speel al een tijdje met het idee mijn septum te gaan stretchen. Zal ik...zal ik niet...zal ik? Ik zal eens beginnen dit topic goed te lezen en in de gaten houden. En succes Saray!