Page 1 of 44 12311 ... LastLast
Results 1 to 10 of 437

Thread: Septum stretchen

Gatenkaasje Flora's Avatar

Septum stretchen

Naast het moeizame stretchen van mijn lellen, is mijn septum nu ook aan het klooien. Ik heb 'm ongeveer een week geleden van 2 naar 2.5mm gestretched. Dat ging best goed. Een beetje weerstand, maar de pincher ging er toch redelijk vlot doorheen. Geen centje pijn. Toen nog niet nee... :/

Zo'n anderhalve dag later had ik een dikke(re), rode neus. Pijnlijk, alsof 'ie net gepierced was. Twee keer per dag zeezouten maakte aan de zwelling snel een eind. Maarrrrrr... mijn neus blijft iejakkiebah aanvoelen. Alsof het opnieuw een wondje is. Ben bang dat ik toch te snel ben gegaan en er dus iets gescheurd is. Ik heb niet zo'n goede kijk in mijn neus, maar zover ik het wel kan zien, ziet het er niet heel verkeerd uit. Het gaatje lijkt aan n kant wat ovalig, in plaats van rond. Ik voel geen zwelling rond het gaatje.

Nou had ik laatst bijna hetzelfde met het stretchen van mijn lel van 3 naar 4mm. De eerste dag geen probleem, daarna rood, dik, kloppend. Ik heb toen niet gedownsized, maar het goed verzorgd met een ab zeep, twee keer per dag het zeezoutgebeuren. Het ging toen snel beter. Voorlopig wel even geen gestretch op dat vlak, zodat de boel echt goed kan genezen.

Wat denken jullie? Kom ik er ook dit keer met goed verzorgen en zo lang mogelijk de kans geven om te genezen (ik zou graag naar 3mm willen)? Toch downsizen? Is het stretchen van je septum sowieso een ander (pijnlijker?) verhaal dan stretchen van je lellen? Hoe ging het bij jullie CoralFang, Bjrn, Juul, anderen?

Ik nieuwsgierig

Gatenkaasje JuuL's Avatar

Re: Septum stretchen

septum stretchen was altijd wel behoorlijk gevoelig. veel gevoeliger dan m'n oorlellen in ieder geval. maar anderzijds ook moeilijk te vergelijken: bij m'n lellen heb ik altijd lang genoeg gewacht tot ik er vanzelf een nieuw juweel inkreeg (nooit tapers gebruikt) en heb ik per 1mm gestretched. bij m'n septum ben ik veel vlugger gegaan, maar met vele kleinere maten. 1,6 -> 2 -> 2,4 -> 3 -> 3,2 -> 3,7 -> 4 -> 4,5 -> 5 -> 5,5 -> 6 -> 6,5 -> 7mm. volgende wordt een 7,5mm
    septum ook allemaal zonder tapers gestretched. gewoon warme douche, oud juweel uit, beetje glijmiddel op t nieuwe en erin duwen. 1,6 tot 2,4mm had ik circular barbells. 2mm naar 2,4mm was de pijnlijkste. daarna bullet septum keepers gebruikt en veel aangenamer bevonden. (staal voor de even maten, glas voor de tussenmaatjes)
    vanaf ik begon te stretchen (was toen een paar maanden oud en goed genezen) tot 4mm op anderhalve maand ofzo. waarom? omdat ik er nooit echt veel last mee heb gehad. De eerste dag is het wat gevoelig en daarna betert het. bij het stretchen zelfs nooit extra verzorging ofzo gebruikt. Alles ging belachelijk vlot en goed, dus ik vrees dat ik niet veel kan helpen met je probleem.

op t Iam psycho septum society forum lees ik wel regelmatig van mensen die 2 maten inneens stretchen om er dan een juweel van 1 maat groter in te doen. dat zou blijkbaar sneller genezen dan gewoon 1 maat groter stretchen. ik geloof er niet echt in.
    Carpe Noctem
    卐 ♥ 卍

Speldenkussen

Septum stretchen is idd wel een gevoelige aangelegenheid.
    Even denken hoe ik ben gegaan..... Na mijn 1.6 kreeg ik er meteen zonder weerstand een 3.2 in. Toen naar 4, 5 en 6. Vanaf 4 naar 5 heb ik tapers gebruikt, daarvoor stretchte het vanzelf eigenlijk. Ik had een blow-out opgelopen van 4 naar 5. En dat deed PIJN. Ik kon niet eens naar mijn neus wijzen of het deed al pijn. Toen gedownsized en een paar weekjes later weer opnieuw. Van 5 naar 6 ging redelijk goed. Maarja, tegenwordig heb ik nog maar een mm of 5 doordat ik er nu 2 2mm ringetjes in heb zitten die overigens wel heel ruim zitten.
    HOERA! In blauw?
    VERBODEN!

Dankjewel voor jullie reacties, JuuL en Bjrn. Het ziet er naar uit dat jullie neuzen zich makkelijker laten stretchen dan dat geval van mij. Maar je septum stretchen is dus gevoeliger dan je lellen. Ng gevoeliger... Dat ik had natuurlijk ergens kunnen verwachten. Het is nogal ander weefsel enzo. Maar he gevoelig weet je natuurlijk pas als je het zelf ervaart. Ach, iedere ervaring is er weer n? En zo snel laat ik me niet uit het veld slaan .

Je hebt me trouwens wel een beetje kunnen helpen, Juul! Je bracht me namelijk op het idee er een glazen plugje in te doen. Dat voelt al een stuk beter dan met pincher. De uiteinden daarvan irriteerden de onderkant van mijn neus nog eens extra. Het plugje zit prima. Zonder o-ringetje gelukkig, want hoe ik die erop had willen krijgen :/ . Dat had waarschijnlijk alleen maar meer irritatie gegeven.

Ik denk trouwens niet dat ik een blow-out heb, al heb ik geen idee hoe dat moet voelen. Pijnlijk ja, maar hoe pijnlijk? Dat zal ook wel weer van persoon tot persoon verschillen. Ik kan mijn neus in ieder geval gewoon aanraken en er in knijpen zonder door de grond te gaan. Het voelt alleen wat irritant. Het voelt sowieso een beetje als een schrijnende schaafwond zeg maar. Ik kijk het nog even een paar dagen aan. Mocht het dan niet beter gaan, dan wordt het toch downsizen.

Gatenkaasje Aorte's Avatar

Hey, ik kom net pas online dus ik zie nu je berichtje pas!

Maargoed, ik kon vanaf de 3e of 4e week al 2.0 sierraadjes dragen en deed dat dus af en toe zomaar..

Bij het inbrengen van de 2.5 flesh tube heb ik Geen taper gebruikt... Ik heb gewoon Heel erg langzaam het sierraad erdoor geduwd.
    Het was niet erg lekker en toen hij er helemaal doorschoot voelde het even alsof ik opnieuw gepierced werd.

Ik heb ook een best geirriteerde neus nu.. En zolang ik er af blijft word het snel minder.. Als ik het sierraadje schoon wil maken of als mn vriend per ongeluk tegen mn neus aan stoot is ie daarna wel meteen weer gevoelig..
    Het doet niet echt pijn maar het voelt als een blauwe plek.
    Ik ben er wel achter dat te irritatie bij mij komt door het feit dat ik veel druk tegen de onderkant van mn neusschotje aan voel. Met het gaatje zelf is nix mis.. Misschien is dat bij jou ook het geval?

Ik denk dat je er goed aan gedaan heb om er een recht sierraad in te stoppen ipv een gebogen. Zorgt voor een stuk minder druk. Zelf zeezout ik niet, heb ik nadat ie net gezet was ook niet gedaan. Zo min mogelijk er aan zitten lijkt me nu het verstandigst..

Ik laat de mijne wel gewoon zitten ondanks dat ie gevoelig is. Ik wacht gewoon wat langer met de volgende stretchpoging.

Ik denk dat het bij mij toch echt het gaatje zelf is dat pijn doet. Een prikt/schrijnt een beetje. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik laat het maar even voor wat het is.

Het is in ieder geval prettig om je ervaring te lezen en er iets van herkenning in te vinden. Maakt de 'zorgen' minder en het met rust laten van mijn neussie makkelijker. Steeds in mijn neus proberen te koekeloeren om te kijken hoe eruit ziet werkt namelijk niet echt irritatieverminderd :/. Dus thanks!

Speldenkussen

@ Coral: zeker pijn aan de onderkant en aan het puntje van je neus als je erop drukt...? Als ik jou was zou ik downsizen. ik was namelijk ook koppig en liet het erin zitten, maar het werd niet beter totdat ik ging downsizen. Enne, wat stretcht iedereen verstandig zeg!
    HOERA! In blauw?
    VERBODEN!

Gatenkaasje Aorte's Avatar

Neuspuntje en onderkant doen juist geen pijn... Op het moment dat die tunnel tegen mn neusschotje komt is het pas vervelend....
    Had ik de eerste 2 weken na het piercen ook... Dus denk dat ik het gewoon nog ff aankijk, en anders gaat ie er alsnog uit.

Bij mij doen het neuspuntje en de onderkant wel pijn. Maar dat had ik dan juist ook weer toen ik mijn septum net had laten zetten. Het heeft ook lang geduurd voordat dat over was. Ik kijk het in ieder geval ook nog even een paar dagen aan en anders ga ik terug naar 2mm.

Mijn eerste kogelplugje zit in mijn neus. Ik dacht even dat de septumversie er van te klein zou zijn, maar ik ervaar het nog als een heel circus in mijn neus. Het tintelde en kriebelde wel raar, maar verder viel het reuze mee qua lijden. Het gewriemel was een ander verhaal. Het is wel iets waar ik mijn tijd voor heb moeten nemen, omdat ongeduld zich niet goed laat combineren met zo'n klusje.

Ik ben erg benieuwd naar het slapen met het ding. Ik heb namelijk in deze maat geen reserve o - ringetjes.
    OK, fine. Let's all act like humans:
    Look at me. Boy, do I love sweating. Let's convert beef and leaves into energy and excrete them later and go shopping.