-
"Zwelling" Forward Helix
Joeps!
Ben nu iets meer dan 6 weken in het bezit van mijn Forward Helix (jeeej!!) En zoals dat gepaard gaat met piercen was er ook zwelling.
Nu, na 6 weken had ik toch gehoopt dat het allemaal wat losser zou zitten en wat minder dik stond. Heb er nu een staafje in zitten van 10mm lang (neem je oor daar maar eens vast, dat is bijlange na zo dik nog niet!!) en met het balletje erop heb ik mits goed weer 1mm-2mm speling.
Is het normaal dat er nu nog zoveel zwelling op staat en zal dit metertijd zelf wel minderen? Of is er zich een probleem aan het voordoen
?
Kan ik de afnemende zwelling trouwens bevorderen met iets (iets van olie of zo
).
Alvast bedankt voor de hulp!
-
Re: "Zwelling" Forward Helix
alleen consequent schoonmaken helpt. Bij twijfel langs je piercer gaan.
-
-
Bij mijn kraakbeen piercings waren de 2e en 3e maand het vervelendst, toen kreeg ik bultjes en dat soort gedoe. Na de 3e maand trokken die gelukkig langzaam weg..
Dus geduld! Je moet sowieso rekening ermee houden dat het na 9 maanden pas echt echt genezen is.
-
ik heb mn snug nu 9 maanden en hij is nog steeds net zo dik 
zou het gewoon rustig afwachten.. zolang pijn en gevoeligheid wel minder worden, lijkt het me ok
-
Zo, we zijn nu RUIM 4 maanden verder (12 augustus - 22 december) en ik kan eindelijk zeggen dat mijn fh minder gezwollen is!!
Normaal had ik altijd een 12mm staafje in, en nu is er plaats genoeg voor de 10mm.
Nu komt het: de zwelling is eigenlijk gevoelig gaan afnemen (en dan vooral het bultje achteraan) nadat ik van 1,2 naar 1,6 ben gegaan. Toeval?
In ieder geval, de 1,6mm doet het prima, de TIP ging er zonder al te veel moeite door, wacht nu nog mooi de feestdagen en deels januari af en ga dan kijken hoe het verder moet (heb nl. af en toe nog last van 'korstjes')
Momenteel: 1,6
Doel: 2,5
Opmerkingen: Dat zei ik bij mijn ander oor ook, da's nu ook 4mm
-
waarom heb je m in the first place niet groter laten piercen??
-
Ja, vraag ik me nu ook wel af
Maar eerst had ik ook helemaal niet het idee om 'groter' te gaan, idee is pas later gekomen.
Ergens geeft het mij ook de kans om eens deftig te stretchen: elke keer laten genezen, ALLE stappen nemen en daar het juiste materiaal voor te gebruiken.
En laat ons eerlijk zijn, het is en blijft leuk om zelf vooruitgang te zien in dikte hé 
groetjes
x