Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 39

Thread: maten van piercings in "niet-piercingstudio's"

Leeg Canvas

maten van piercings in "niet-piercingstudio's"

Ik heb al vaker staan kijken bij Claires, maar naar mijn idee kloppen die maten niet die ze aankruisen op de doosjes. De dames die daar werken weten het ook vaak niet, en gaan ervan uit dat het klopt. Dus daar heb je ook niets aan.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Na een helix-, wenkbrauw-, neus- en tepel-piercing; nu een tongpiercing!!!!

Gatenkaasje done's Avatar

Re: maten van piercings in "niet-piercingstudio's"

Ik heb er wel eens een tongpiercing van 14 mm gehaald die eigenlijk 18 mm was ipv 14 mm en het meisje zei dat dat met RUILEN????? gebeurt kon zijn!
    Vind het wel raar omdat piercing ruilen niet mag omdat dat niet higiŽnisch is!
    Vandaar altijd zelf nog schoonmaken!
    Verder vind ik het altijd diep triest dat die meisjes er echt niks vanaf weten en je dom gaan aankijken maargoed ik koop er zelden wat en meestal gaat het me dan alleen om de balletjes!
    Wat ik vaak wel in mijn portomonee heb zitten is een extra tongpiercing en als ik ik een goede maat wil hebben houd ik hem er langs en dan kun je wel redelijk op maat kopen (misschien een tip)
    Vel het meest veelzijdige stukje vlees!

Leeg Canvas

Goed idee done. Ik heb ook al een reserve balletje bij me voor het geval dat.
    Jasses het idee dat een vreemde het in zijn mond heeft gehad, brrrrr
    Na een helix-, wenkbrauw-, neus- en tepel-piercing; nu een tongpiercing!!!!

Speldenkussen Nebel's Avatar

Ik heb ook een keer bij een niet-piercingshop in Bretagne spirals gekocht, ik had wel gezien dat ze groter waren dan de maat die ik toen had (zat op 1.6, de sieraden bleken bij opmeten 2.5), maar toen ik vroeg aan de verkoper hoe groot ze dan waren kreeg ik een verbaasde blik en een 'je ne sais pas'.
    Le vent nous portera

Slightly Modified

Dat is een leuke winkel ja, Ze hebben daar van die sieraden molens staan waar bovenaan handvaten zitten om te draaien. Mijn ex van 1,56 meter kon daar niet bij, dus ging ze de molen draaien met 1 van de haken waar de sieraden aan hangen. Direkt winkel personeel op haar af dat ze dat niet mocht doen. Bah, dan moeten ze de molens maar zo maken dat kleinere mensen ook bij de handvaten kunnen. Inplaats van je op aan spreken waar je niks aan kan doen.

Maar even Ontopic: Ik zou niet zo gauw bij zo'n winkel een piercing kopen, het idee dat er geruild mag worden met niet gesaelde verpaking, houdt mij al tegen. Eigenlijk zouden de piercings in de fabriek moeten worden gesaelt. Dan heb je volgens mij niet zo gauw dat de maten niet klopen. of het moet er slordig aan toe gaan in de fabriek.

Gatenkaasje Farah's Avatar

Quote Originally Posted by done
    Verder vind ik het altijd diep triest dat die meisjes er echt niks vanaf weten en je dom gaan aankijken
    Neuh. Het zijn maar verkoopmedewerkers. Die solliciteren omdat ze op een zaterdagmiddag een zakcentje willen bijverdienen met het afrekenen van goederen uit genoemde winkel, niet omdat ze experts zijn op het gebied van piercings.

Verder koop ik liever sieraden bij Job of goede piercingshops, omdat ik dan tenminste zeker weet dat het materiaal een goede kwaliteit heeft. Een beetje een marktkraam vs. juwelier idee, omdat je bij een juwelier weet dat je zilver hebt en bij een marktkraam niet gek moet opkijken als je zilveren oorbellen opeens groen beginnen af te geven
    Nou, dan ga ik nu even 't paardje aaien. Dag hoor!

Leeg Canvas

ik heb al in de claires in antwerpen gezien als er piericngs op de grond vielen en de verpakking open ging ze rapen die gewoon op steken die piercing terug in de verpakking en laat maar verkopen

en inderdaad ik geloof iik nooit de maten die daar op de verpakking staan

Piercing Newbie

Die sieraden daar (& bij alle andere non-piercing zaken for that matter, V&D, Claires, Six, etc) zijn sowieso nooit helemaal te vertrouwen, heb wel eens verhalen gehoord over door midden gebroken staafjes, schroefdraad wat je kapot draait met een plastic balletje, etc.

Dat spul wil je echt niet in je lijf hebben..

Speldenkussen

het materiaal van de piercings in byouxwinkeltjes zijn ruk, zoiets haal je bij je piercer.
    HOERA! In blauw?
    VERBODEN!

Gatenkaasje Q.'s Avatar

Sowieso moet je voor een kwalitatief goed sieraad (dan geen piercings) niet bij een bijouwinkeltje zijn, maar bij een juwelier.
    Bijouwinkeltjes zijn er naar mijn mening meer voor de mensen die niet veel uit willen geven aan sieraden en tegelijkertijd vaak van stijl willen wisselen, daar zijn de prijzen ook naar en dus kan je mijns inziens geen superkwaliteit van wat dan ook daar verwachten.
    May I remind you, 007, that you have a license to kill, not to break the traffic laws.