Page 1 of 33 12311 ... LastLast
Results 1 to 10 of 330

Thread: Je stretches VS Je werk

Gatenkaasje Farah's Avatar
    De eerste reactie die ik meestal krijg van mensen die niet erg 'into mods' zijn over mijn gestretchte oren, is dat ze het raar, smerig of gewoon heel eng vinden. En dat mag natuurlijk, maar het is mijn eigen keuze geweest en dus zal ik me daar niet veel van aantrekken.
    Aan de andere kant, voor je werk zal je je toch enigszins moeten schikken naar de wil van je werkgever...

Nu vroeg ik me dus af hoe het bij jullie zit met werk.
    Moet je je plugs/tunnels eruit halen? (Hoewel dat er imho nu niet veel beter uit ziet)
    Hou je ze verborgen onder je haar (als je lang haar hebt) en weet je werkgever überhaupt niet van je stretches?
    Hoe zou je het doen/heb je het gedaan bij je sollicitatie gesprek? Ze 'verborgen houden' of niet?
    En heb je je tot nu toe door je werk tegen laten houden om (verder) te stretchen?
    Nou, dan ga ik nu even 't paardje aaien. Dag hoor!

Leeg Canvas
    Ben begonnen met strechen toen ik alwerkte bij de AH was al wel aangenomen met tongpiercing.
    Die mn baas overigens niet gezien had tijdens mn solicitatie gesprek.
    Was op mn werk meer de wierdo.

Volgens mij is mn baas nooit achter mn streches gekomen al mn collega's en klanten wel.
    Had ook lang haar dus dat hielp ook wel mee.
    Vaste klanten gingen ook vragen hoe ver ik was enz .
    leuke gespreken aan overgehouden.

Toen ik op 8mm zat heb plug gehaald van AOP en veel mensen hebben dan niet door dat je oorlellen zijn op gerekt.

Piercing Newbie
    Zelf werk ik nu bij een IT bedrijf, waar ik 'intern' zit. Bij ons hebben we veel vrijheid om te bepalen hoe je eruit ziet, er zijn immers geen klanten die kunnen zien hoe we erbij lopen . We worden gewaardeerd hoe we ons werk doet, en hoe je met collega's omgaat. Gays, transsexuelen, jehova's, zwart of wit... het gaat er niet om wat je bent, maar wie je bent.

Qua kleding zie je geen pakken, sommige mensen komen smart casual, anderen komen in t-shirt, korte broek en badslippers (het is vrij warm hier ). Ik draag vaak het laatste met een aantal oorbellen.

Ik heb een collega gehad met tongpiercing, en 6 mm tunnels in zijn oren. Er zijn heel wat mannelijke collega's met oorbellen en genoeg mensen met goed zichtbare tattoos.

Leeg Canvas
    Ik wil daar ook werken
    Slipper op je werk ;x

Piercing Newbie
    Quote Originally Posted by Brammel
    Ik wil daar ook werken
    Slipper op je werk ;x
    Meestal laat ik mijn strandslippers op mijn werkplek staan, en loop ik gewoon blootsvoets rond :-P.

Het is overigens geen softe omgeving, er moet wel gewerkt worden. Alleen mensen die goed hun werk doen zijn welkom, mensen die smerige spelletjes spelen worden er gewoon uitgeflikkerd. Maar goed, ik ben natuurlijk hartstikke lief , ik kan mijn werk prima aan en ze betalen goed. En dat er ook niet aan toe doet wat je bent, zorgt voor een omgeving waarin je graag je werk doet.

Leeg Canvas
    ik geef les op een middelbare school, tekenen is mijn vak.
    op school draag ik plugs, geen tunnels, mijn meeste leerlingen hebben niks door. soms hoor ik wel "iejl wát is dát", meteen weer een 5 minuten anekdote (mooi, iedereen hangt aan je lip ) en gaan we weer verder met de les.
    mijn piercings en tattoo zijn te zien, mijn leerlingen nemen geen blad voor de mond, dus ze vragen me genoeg over hoe en wat, wel gezellig
    mijn collega´s hebben er geen idee van dat ik opgerekte gaten heb denk ik, vraag me af of mijn lippiercing ze ooit is opgevallen

Metaalverslaafde
    Hmm, ik denk eigenlijk dat de meeste leraren niet weten dat dat bestaat, gestrechte piercings..
    Of, als ik bij mij op school rond kijk, denk ik niet echt dat er leraren zijn die weten dat dat kan..

En 'normale' piercings zoals wenkbrauw, tong en lip zijn wel geacctepteert denk ik, iig lopen er wel 1 of 2 gepiercte leraren rond.

Speldenkussen Nebel's Avatar
    Ik werk met bejaarden, die zien het niet en als ze het wel zien zijn ze meestal positief (ik heb ook geen echt grote gaten, 1.6 en 2 mm ), ik geloof dat er een keer eentje is geweest die heeft gebeld naar mn baas om te zeuren over mn tats en piercings, maar ik probeer ze zo goed mogelijk verborgen te houden om dat soort dingen te voorkomen Bij mijn vrijwilligersbaan (in een filmhuis) ben ik er wat minder voorzichtig mee, maar ik ga er ook niet mee te koop lopen, ik voorkom liever gezeik enzo
    Le vent nous portera

Administrator Administrator Danielle's Avatar
    Ik heb een kantoorbaan waarbij ik logistiek financele en douane zaken mbt import en export (pffff, mondvol) binnen een computerbedrijf afhandel.

Mijn direct leidinggevende vind het wel tof dat ik dit allemaal 'durf'. De rest maakt wel eens een opmerking van 'wat heb jij nou weer?' tot 'iek! En je was zo mooi!" Mijn Taiwanese collega's vinden het allemaal wel tof, en de grote baas komt ook uit Azie dus van hem ook geen commentaar daarover.

Zakenafspraken... sja, die hebben de 'pech' dat ik afnemer ben en is het voor hen de uitdaging om langs de piercings heen te kijken

Kwa kleding e.d. komt het hier allemaal niet zo spits. Ik kleed me over het algemeen vrij netjes, mits ik (zoals vandaag) er geen zak zin in heb, dan loop ik casual rond, op mijn Pucca pantoffels 8) Mijn haar varieert ook regelmatig van kleurschakering, momenteel is het zwart met roze, maar blauw, groen, paars, rood... maakt niet uit. Lang haar, dreads, zelfs ietwat onverzorgd haar, ook dat is hier allemaal te vinden in dit bedrijf.

Ik hoef niets te verbergen, maar voel er niet zo bijzonder veel voor om echt te provoceren. Dus doe ik nette tunnels in, dadelijk een klein ringetje door mijn septum en lip of evt een retainer voor de septum, net waar ik zin in heb.
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl

Leeg Canvas
    ja je kan niet overal met een tunnel van 22 mm rond lopen maar ik woon op Texel en in mijn omgeving is het nieuw en zeker wel positief ook op het werk (elektra) nix loos en anders stop je er een plug in maar alleen mensen die met hun ooren bezig zijn kijken naar jou oor....