Page 1 of 6 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 53

Thread: Vraag over Tunnel, Flesh tube, plug

Leeg Canvas

Vraag over Tunnel, Flesh tube, plug

Ik wil binnen kort 1 of misschien 2 oorbellen nemen. Ik zat te denken aan een tunnel, flesh tube of een plug... Helaas weet ik amper wat het verschil is. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is? Maar ik zat dus te denken aan een vrij kleinen. Ik denk rond de 2mm ongeveer... ik weet niet wat de kleinste maat is, maar ik ben opzoek naar 1 van de kleineren maten. Als ik zo een kleinen laat zetten hoe werkt dat precies met het piercen? moet ik dan eerst met een andere oorbel lopen want ik neem aan dat hij er niet zo 1,2,3 in gaat. En als ik hem er ooit weer uit wil halen.. groeit zo een klein gat dan dicht of blijft dat altijd open?

Alles op een rijtje:

- Wat is het verschil tussen een tunnel, flesh tube en een plug?

- Wat is de kleinste maat?

- Hoe werkt dat met piercen?

- Groeit het gat dicht als ik een kleinen neem?

Alvast Bedankt,

Mvg, Bas van Hout
    I'll ask polite if the devil needs a ride because the angel on my right ain't hanging out with me tonight.

Gatenkaasje Ampersand.'s Avatar

Re: Vraag over Tunnel, Flesh tube, plug

Om het maar even in de volgorde te doen.

- Wat is het verschil tussen een tunnel, flesh tube en een plug?
    Het zijn simpelweg verschillende soorten benamingen voor wat je door een gestretched oor heen doet als sierraad, het staat los van de manier van stretchen / hoe het moet worden gepierced / wat voor een soort piercing het is. Het zijn allemaal stretched lobes.
    Een tunnel is een sierraad waar je doorheen kan kijken,
    Een flestube is simpelweg een soort tunnel,
    En een plug is iets solide's. Met een doorzichtig materiaal kan je hier ook doorheen kijken maar het is meestal één stuk.

- Wat is de kleinste maat?
    De kleinste maat voor een plúg is 2 mm, bij AOP hebben zie hier danweer geen tunnels van dus als je het doet voor het 'kijk mam, je kan door mijn oor heen kijken effect' beginnen de tunnels op 2.5 mm, geen groot verschil dus.

- Hoe werkt dat met piercen?
    Piercen is in princiepe mogenlijk op grotere maten (2 of 2.5 mm kan gewoon.) Piercen op grotere maten brengt wel met zich mee dat je geloof ik niet heel veel verder kon stretchen? (Dit onder voorbehoud, er zijn hier mensen die er natuurlijk veel meer overweten, maar ik dacht zoiets opgepikt te hebben.)
    Er gaat dan dáár gewoon al gelijk een 2 of 2.5 tunnel/plugje in. :].

- Groeit het gat dicht als ik een kleinen neem?
    Beide mijn gaatjes zijn geschoten, en ik weet niet hoe het zit met groter laten piercen, dus hierop laat ik graag iemand anders antwoorden. Maar op de vraag of 'gestrechde oren' in het algemeen teruggroeien op zo'n klein maatje, já. Alles onder de 8/10 mm mits goed gestreched groeit goed terug.

Veel succes in ieder geval!
    'Maf kind', zei hij lachend, 'wat maak jij je leven toch ingewikkeld'.

Gatenkaasje Frix's Avatar

Als je het verschil tussen tunnels, flesh tubes en plugs eens goed wil zien, kan je eens de verschillende categorieën bekijken op www.alloverpiercings.be Zo wordt het vast duidelijk.

Groeit het terug dicht... Wel, hélemaal, als in helemaal geen gaatje meer hebben, dat denk ik niet. Toch niet als je hem een eindje houdt. Het is wel zo dat het gaatje zal krimpen tot een miniem gaatje, een puntje in je oor zeg maar.
    « it 's no use going back to Yesterday, because I was a Different Person then »

Piercing Newbie

Weinig aan toe te voegen Behalve dat je met een groter gepierced oor ook prima tot grote maten kan stretchen hoor.

Dus je kan gewoon je oor op 2,5mm laten piercen en gelijk een tunnel/plug erin laten plaatsen!

Een tunnel:

Een plug:

Metaalverslaafde

een flesh tube is zeg maar een tunnel zonder opstaande randjes, gewoon een buisje

Leeg Canvas

Ok allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! heb er veel aan!

Conclusie: ik ga naar de shop ik zeg: ik wil een tunnel (die vind ik dan toch t mooiste) en dan hoppa erin. en ik loop weer weg met dat ding in me oor. na 2 jaar wil ik wat anders en wil hem eruit hebben. Ik laat dat doen of doe dat zelf.. weet niet hoe dat precies werkt. en je ziet na een tijdje niks tot een stipje?

Ik heb een plaaatje wat ik wel een redelijk maatje vond (wss wel iets kleiner wil ik hem):[attachment=0:3gl3pcec]4645859933316l.jpg[/attachment:3gl3pcec]
    Attached Images Attached Images
    I'll ask polite if the devil needs a ride because the angel on my right ain't hanging out with me tonight.

Gatenkaasje Irene's Avatar

Nou je zal waarschijnlijk niet in 1x met zo'n grote tunnel de shop uit lopen. Ik denk dat t wel in een paar keer opgerekt zal worden.

Speldenkussen Nebel's Avatar

Hij heeft ongeveer 10 mm zo te zien, dus daar ben je wel een paar maandjes mee kwijt voordat je die maat hebt Je kunt op www.alloverpiercings.nl alle benodigde materialen bestellen, dit topic lezen:
    viewtopic.php?f=6&t=645
    en dan komt het helemaal goed Op welke maat wil je hem gepierced hebben? Je kunt het meteen groter laten piercen, maar dat groeit dan later niet meer terug, dus ik denk dat het dan in jouw geval het handigst is als je hem gewoon op 1.6 mm oid laat piercen, enzo
    Le vent nous portera

Leeg Canvas

ik was net in een shop geweest. het volgende is mij vertelt:

Ik moet 3 tot 6 maanden eerst met een normaal knopje lopen tot het helemaal genezen is...
    dan moet ik het elke keer laten stetchen en dat kost 5 euro per keer. (geen idee hoeveel keer het moet)
    Of ik kan in 1x die tunnel laten zetten maar dan groeit het niet meer dicht.

Ik wil wel dat het gat dichtgroeit... maar ik wil wel een iets kleineren als op het plaatje. ik denk zo een 6 mm als ik t zo zie.

Wat is verstandig? en klopt dit een beetje wat ik heb gehoord?

Administrator Administrator Danielle's Avatar

Dat is een heel net advies. Sja, en stretchen kost nu eenmaal tijd...

Over meteen groter laten piercen, ik denk dat het reuze mee zal vallen met het niet dicht groeien. Mijn vent heeft zijn oor direct laten piercen op 3mm, door laten rekken naar 4mm en als daar niks in zit zie je het echt nauwelijks. Een 6 mm zal dan ook best wel meevallen, op den duur zal je daar denk ik nog maar weinig van zien.
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl