Page 1 of 47 12311 ... LastLast
Results 1 to 10 of 465

Thread: Piercings en werk

Leeg Canvas
    Wat ik me al een tijdje afvraag,als je bepaalde piercings heb kan je toch weleens geweigerd worden voor werk?
    Wat doen jullie eigenlijk voor werk en hebben jullie er ervaringen mee dat jullie niet werden aangenomen door piercings,oorbellen?
    Ik ben hier namelijk best wel bang voor omdat ik een aardige wishlist heb van piercings:/

Gatenkaasje Q.'s Avatar
    Ik ben nog nooit ergens geweigerd om te komen werken omdat ik piercings had, maar ik denk niet echt dat dat van toepassing is bij mijn beroep. Ik speel namelijk saxofoon en schilder/ontwerp dingen, dus dan beoordelen mensen je eigenlijk alleen maar op je kwaliteiten.
    Wel geef ik af en toe les op basisscholen, muziekles, maar ben daar ook nog nooit geweigerd vanwege mijn uiterlijk.
    May I remind you, 007, that you have a license to kill, not to break the traffic laws.

Piercing Newbie
    ik heb tot nu toen geen problemen gehad, werkte altijd in een winkel. ga nu spw doen, en heb geen idee hoe t daar gaat, maar op mn stage doen ze niet moeilijk!
    Reading my eyes will say it in many ways
    Losing my pride will save it in many days

Leeg Canvas
    ik heb hier ook wel even mee liggen worstelen
    maar toen dacht ik ze nemen me maar zoals ik wil zijn en niet anders.
    je moet ook echt niet over je heen laten lopen als werkgevers of school zecht dat je het uit moet doen.
    gewoon een alternatief voorstellen (een retainer bijvoorbeeld)
    maar ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad.
    (misschien ook wel omdat ik niet echt exstreme piercings heb)

Ik ben het gezeik liever een stapje voor, dus dan solliciteer ik met pluggen in plaats van tunnels in en vervang ik vier van mijn vijf gezichtspiercings door retainers. Je zou maar net die zeiksnor treffen die het maar niks vindt, dan is de kans op de baan al verkeken. Later als je er al werkt kan je er dan voorzichtig naar vragen, of langzaam opbouwen met het vervangen van de retainers door echte piercings, misschien zien ze het niet eens.
    OK, fine. Let's all act like humans:
    Look at me. Boy, do I love sweating. Let's convert beef and leaves into energy and excrete them later and go shopping.

Piercing Newbie
    Zo doe ik het ook

Dat lijkt mij indd ook het handigste.
    Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad.
    Ik zit dan ook alleen maar achter de kassa, maar daar krijg ik eigenlijk
    alleen maar complimenten.

Kan me voorstellen dan mensen in de thuiszorg nog wel eens willen zeggen
    van kun je het uit doen omdat er vaak oudere mensen gaan zeuren.
    Maar ik denk dat als onze ouders in een bejaardentehuis zouden zitten of
    over heel wat jaartjes mensen van onze leeftijd, dat ze dan niet meer uit hoeven.
    Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een piercing. En ook een groot gedeelte
    een tattoo. Er zijn nu genoeg ouderen die het wel 'gaaf' vinden, maar er zijn er
    ook nog een heel aantal die echt nog van de oude lei komen.
    Maar dat begint allemaal wel te veranderen hoor denk ik zomaar

Slightly Modified
    Ik werk in de gehandicaptenzorg, momenteel nog op een complexe autistengroep waar regelmatig agressie voorkomt.
    Met mijn baas heb ik destijds mijn liefde voor bodymods besproken en die vond het geen probleem, mits het niet teveel in het gezicht zou worden.... maarja... wat is teveel .
    Vanuit veiligheid (vanwege de agressie) heb ik geen ringetjes in tijdens het werk enkel labretjes en staafjes, omdat dit er toch wat minder makkelijk uit getrokken kan worden.

Half september begin ik bij mijn nieuwe baan. Tijdens mijn sollicitatiegesprek is er niks gezegd over mijn piercings, ik heb niks verborgen.... nouwja.... wel mijn tattoo´s op mijn sleutelbeen.
    Tijdens mijn eerste kennismaking en inwerk op mijn nieuwe werkplek heb ik gelijk een shirtje aangetrokken waar tattoos zichtbaar in waren. Ik hou niet zo van verbergen, op soll. gesprekken na.
    Ik heb er geen reacties op gekregen, dus als ik begin met werken daar half september spreek ik mijn nieuwe baas even aan op eventuele uitbreiding van bodymods.
    Nu komt er weining agressie voor op mijn nieuwe baan, maar kom ik wel veel in aanraking met clienten en met ouders. Ik denk dat mijn baas dus zal hameren op het "representatieve" al ben ik van mening dat mijn bodymods mij geen slechtere werknemer maken en ik er representatiever kan uitzien als menig breezah bitch of slons :/ excuse my words.
    Intus sulum victus creatura illic est mortuus creatura questio subterfugio. Ookami no manako wo mireba, sono naka ni jibun no tamashii ga miete kite, jibun no honshou ga miete kuru

Piercing Newbie
    Quote Originally Posted by Peanuts
    . Ik denk dat mijn baas dus zal hameren op het "representatieve" al ben ik van mening dat mijn bodymods mij geen slechtere werknemer maken en ik er representatiever kan uitzien als menig breezah bitch of slons :/ excuse my words.
    waren er maar meer van zulke bazen, al denk ik wel dat als je echt de gezochte kwaliteiten hebt dat je dan, ondanks je versiersels, wel word aangenomen, mits je er voor de rest verzorgd en representatief uitziet.

Zoals al eerder geschreven heb ik nooit last gehad van negatieve reacties, maar het ligt ook aan je attitude denk ik zelf.
    Reading my eyes will say it in many ways
    Losing my pride will save it in many days

Slightly Modified
    Enige wat ik ooit te horen kreeg is dat ik mijn labret beter uit kon doen, want ja, als je van de trap afvalt ofzo, zit dat ding gelijk achter in je hoofd Maar ik moest het helemaal zelf weten en uiteraard heb ik m gewoon in gehouden. Over mijn oren hebben ze nog niks gezegd, terwijl er wel steeds meer bij komt. En het is een baantje waarbij je 'representatief' moet zijn, gastvrouw blabla. Ligt er helemaal aan wie je baas is en wat voor werk je doet. Ik denk dat ik met mijn CMV-opleiding weinig problemen ga hebben met mijn piercings in het werkveld... CMV-ers worden nog altijd voor alto's aangezien haha!