Page 3 of 19 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 21 to 30 of 181

Thread: Blow out

Administrator Administrator Danielle's Avatar
    Zal ik een foto maken? *snif*

Een dikke flap aan de achterkant van je oor. Heel zacht in het begin als ie er net uit piept, maar tijdens het afnemen van de zwelling wordt ie snel harder. En het doet PIJN! Niet zozeer de stretch, wel die lel vel.

En het hoeft niet meteen na een stretch te komen. Mijn stretch naar 10 mm was perfect, helemaal goed. Een dikke week verder krijgt mijn vers oortje een opsodemieter tijdens het uittrekken van mijn t shirt (o ring kwijt, flare half in mijn verse stretch gerukt, auw...) dacht ik weg te komen met zeezout en lief zijn, maar nope, vanochtend na waarschijnlijk te veel woelen toch de flap ontdekt. Dik oor, na het uithalen van de plug nog maar een minigaatje over en alleen een plug van 5 mm gaf genoeg verlichting.
    Afijn, ik heb geen haast, ben nu dan maar een tijd assymetrisch maar mijn oor is een stuk blijer nu met dat kleine metalen plugje. Als ik in december weer symmetrisch ben vind ik het allang goed. Dju...
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl

Te snel stretchen, te hard duwen, of in mijn geval plotselinge beschadiging die overeenkomt met beide acties. Ook te weinig glijmiddel (KY, antibacteriele zeep, olie) of materiaal wat niet glad genoeg is kan er voor zorgen dat je schade aanricht met een evt blow out tot gevolg. Na een stretch is de huid erg dun, en makkelijk pissed off te krijgen. Met als gevolg een zwelling, soms een verzameling van vocht onder de huid en door het gebrek aan ruimte vanwege het te grote sieraad zoekt de zwelling een andere weg, rondom de piercing.

Metaalverslaafde Sanne's Avatar
    Hee Burnt wat balen!!!!!! Helemaal nu je zo'n grote strap terug moet!

Ik zit nu voorlopig ook nog wel even asymmetrisch maar liever dat dan weer een blow out risceren. Moet zeggen dat alles er nu wel goed uit ziet bij mij. Heb drie weken weer op 2 mm gezeten en zit nu sinds iets langer dan een week weer op 3 mm. Ben in staat om weer verder te stretchen naar 4, maar beter wacht ik er nog zeker 3 weken mee..

Succes met je oor Burnt.. Echt balen..

Quote Originally Posted by Desyrel
    Nou dan zit er voor mij ook wel een blow out aan te komen denk ik zo.. Ben begonnen met 3mm.. Al snel naar 4mm gegaan en deze week van 4 naar 6mm...
    Dit gaatje heb ik sinds 5 feb.. Zit nu op 6mm
    Dat het bij ons fout gaat wil niet zeggen dat het bij jou ook direct fout gaat hoor. Maar hou het gewoon heel goed in de gaten hoe het eruit ziet enzo.
    Bij mijn laatste stretch van mijn andere oor, waar ik van 5 naar 6 mm ben gegaan, deed het gewoon echt totaal geen pijn! Hiervoor wel wat irritaties gehad en zelfs tot bloedens toe. Nu ik weet dat het zo makkelijk kán gaan kies ik liever voor de makkelijke weg en wacht ik nog wel een tijdje voor ik verder ga stretchen..

Thanks Sanne! Ja, jij weet hoe shit een blow out is. Het nadeel van grotere stretches is natuurlijk ook een grotere blow out... Vaak althans. Liever een eind terug, dan proberen en alleen maar meer littekens vormen. En een voordeel van downsizen is dat het fijn voor je oortjes is, ik heb me toch een vette lel nu Nah, ik zie er de humor wel van in. Voortaan voorzichtig met strakke tees dus...

Piercing Newbie
    Tja.. het ligt er maar net aan. Geluk en waar je lichaam tegen kan. Ik kan 3mm tegelijk stretchen zonder enige problemen.. :

Gatenkaasje Q.'s Avatar
    *Omg,

Sta ik op school te praten met het meisje wat bij Needle Art in Gorinchem werkt (ze pierced en tatoëerd), merkte ik op dat ze mooie tunnels inhad en complimenteerde haar daarmee. Toen ik vroeg in hoeveel tijd ze die 8mm bij elkaar gestretched had, antwoordde ze: 3 weken.
    Dus ik zo: Heb je wel geluk gehad dat je geen blow out hebt gekregen,
    Onderbreekt ze me met: Wat is een blow-out??

Oeioeioei*

Edit: wilde dit eerst bij het 'minder goede piercers' topic zetten, maar aangezien die dicht zit...
    May I remind you, 007, that you have a license to kill, not to break the traffic laws.

Quote Originally Posted by Lodewijk
    *Omg,

Sta ik op school te praten met het meisje wat bij Needle Art in Gorinchem werkt (ze pierced en tatoëerd), merkte ik op dat ze mooie tunnels inhad en complimenteerde haar daarmee. Toen ik vroeg in hoeveel tijd ze die 8mm bij elkaar gestretched had, antwoordde ze: 3 weken.
    Dus ik zo: Heb je wel geluk gehad dat je geen blow out hebt gekregen,
    Onderbreekt ze me met: Wat is een blow-out??

Oeioeioei*

Edit: wilde dit eerst bij het 'minder goede piercers' topic zetten, maar aangezien die dicht zit...

Piercing Newbie
    Vriend van me heeft ook naar 12mm gestretcht in een week of 2.

Lekker laten doen. Als het goed gaat hebben ze geluk, zo niet komen ze er vanzelf wel achter. Sommige mensen moeten gewoon op de harde manier wijs worden .

Speldenkussen Nebel's Avatar
    Ja, maar niet echt puik dat zo'n figuur dan in een shop werkt enzo... Als ze dat ook bij klanten doen :S Naja, jij weet zelf beter gelukkig
    Le vent nous portera