Page 568 of 581 FirstFirst ... 68468518558566567568569570578 ... LastLast
Results 5,671 to 5,680 of 5801

Thread: Piercingplannetjes

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Re: Piercingplannetjes

Om dichter bij de natuur te komen verander je in een cyborg haha

Trilt 'ie dan ook als je slaapt en je richting het noorden gaat liggen? Dan word je toch wakker? Ik wist niet dat dit kon, maar wel heel interessant! (Niks voor mij though )
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Metaalverslaafde Stripes's Avatar

Ik vond het wel cool om te zien maar de praktische nadelen als je in bed ligt te woelen of er kleren over draagt lijken mij niet zo heel chill. Maar persoonlijk trekken magneten mij (har har ) ook meer dan het north sense.
    In the beginning the Universe was created.
    This has made a lot of people very angry and been widely regarded
    as a bad move.

Well... Niet echt een cyborg. I mean, sure door gebrek aan beter benaming kan je het zo noemen I guess XD Maar Cyborg is meer technologie gebruiken om het lichaam te veranderen. Dit is meer je mind veranderen. Alleen om dat te doen is een kleine verandering van je lichaam nodig helaas. Het is ingewikkeld. Laten we het daarop houden XD

En ja hij trilt ook als je slaapt XD Of ze moeten er een uit knop op zetten, wat niet het geval is voor zover ik weet XD Maar wakker worden zal je niet. De trilling is sterk genoeg om te voelen maar niet zo sterk dat het je wakker maakt. En anders raak je er nogal snel aan gewend dat je er op een gegeven moment sowieso wel doorheen slaapt x3

En ja deze technologie is sinds dit jaar ontwikkeld en uitgebracht. Door een groep geweldige mensen van de groep cyborg nest.

@stripes: Welke praktische nadelen? Het is in principe gewoon een surface piercing maar dan zit er een extra blokje van ongeveer 2,5 bij 2,5 cm aan vast. Dat is niet echt iets wat erg in de weg gaat zitten. Ook afhankelijk van de plaatsing natuurlijk. Een geadviseerde plek is op je borst, dan met slapen en kleren en dergelijke zit het niet zo in de weg, tenzij je een buikslaper bent natuurlijk. Sure kleren komen er wel overheen. Maar dat is dan hetzelfde als met bijvoorbeeld tepelpiercings of dermals onder kleren.
    "Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity of purposeand imaginative vision againt the play-it-savers, the creatures of the commonplace, the slaves of the ordinary."

Die lichamelijke verandering maakt je een cyborg. Maar goed, in de academische omgeving waarin ik me beweeg word je al gezien als cyborg wanneer je bijv. een operatie of iets dergelijks hebt gehad. Dus ik denk dat wij daar gewoon andere definities van hanteren.
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Persoonlijk vind ik dat er (vooral met dat voorbeeld van jou) te snel cyborg geroepen word.. Niet afkrakend bedoeld tegenover jou ofzo. Het is gewoon waar mensen in het algemeen mee opgroeien. Al een bepaald beeld bij cyborgs XD
    Ik bedoel maar.. Al een cyborg na een operatie? Dat slaat nog geen eens op de algemeen geaccepteerde betekenis van cyborg..

Ik denk alleen dat het iets is waar iemand zelf over beslist, of ze een cyborg zijn of niet, of zo bekend willen staan. Net als iemands geslacht. Dat is iets wat je zelf kiest. Maar goed -shrugs- elk een andere mening inderdaad XD
    "Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity of purposeand imaginative vision againt the play-it-savers, the creatures of the commonplace, the slaves of the ordinary."

Je zou A Cyborg Manifesto van Donna Haraway moeten lezen, dan snap je 'm beter. Dan snap je ook meteen dat die visie lang niey hetzelfde is als die van het 'algemene' beeld wat men heeft van cyborgs.
    Je kiest je (biologische) geslacht overigens ook niet zelf, maar je gender identity wel. Al kan je daarbij in mijn ogen ook niet spreken van kiezen, dat lijkt me eerder een gevoelssituatie en op basis van die gevoelens kies je ervoor om je geslacht operatief te laten veranderen. Waardoor je transgenders uiteindelijk als cyborg zou kunnen zien, wat op zich een vrij problematische gedachte is, maar goed.
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Ik zal het op mijn do to lijst zetten

Nee oke je "kiest" je geslacht inderdaad niet 100% Het word al bepaald (ook of je transgender of genderqueer enzo bent). Maar je bepaalt wel zelf als welk geslacht je door het leven gaat, welke pronouns je wilt dat er gebruikt worden als mensen naar jou verwijzen en of je bijvoorbeeld voor een operatie zou willen gaan enzo.
    En waarom is het op zich een vrij problematische gedachte om transgenders dan ook als cyborgs te kunnen zien? (again, ik heb sowieso een andere mening over het begrip cyborg en wat daaraan gelinkt is. Dus ben benieuwt wat jouw gedachte hierachter is x3 Waarom het volgens jou een problematische gedachte is.)

Omdat je ze daarmee nog verder buiten het menselijke spectrum plaatst, wat door bigots sowieso aangegrepen zal worden. Maar goed, we gaan zo wel heel erg offtopic.
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Aah zo. Ja oke dan begrijp ik je x3

Persoonlijk ben ik sowieso meer een fan van het begrip transhumanisme. Heeft vaak toch een iets minder negatief beeld dan cyborg XD Vooral omdat de connectie met machine enzo dan weg is.
    Ik denk alleen dat iemand alsnog zelf moet bepalen wanneer hun een cyborg zijn en wanneer niet. Neil harbisson heeft bijvoorbeeld tenzij een college gezegd dat hij zich cyborg voelde wanneer hij voelde dat er geen onderscheid meer was tussen technologie en zijn lichaam. Dat hij zichzelf als technologie beschouwde.
    Maar volgens die logica zijn de meeste mensen tegenwoordig ook cyborgs omdat ze niet zonder smartphone kunnen XD Er is geen onderscheid tussen mens en telefoon, ze kunnen niet zonder dus zijn ze cyborgs.

Vanwege al die verschillende betekenissen en opvattingen heb ik gewoon zoiets van: Iemand bepaald zelf wel wanneer ze cyborg zijn XD

Maar goed ja we gaan inderdaad een beetje offtopic.. XD

Metaalverslaafde Stripes's Avatar

Surface piercings zijn tijdelijke piercings net als microdermals. Ze kunnen zich redelijk nestelen maar ze kapselen zich minder (tot niet) in. Dat is op je borstkas als je een overhemd draagt, een V hals t-shirt of een ander kledingstuk waar die achter kan blijven haken niet chill. Zeker gezien het een uitstekend blokje is waar de stof lekker aan kan trekken of achter blijven haken. Dan heb ik het nog niet over als je op je zij slaapt met een partner die je hitte komt stelen of je draait je om in een dikke deken waar je ook lekker aan een piercing mee kan trekken. Met dermals onder je kleren of in bed is mijn ervaring precies hetzelfde. Die in mijn nek maakte vaak ruzie met de labels van m'n kleren of besloot dat die liever de kapstok van m'n jas was terwijl ik m'n jas uittrok. Dit kun je ook hebben met tepel of navel piercings hebben maar die vormen op z'n minst nog een fistula waar de piercing in zit.

Ik ben wel enthousiast over de ontwikkeling van dit soort technieken, begrijp me niet verkeerd. Het ligt op het snijvlak van een aantal dingen waar ik enthousiast over ben. En wie weet neemt V2.0 of een andere uitvinden van het cyborg nest mijn kritiek weg maar voorlopig bedank ik nog eventjes zelf. En als je hem hebt dan lees ik graag je ervaringen mee!
    In the beginning the Universe was created.
    This has made a lot of people very angry and been widely regarded
    as a bad move.